AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg bor i leilighet sentralt i Stavanger. Trives godt. I det siste har jeg lurt på om jeg skal flytte til landsbygda. Da hadde jeg spart en god del penger, og i tillegg så hadde det vært hyggelig å ha et nært forhold til naboer. Men på samme tid, så liker jeg til tider å være anonym også. Liker heller ikke sladder. Har aldri bodd på bygda, så vil gjerne høre andre sine erfaringer/synspunkter. Anonymkode: afbb1...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Å bo på bygda er ikke ensbetydende med å ha et nært og godt forhold til naboer. Hvis du liker å være anonoym og ikke laiker sladder, så ville jeg vel kanskje tenkt at bygda ikke er noe for deg. Jeg bor i by ala Stavanger i str, og har godt forhold til naboene mine. Og jeg kan i tillegg gå på butikken å rusle i sentrum uten å møte kjentfolk hele tiden. Man sparer ikke alltid penger på å bo på bygda heller, med mindre man har tenkt å bare være der da. For meg ble det tiltak å kjøre til byen og "alt som skjer", så jeg følte meg isolert. Ble dyrt med drivstoff. Jeg ville i hvert fall ikke flyttet tilbake til bygda med mindre jeg bare ønsket å være DER, og fikk oppgradert boligstandard/type bolig. Der jeg bodde var det mye råning og festing blant ungdommen, de hadde lite å finne på. Anonymkode: f63dc...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg bor i 4manns og har aldri engang sett de som bor diagonalt under meg, har sett men aldri pratet med de som bor under meg. Livet er hva du gjør det til. Anonymkode: d0cc2...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Jeg flyttet fra Stavanger til Ryfylke...skal ikke si hvor 😅 Jeg angrer ikke. Nydelig natur, fjell, sjø, gode folk, naboer. Jeg blir stressa bare jeg drar til Stavanger nå. Anonymkode: 86798...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Bygda er heldigvis ikke bestandig ensbetydende med sladder heller. Anonymkode: a701c...f4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Sjekk ut denne tråden fra et par uker tilbake… står mye der Anonymkode: 57e0c...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bygda er heldigvis ikke bestandig ensbetydende med sladder heller. Anonymkode: a701c...f4e Nei, jeg vet det, men jeg har hørt en del klage over at det er mer sladder på bygda i forhold til når de har bodd i en by. Glemte å nevne noe som allerede er sagt at det er nydelig natur, og stille i forhold til en by. Det er et stort pluss. Men så er det flere ting jeg liker med å bo i by også. Valgmuligheter. Ikke alltid treffe på kjente når jeg er ute og handler, blant annet. Må vel gå litt i tenkeboksen. HI Anonymkode: afbb1...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Jeg har vokst opp på bygda og bor fortsatt på bygda. Har hatt samme adresse i 50 år. Hver gang jeg drar til byen, blir jeg minnet på hvorfor jeg ikke flytter dit. Blir stresset av alle folka og støyen og støvet, betong og asfalt. Ikke noe for meg på permanent basis, men greit for en dag eller to. Ser noen over her nevne at de bor i rekkehus og tror de bor på bygda, og det kan hende det, men det er ikke bygda for meg. For meg er bygda en frittliggende enebolig med stor tomt, gjerne et gårdsbruk. Selv kan jeg gå på skogstur i flere timer uten å forlate min egen "tomt" som er på over tusen mål. Også fint med et stykke til naboen slik at naboen må ha kikkert for å kunne se om jeg er naken i hagen. Jeg har ikke vært plaget av ondsinnet sladder, men det kan jo oppstå enten man bor på landet eller i byen, dersom man gjør noe som blir lagt merke til på en negativ måte eller skiller seg veldig ut. Det kan også være fint å være anonym, men samtidig kan det være en trygghet i at noen rundt deg bryr seg og følger litt med og kanskje sjekker opp litt dersom det skjer noe unormalt. Anonymkode: 29b1a...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå