Tekopp1 Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Er på utkikk etter mensentruse som fungerer til bading. Vil gjerne høre erfaringer, hvilke merker har du prøvd? Hvordan holdt de på blodet, og hvordan funket de å bade med? Passform? Pris? Hvor kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Tekopp1 skrev (4 timer siden): Er på utkikk etter mensentruse som fungerer til bading. Vil gjerne høre erfaringer, hvilke merker har du prøvd? Hvordan holdt de på blodet, og hvordan funket de å bade med? Passform? Pris? Hvor kjøpt? Det får du ikke lov til å bade med i basseng. Skal du i sjøen eller i vann utendørs er saken en annen. Vi andre vil ikke bade i ditt mensblod. Anonymkode: 0bb7c...fe2 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Man kan ikke bade med en menstruse! De holder på blodet når de er tørre, ikkmke våte... bruk tampong eller menskopp istedenfor Anonymkode: a4af2...fbc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Jeg tror du bare bader med slik truse én gang 😄 Blod rennende nedover lårene fungere nok bedre som advarsel enn innlegg her Anonymkode: 62012...17e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Er jo bikini truse med mensbeskyttelse da regner med du mener det og ikke vanlig menstruse Anonymkode: 609a3...a57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopp1 Skrevet 1. februar Forfatter #6 Del Skrevet 1. februar Hvis det var tvil, så er jeg selvsagt ikke interessert i å bade med en truse som skyller blodet ut i badevannet. Poenget med en menstruse til bading er jo at den holder tett. Hvis man ikke har annet å komme med enn nedlatende kommentarer, kan man lese spørsmålet mitt en gang til og la være å svare om du ikke har erfaring med produktet. Tampong og menskopp er ikke et alternativ da det er snakk om en 13-åring som venter mensen akkurat under planlagt badeferie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar Tekopp1 skrev (24 minutter siden): Hvis det var tvil, så er jeg selvsagt ikke interessert i å bade med en truse som skyller blodet ut i badevannet. Poenget med en menstruse til bading er jo at den holder tett. Hvis man ikke har annet å komme med enn nedlatende kommentarer, kan man lese spørsmålet mitt en gang til og la være å svare om du ikke har erfaring med produktet. Tampong og menskopp er ikke et alternativ da det er snakk om en 13-åring som venter mensen akkurat under planlagt badeferie. Du må jo forstå at ingen truser kan holde på blod under vann. Anonymkode: 62012...17e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar Tekopp1 skrev (32 minutter siden): Hvis det var tvil, så er jeg selvsagt ikke interessert i å bade med en truse som skyller blodet ut i badevannet. Poenget med en menstruse til bading er jo at den holder tett. Hvis man ikke har annet å komme med enn nedlatende kommentarer, kan man lese spørsmålet mitt en gang til og la være å svare om du ikke har erfaring med produktet. Tampong og menskopp er ikke et alternativ da det er snakk om en 13-åring som venter mensen akkurat under planlagt badeferie. Hvorfor gir du ikke relevante opplysninger i hovedinnlegget ditt? 14. åringer som venter mens under badeferie, tar en ansvarsfull mor med til fastlegen og får Primolut N, til. Aller helst skulle dette vært gjort i forkant av siste mens før den mensen hun venter til badeferien. Mens truser er heller ingen god løsning for en spinkel 13 . Åring, da de fleste ikke kommer i små størrelser. Du gir jo heller ikke info om størrelse på jenta. Uansett, finn en bedre løsning for jenta enn menstruser, og mens truser hun skal bruke for første gang under helt andre forhold enn hva hun normalt lever unger i kalde Norge. Kan du selv tenke deg noe mer pinlig enn at blodet renner nedover beina dine, på ferie når du er 13. år gammel? Mens truser må og vaskes, etter bruk. Ser for meg menstruser som ligger uvasket og skal hjem i koffert, koffert som gjerne og åpnes av tollerne. Dog sier magefølelsen min at dette med 13. åringen gjerne ikke var i tanken da tråden ble opprettet? Det bare utviklet seg slik? Anonymkode: 0bb7c...fe2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopp1 Skrevet 1. februar Forfatter #9 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor gir du ikke relevante opplysninger i hovedinnlegget ditt? 14. åringer som venter mens under badeferie, tar en ansvarsfull mor med til fastlegen og får Primolut N, til. Aller helst skulle dette vært gjort i forkant av siste mens før den mensen hun venter til badeferien. Mens truser er heller ingen god løsning for en spinkel 13 . Åring, da de fleste ikke kommer i små størrelser. Du gir jo heller ikke info om størrelse på jenta. Uansett, finn en bedre løsning for jenta enn menstruser, og mens truser hun skal bruke for første gang under helt andre forhold enn hva hun normalt lever unger i kalde Norge. Kan du selv tenke deg noe mer pinlig enn at blodet renner nedover beina dine, på ferie når du er 13. år gammel? Mens truser må og vaskes, etter bruk. Ser for meg menstruser som ligger uvasket og skal hjem i koffert, koffert som gjerne og åpnes av tollerne. Dog sier magefølelsen min at dette med 13. åringen gjerne ikke var i tanken da tråden ble opprettet? Det bare utviklet seg slik? Anonymkode: 0bb7c...fe2 Hvis du ikke har svar på mitt opprinnelige spørsmål