Gå til innhold

Hva angrer dere på i livet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Jeg er litt filosofisk i kveld og sitter her og «planlegger livet». Jeg er snart ferdig utdannet lege og gleder meg som bare det til å bli ferdig med det kapittelet og flytte hjem til hjembyen igjen, og endelig starte livet mitt. Her er mine store (kanskje urealistiske?) mål:

- vil finne meg en partner og få 2 barn

- vil trene og holde meg i form

- vil kjøpe et stort, fint hus

- vil ha mulighet til å dra på ferie minst 2 ganger i året

- vil ha noen investeringer på siden som jeg kan tjene gode penger på

- vil tjene opp nok penger til at jeg om noen år kan jobbe redusert (60-80%) og likevel ha god rå fordi resten av pengene kommer fra avkastning av investerte penger

Er jeg alt for optimistisk her? Forventer så klart ikke å få til alt de første årene, men etter hvert. Har dere gjort noen valg i livet som dere er veldig glad for at dere gjor? Eller noe dere angrer på som dere ville gjort annerledes? 

Anonymkode: 5164f...425

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor gammel er du og kjønn? 

Jeg har ingen mål, har gjort alt jeg ville

Anonymkode: 0ab08...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg angrer aldri på valg jeg har tatt. Det er det som har formet meg slik jeg er i dag. Ja tatt dårlige valg men angrer ikke. Det er fint å ha noen mål i livet. Lykken er å ikke bli lei seg hvis ikke alle målene kommer i mål. Men heller endre dem. 

Anonymkode: 06846...d6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Riktignok ikke et valg siden jeg ikke fant en mann å få barn med før sent i livet, men hadde jeg fått fritt valg og en tidsmaskin skulle jeg fått barn myyye tidligere. Å være gravid, få baby og være småbarnsmamma sent i 30-årene er krevende. Har ikke hverken energien eller helsen jeg hadde for 10 år siden. 

Anonymkode: 175cc...a99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gammel er du og kjønn? 

Jeg har ingen mål, har gjort alt jeg ville

Anonymkode: 0ab08...61c

Jeg er jente, 26 år:)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Riktignok ikke et valg siden jeg ikke fant en mann å få barn med før sent i livet, men hadde jeg fått fritt valg og en tidsmaskin skulle jeg fått barn myyye tidligere. Å være gravid, få baby og være småbarnsmamma sent i 30-årene er krevende. Har ikke hverken energien eller helsen jeg hadde for 10 år siden. 

Anonymkode: 175cc...a99

Ja det er en ting jeg har tenkt på. Er 26 år og har ikke funnet en fyr jeg ville giftet meg med og fått barn med, og håper det ikke tar så alt for lang tid før jeg finner han.

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Angrer på; at jeg ikke brukte hver minste lille krone i banken og tok opp lån for å redde min «soul cat» 💔

Jeg prøvde å velge for han og la han slippe, gitt ekstremt dårlige prognoser. Men gud om hjerter angrer på at jeg ikke var egoistisk 💔

Anonymkode: ea562...854

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver dag jeg står opp angrer jeg på at jeg bor i Norge, skulle ha flyttet til Asia og stiftet familie for lengst men drøyer det konstant.

En mill til i fond så skal jeg gjøre det.... Mhm.

Anonymkode: cf317...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Heisann!

Jeg er litt filosofisk i kveld og sitter her og «planlegger livet». Jeg er snart ferdig utdannet lege og gleder meg som bare det til å bli ferdig med det kapittelet og flytte hjem til hjembyen igjen, og endelig starte livet mitt. Her er mine store (kanskje urealistiske?) mål:

- vil tjene opp nok penger til at jeg om noen år kan jobbe redusert (60-80%) og likevel ha god rå fordi resten av pengene kommer fra avkastning av investerte penger

Er jeg alt for optimistisk her? Forventer så klart ikke å få til alt de første årene, men etter hvert. Har dere gjort noen valg i livet som dere er veldig glad for at dere gjor? Eller noe dere angrer på som dere ville gjort annerledes? 

Jeg angrer ikke på noe. Har lært masse. Ønsker og fortsette å utvikle meg. Jeg er veldig nysgjerrig, og er glad i å tilegne meg kunnskap. 

Tidligere var jeg en av dem som planlagte veldig mye. Det har jeg sluttet med. Jeg vet jeg har evnen til logistikk om jeg får bruk for den. Noen ganger så er de beste avgjørelsene de man ikke planlegger. Livet kan ikke alltid planlegges. Så liker jeg å ha mål. Små og store. Veien blir til mens jeg går den, for jeg vet at det finnes ingen garantier for noe som helst. 

Det er fint å ha planer, men planer må også kunne inneholde rom for endringer. 

Det tror jeg er veldig viktig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer på lærerutdanning. 

Anonymkode: d5003...278

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer vel mest på at jeg er så ordentlig og at så mange mennesker søker meg for råd.

Inne i meg bor det en raller, en som bare ER i nuet - uten ansvar og ambisjoner. På kvinneguiden får jeg utløp for denne ralleren som er i meg

Anonymkode: bd263...7d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer på at jeg ikke hadde troen på meg selv som ung. Angrer på at jeg ikke flyttet og fulgte den karrieren som jeg ønsket. Angrer på at jeg fikk barn. Angrer på at jeg har latt en mann være voldelig mot meg i så mange år.

K48

Anonymkode: 19351...d24

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer på at jeg ikke ble gravid med vilje da jeg var 16-18 år. Før traumene tok overhånd og jeg mistet "evnen" til å være intim med en mann. Selv om at det den gang var en form for selvskading. 

Nå er jeg 34 år og barnløs og ingen håp om å bli mamma. 

Ellers så tror jeg ikke at jeg kunne ha forandret på noe i livet, så det å angre er bortkastet energi. Ikke alltid man kan velge livet. 

Anonymkode: 90fa6...d17

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heisann!

Partner + to barn er et pengesluk og det opptar endel tid. Da kan resten av planene kræsje litt.

Angrer på at jeg ble sammen med eksen igjen. 

Anonymkode: c951b...940

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer på at jeg har gjort helt sinnsyke handlinger økonomisk. Jeg har stablet meg på bena igjen, er 42 år nå.

Jeg skulle ha spart, for jeg har tjent MYE penger. 

Anonymkode: bacfb...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg angrer på at jeg ikke tok mer sjanser når jeg var ung. Jeg satset på en safe og "kjedelig" kjæreste og dro ikke ut i verden, valgte mye ut ifra frykt egentlig. Skulle ønske jeg hadde reist mye mer og opplevd ting og ikke vært så fornuftig. Skulle og ønske jeg hadde hatt mer tro på meg selv og hadde sagt fra mer om urettferdighet og forskjellsbehandling jeg opplevde.

I senere år angrer jeg på at vi kjøpte hus i et drittstrøk, det tok oss ti år å komme oss derfra.

Anonymkode: 983e1...1d3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Eneste jeg angrer på er at jeg flyttet tilbake til Norge 🤮🫣 Så kommer til å flytte herifra igjen så fort det ar seg gjøre.

Anonymkode: 60eb8...13f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Eneste jeg angrer på er at jeg flyttet tilbake til Norge 🤮🫣 Så kommer til å flytte herifra igjen så fort det ar seg gjøre.

Hva liker du ikke med Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Valg av mann. Valg av forlover. Yrke. At jeg ikke flyttet til en ny by for å studere. 

Er glad for veldig mye også. Men skulle ønske jeg var litt tøffere i 20-årene. 

Anonymkode: 135fa...6af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fountaine skrev (9 minutter siden):

Hva liker du ikke med Norge?

Det meste egentlig, men mest av alt det ustabile været og der halve året er mørkt. Jeg foretrekker temperaturer over 30 grader for da har kroppen og psyken det fabelaktig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...