Gå til innhold

Være friends with benefits når ene har følelser for den andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har startet en friends with benefits relasjon med en gutt. Vi henger veldig mye sammen for tiden både med å ha sex og bare å henge sammen i en gruppe med flere. Jeg har hele tiden og kommer fortsatt hele tiden til å være veldig klar på at jeg aldri kommer til å få følelser for han og at han ikke skal bruke energi på å ønske tenke noe forhold. Dette sier han at han skjønner samtidig som han innimellom sier «vi må passe på å ikke få følelser for hverandre» og jeg sa sier «jeg vet med 100% sikkerhet at ikke jeg kommer til å få følelser for deg og det må du også være klar over. Jeg spør også om vi kanskje skal droppe å være friends with benefits hvis han føler han kan få følelsers og han sier han gjerne vil vi skal være dette og at han hele tiden skal huske det jeg sier og respektere det. Er det «slemt» å ikke avslutte relasjonen når jeg vet han er interessert i mer? Han får vel bare sterkere følelser for meg hvis vi fortsetter. Samtidig sier han selv han syns det går greit å være FWF selv om han kanskje er litt interessert så da tenker jeg jo han må ta ansvar for disse følelsene selv? Hva tenker dere? Ett annet spørsmål. Hvis man er friends with benefits med noen i lang tid. Og hele veien er klar på at det KUNN er det og at man ikke «holder på med hverandre». Da stemmer vel det? Jeg har en veninne som var i en sånn relasjon hvor han i ettertid påsto di holdt på med hverandre når du egentlig bare var gode venner som hadde sex. Ho var på ingen måte interessert i å holde på med han på den måten han fremstilte det. FWF er vel ikke å holde på med hverandre hvis en eller begge hele veien aldri har hatt en tanke om ett videre forhold? 

Anonymkode: 90b31...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Jeg har startet en friends with benefits relasjon med en gutt. Vi henger veldig mye sammen for tiden både med å ha sex og bare å henge sammen i en gruppe med flere. Jeg har hele tiden og kommer fortsatt hele tiden til å være veldig klar på at jeg aldri kommer til å få følelser for han og at han ikke skal bruke energi på å ønske tenke noe forhold. Dette sier han at han skjønner samtidig som han innimellom sier «vi må passe på å ikke få følelser for hverandre» og jeg sa sier «jeg vet med 100% sikkerhet at ikke jeg kommer til å få følelser for deg og det må du også være klar over. Jeg spør også om vi kanskje skal droppe å være friends with benefits hvis han føler han kan få følelsers og han sier han gjerne vil vi skal være dette og at han hele tiden skal huske det jeg sier og respektere det. Er det «slemt» å ikke avslutte relasjonen når jeg vet han er interessert i mer? Han får vel bare sterkere følelser for meg hvis vi fortsetter. Samtidig sier han selv han syns det går greit å være FWF selv om han kanskje er litt interessert så da tenker jeg jo han må ta ansvar for disse følelsene selv? Hva tenker dere? Ett annet spørsmål. Hvis man er friends with benefits med noen i lang tid. Og hele veien er klar på at det KUNN er det og at man ikke «holder på med hverandre». Da stemmer vel det? Jeg har en veninne som var i en sånn relasjon hvor han i ettertid påsto di holdt på med hverandre når du egentlig bare var gode venner som hadde sex. Ho var på ingen måte interessert i å holde på med han på den måten han fremstilte det. FWF er vel ikke å holde på med hverandre hvis en eller begge hele veien aldri har hatt en tanke om ett videre forhold? 

Hvorfor tror du han har følelser for deg, det er jo ikke det han sier, han sier bare at dere begge må passe på at dere ikke får det, akkurat samme situasjon som deg?

Anonymkode: 888fa...002

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere Rocky(tegneserien) "sex skal være noe vakkert mellom en som håper på noe mer og en som gir faen."

:D

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd dette endel ganger - og har alltid hatt holdningen at den som får følelser må ta ansvaret selv.

Så lenge det er klart uttrykt at det ikke blir noe forhold av det fra den andre parten. Åpenhet og ærlighet må ligge i bunnen, alltid - men du eier dine egne følelser.

Når det gjelder uttrykket "holde på med hverandre", så innbefatter det både å date og å være fwb, så der får du oppklare med venninnen din hva dere legger i det...

Anonymkode: b5b6f...fe0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da ikke være sunt ut for noen av dere.

Bare det å fortelle han at du aldri kommer til å få følelser for han, men likevel ha en relasjon til denne mannen. Virkelig? Vet ikke hva som er verst. Å si det eller og motta en sånn beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mebeforeyou skrev (3 minutter siden):

Dette kan da ikke være sunt ut for noen av dere.

Bare det å fortelle han at du aldri kommer til å få følelser for han, men likevel ha en relasjon til denne mannen. Virkelig? Vet ikke hva som er verst. Å si det eller og motta en sånn beskjed.

Hva mener du?

Å være klinkende klar på at relasjonen kun handler om sex og at følelser er uaktuelt, er det soleklart mest ærlige og åpne man kan gjøre.

Alternativet og ikke si dette, er jo mye værre. Å gi falske forhåpninger ved ikke å si noe, er direkte slemt.

Selv hadde jeg kuttet ut relasjonen med en gang om jeg mistenkte at den andre fikk følelser.

Anonymkode: 502b1...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har null erfaring, men sånn jeg ser det så har han fått klar advarsel. Så da blir det opp til deg å avgjøre om du syns sexen er verdt evnt. kjipe opplevelser senere (for begge, men mest for ham). 
Hvis den er verdt det, kjør på til du føler det er mer stress enn verdt det. Da får du avslutte FWB-relasjonen, mulig du også mister F’en, men det kan allerede være en realitet i dag.

Anonymkode: c2bdb...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
blaffen skrev (18 timer siden):

For å sitere Rocky(tegneserien) "sex skal være noe vakkert mellom en som håper på noe mer og en som gir faen."

:D

Da er det ikke vakkert lengre, men en styggedom. 

Anonymkode: de8d9...49e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor tror du han har følelser for deg, det er jo ikke det han sier, han sier bare at dere begge må passe på at dere ikke får det, akkurat samme situasjon som deg?

Anonymkode: 888fa...002

Han hinter også litt på andre måter at han er åpen for ett forhold hvis jeg hadde vært det. Samtidig sier han at han respekterer at det ikke blir noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...