kan du gå ut av tråden. Takk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar Om hun blør lite så hadde jeg bare hoppet i sjøen med vanlig badedrakt. Finn dere en plass på stranden litt unna andre (det gjør man jo uansett til vanlig), så kan hun skifte raskt etterpå. Anonymkode: 11176...35e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Del Skrevet 1. februar Det er fullt mulig å la en 13 åring bruke tampong eller menskopp. Det er også en ok måte å bli kjent med egen kropp på. Å bade med menstruse fungerer ikke, akkurat slik badebleier for babyer heller ikke fungerer til å sortere ut urin - kun avføring. Jeg bader ikke i barnebasseng... Jo, og så finnes det menstruser til ungdom. https://shop.libresse.no/collections/menstruser-for-tonaringar?srsltid=AfmBOoosPepv7aMD1QpYrhIvB_htn5gQyZihL81sUT_tDLeQvKUxnLlb Anonymkode: 8e409...3a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 1. februar #12 Del Skrevet 1. februar Det finnes jo masse mens-badetøy så spørsmålet til ts er overhodet ikke dumt. Jeg har ikke prøvd selv så kan dessverre ikke dele erfaring, dere må nok bare prøve. Bestill i god tid og heller for liten enn for stor. Det anbefales å skylle den etter bruk og så kan man ta den på igjen. Jeg tror de fleste kun er egnet for lett til medium blødning. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #13 Del Skrevet 1. februar Tekopp1 skrev (17 timer siden): Er på utkikk etter mensentruse som fungerer til bading. Vil gjerne høre erfaringer, hvilke merker har du prøvd? Hvordan holdt de på blodet, og hvordan funket de å bade med? Passform? Pris? Hvor kjøpt? Æsj... seriøst?? nei takk..... masse bakterier og blod.. Anonymkode: 768f4...e0b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Del Skrevet 1. februar Herregud da vi var 13 brukte vi da bare tampong. Hva er problemet? Anonymkode: 51b2f...93b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #15 Del Skrevet 1. februar Menskopp Anonymkode: ddc1b...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_x Skrevet 1. februar #16 Del Skrevet 1. februar (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor gir du ikke relevante opplysninger i hovedinnlegget ditt? 14. åringer som venter mens under badeferie, tar en ansvarsfull mor med til fastlegen og får Primolut N, til. Aller helst skulle dette vært gjort i forkant av siste mens før den mensen hun venter til badeferien. Mens truser er heller ingen god løsning for en spinkel 13 . Åring, da de fleste ikke kommer i små størrelser. Du gir jo heller ikke info om størrelse på jenta. Uansett, finn en bedre løsning for jenta enn menstruser, og mens truser hun skal bruke for første gang under helt andre forhold enn hva hun normalt lever unger i kalde Norge. Kan du selv tenke deg noe mer pinlig enn at blodet renner nedover beina dine, på ferie når du er 13. år gammel? Mens truser må og vaskes, etter bruk. Ser for meg menstruser som ligger uvasket og skal hjem i koffert, koffert som gjerne og åpnes av tollerne. Dog sier magefølelsen min at dette med 13. åringen gjerne ikke var i tanken da tråden ble opprettet? Det bare utviklet seg slik? Anonymkode: 0bb7c...fe2 @Tekopp1 Både jeg og min 14 år gamle datter brukte bikinitruse/menstruse i fjor sommer på ferie ved Middelhavet. Vi var litt skeptisk til hvordan de ville fungere så ingen av oss brukte de i basseng, men brukte de i havet. Kjøpte en sort modell fra Lindex og de fungerte utmerket!🤩 Vi hadde to hver, og gikk på nærmeste toalett når vi var ferdig og skylte de i rennende vann etterpå. Skiftet til den andre. Lærte oss litt etterhvert hvor ofte en måtte bytte, men var en god løsning! Så AnonymBruker - det går ann uten rennende blod nedover beina, og det finnes i passende størrelse - min 14 åring er ganske spinkel men kunne bruke minste damestr til Lindex☺️ Endret 1. februar av Anonym_x 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #17 Del Skrevet 1. februar Tekopp1 skrev (18 timer siden): Er på utkikk etter mensentruse som fungerer til bading. Vil gjerne høre erfaringer, hvilke merker har du prøvd? Hvordan holdt de på blodet, og hvordan funket de å bade med? Passform? Pris? Hvor kjøpt? Hadde dette vært greit, så hadde underøysprodusente laget mensbikinitruse og badedrakt for lengst . Sannsynligvis er det noe de prøver på, men foreløpig er teknologien truser som skal vris opp i vann for og skylle ut blodet. hvor tenker du og bade med truse? Basseng? Stranden ? Eller på et øde sted, i så fall hvorfor ikke heller la det renne fritt? Anonymkode: 181ce...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #18 Del Skrevet 1. februar NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Det finnes jo masse mens-badetøy så spørsmålet til ts er overhodet ikke dumt. Jeg har ikke prøvd selv så kan dessverre ikke dele erfaring, dere må nok bare prøve. Bestill i god tid og heller for liten enn for stor. Det anbefales å skylle den etter bruk og så kan man ta den på igjen. Jeg tror de fleste kun er egnet for lett til medium blødning. Hvilket merke er det? Anonymkode: 181ce...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopp1 Skrevet 1. februar Forfatter #19 Del Skrevet 1. februar Anonym_x skrev (6 timer siden): @Tekopp1 Både jeg og min 14 år gamle datter brukte bikinitruse/menstruse i fjor sommer på ferie ved Middelhavet. