lillevill Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En gang sa jeg til min nabo at jeg er så glad i hjemmelagde "støvsugere", altså disse små sjokolade-marsipanbitene som smaker himmelsk, men som man blir kvalm av etter 5 biter. Kakemonster som jeg er med null disiplin, klarer jeg ikke å begrense meg, så jeg spiser lett altfor mange og sitter igjen med dårlig samvittighet siden jeg prøver å slanke meg. To uker etter at jeg fortalte min nabo dette hadde jeg bursdag, og jeg fikk 6 pakker med "Damsugare" fra Europris, som ikke kan måle seg med hjemmelagde når det gjelder smak. Jeg takket for "punsjrullene" som de også kalles, og hun overrasket meg i årene etter dette med flere pakker "støvsugere" både til jul, bursdag og rett som det var. Jeg har prøvd å si til henne at jeg ikke ønsker disse lengre, men hun sier da; "selvfølgelig må du få de siden du liker de så godt". Om en uke har jeg bursdag og tenkte da å si til henne at jeg ikke ønsker disse kakene lengre, da de ikke smaker godt og er veldig usunne, og at en bukett tulipaner fra Rema er mer ønsket. Men i går kveld dukket hun opp på trappen min med 6 pakker "punsjruller" fra bunnpris, og det skulle være bursdags presang fra henne til meg 😕 Klarte ikke å si noe til henne om det, fordi hun var så fornøyd med seg selv og mente jeg ble veldig glad som fikk hele 6 pakker punsjruller. Kan legge til at hun aldri spiser godteri selv og heller ikke disse "støvsugerne", og ingen andre rundt meg liker de heller, så jeg blir sittende å spise på de selv helt til de går i søpla. Hva sier jeg for at hun ikke skal bli fornærmet? Hilsen ei som er altfor "people pleaser". Anonymkode: 42d40...ab1 Si tusen takk og kast de i søpla. Vanskeligere er det ikke. Forstår du blir irritert altså men hun mener det nok ikke vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden Herregud så pinlig at det faktisk oppfordres til kasting av mat her fremfor å ha litt ryggrad og si nei takk! Hva er det for holdninger dere har? Anonymkode: abfc7...f6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Du hevder å være en «people pleaser» som ser seg nødt til å konfrontere naboen med valg av godteri? Det er nok feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud så pinlig at det faktisk oppfordres til kasting av mat her fremfor å ha litt ryggrad og si nei takk! Hva er det for holdninger dere har? Anonymkode: abfc7...f6e Ts har sagt ifra da. De kakene der er uansett ikke mat. Det er sukker og fett. Det er ikke næring. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud så pinlig at det faktisk oppfordres til kasting av mat her fremfor å ha litt ryggrad og si nei takk! Hva er det for holdninger dere har? Anonymkode: abfc7...f6e Hvor strengt mener du man skal si ifra til en nabo som til tross for å «mene det godt» virker fullstendig tilbakestående? Anonymkode: 44465...c1a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg begynner nesten å lure på om hun liker å mate meg siden hun ikke spiser noe søtt selv, eller faktisk vil at jeg ikke skal klare slankekuren min. Hun vet at jeg er udisiplinert og at jeg gir etter for søtsaker. Ts Anonymkode: 42d40...ab1 Kan du ikke kaste dem? Jeg vet det ikke er helt høflig, men i sånne tilfeller ville jeg enten tatt de med på pauserommet på jobb eller kastet dem. Bare bli kvitt dem, uten å konfrontere. Anonymkode: 72059...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun ønsker at jeg skal ta en smakebit på kakene hun kommer med, men vil aldri ha noe selv. Hun setter seg ned og hinter om en tekopp og det får hun+kake, men spiser aldri. Ts Anonymkode: 42d40...ab1 Plz. Du slipper henne inn? La være. People pleasere må også være smarte. Du sier du er på slankekur, har fått påvist autoimmun sykdom og må kutte sukker totalt, du får diaré av et eller annet som er i dem, utdyp hvor mange ganger du har vært på do og forklar konsistensen, du skal selvfølgelig alltid noe annet så hun ikke kan komme inn eller du forgifter henne. Nei, men ærlig talt, vær litt kreativ da. Hva så om hun mater deg fordi hun er ond i sjela. Da har hun lav selvfølelse og det er hennes problem. Anonymkode: f80e6...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrispiP0et Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden Lurer på om naboen din kan være veldig ensom? Og så har hun funnet ut at disse "kakene" er en god grunn til å få en fot innenfor døra, bokstavelig og billedlig talt.. Heh.. Så, da vil jeg spørre, synes du hun er ålreit å omgåes (bortsett fra det weirde med å prakke på deg kaker?)? Hvis ja, så er kanskje løsningen å sosialisere litt mer med henne? Sier ikke daglig/ukentlig, men la oss si et par ganger i måneden? Og så høres det kanskje ut som dere burde gjøre noe annet enn å møtes hjemme hos deg.. Kanskje dere kunne gått en tur i nærmiljøet eller noe annet aktivt, evt dratt på kaffebar.. Hvis du ikke synes hun er ålreit å omgåes, så er jo det straks litt mer kinkig. Men synes ikke du skal være mer sosial med henne enn det du allerede er, i så fall. Prøv å ta en siste prat om at du ikke liker disse kakene hun kommer med, det du snakket om back in the day, var den hjemmelagde varianten. Gjerne gå i detalj om forskjellen på hjemmelaga versus bortelaga. Bruk flere eksempel. Hvis hun fremdeles kommer med disse butikkjøpte etter dette, så ville jeg ha begynt å kaste dem. Ikke i påsyn av henne, nødvendigvis. Men for din egen del. Ikke ha dårlig samvittighet for det, dette er ikke "mat". Så trenger du å jobbe med og stoppe henne før hun får komme inn. Hvis du synes det er ekkelt å si nei, så lag deg noen unnskyldninger du kan bruke. Kan du alliere deg med noen som kan ringe deg og gi deg en enklere vei ut om du synes det er vanskelig å si nei når hun står på døra, og hun kanskje får trengt seg inn selv om du ikke ønsker det... Håper det ordner seg på ene eller andre viset. Til syvende og sist håper jeg du ikke ser deg nødt til å spise denne søppelmaten om hun fortsetter å komme med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): En gang sa jeg til min nabo at jeg er så glad i hjemmelagde "støvsugere", altså disse små sjokolade-marsipanbitene som smaker himmelsk, men som man blir kvalm av etter 5 biter. Kakemonster som jeg er med null disiplin, klarer jeg ikke å begrense meg, så jeg spiser lett altfor mange og sitter igjen med dårlig samvittighet siden jeg prøver å slanke meg. To uker etter at jeg fortalte min nabo dette hadde jeg bursdag, og jeg fikk 6 pakker med "Damsugare" fra Europris, som ikke kan måle seg med hjemmelagde når det gjelder smak. Jeg takket for "punsjrullene" som de også kalles, og hun overrasket meg i årene etter dette med flere pakker "støvsugere" både til jul, bursdag og rett som det var. Jeg har prøvd å si til henne at jeg ikke ønsker disse lengre, men hun sier da; "selvfølgelig må du få de siden du liker de så godt". Om en uke har jeg bursdag og tenkte da å si til henne at jeg ikke ønsker disse kakene lengre, da de ikke smaker godt og er veldig usunne, og at en bukett tulipaner fra Rema er mer ønsket. Men i går kveld dukket hun opp på trappen min med 6 pakker "punsjruller" fra bunnpris, og det skulle være bursdags presang fra henne til meg 😕 Klarte ikke å si noe til henne om det, fordi hun var så fornøyd med seg selv og mente jeg ble veldig glad som fikk hele 6 pakker punsjruller. Kan legge til at hun aldri spiser godteri selv og heller ikke disse "støvsugerne", og ingen andre rundt meg liker de heller, så jeg blir sittende å spise på de selv helt til de går i søpla. Hva sier jeg for at hun ikke skal bli fornærmet? Hilsen ei som er altfor "people pleaser". Anonymkode: 42d40...ab1 Legg dem fra deg på gata, så gjør du noen glad. Ikke verre enn det.... Anonymkode: 2f390...bb0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #30 Del Skrevet 4 timer siden Ikke spis de. Kast de. Eventuelt ikke åpne døren når hun ringer på. Du er voksen. Dette greier du å løse. Anonymkode: 982a3...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 4 timer siden #31 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): En gang sa jeg til min nabo at jeg er så glad i hjemmelagde "støvsugere", altså disse små sjokolade-marsipanbitene som smaker himmelsk, men som man blir kvalm av etter 5 biter. Kakemonster som jeg er med null disiplin, klarer jeg ikke å begrense meg, så jeg spiser lett altfor mange og sitter igjen med dårlig samvittighet siden jeg prøver å slanke meg. To uker etter at jeg fortalte min nabo dette hadde jeg bursdag, og jeg fikk 6 pakker med "Damsugare" fra Europris, som ikke kan måle seg med hjemmelagde når det gjelder smak. Jeg takket for "punsjrullene" som de også kalles, og hun overrasket meg i årene etter dette med flere pakker "støvsugere" både til jul, bursdag og rett som det var. Jeg har prøvd å si til henne at jeg ikke ønsker disse lengre, men hun sier da; "selvfølgelig må du få de siden du liker de så godt". Om en uke har jeg bursdag og tenkte da å si til henne at jeg ikke ønsker disse kakene lengre, da de ikke smaker godt og er veldig usunne, og at en bukett tulipaner fra Rema er mer ønsket. Men i går kveld dukket hun opp på trappen min med 6 pakker "punsjruller" fra bunnpris, og det skulle være bursdags presang fra henne til meg 😕 Klarte ikke å si noe til henne om det, fordi hun var så fornøyd med seg selv og mente jeg ble veldig glad som fikk hele 6 pakker punsjruller. Kan legge til at hun aldri spiser godteri selv og heller ikke disse "støvsugerne", og ingen andre rundt meg liker de heller, så jeg blir sittende å spise på de selv helt til de går i søpla. Hva sier jeg for at hun ikke skal bli fornærmet? Hilsen ei som er altfor "people pleaser". Anonymkode: 42d40...ab1 Si at du har utviklet diabetes og legen sa forbudt med sukker ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Del Skrevet 4 timer siden Hadde tatt en spansk en å sagt at jeg nylig har fått nøtteallergi eller noe. «Fikk sånn elveblest etter jeg spiste de. Dro til legen, tror du jammen ikke jeg har fått nøtteallergi. Typisk min flaks! Eller: vet du? Det er synd å si det, men jeg fikk omgangssyke å spydde støvsugere et halvt døgn, siden har jeg hverken klart lukten eller synet av de. Takk, men nei takk, det går bare ikke. Anonymkode: 7e4ba...3cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå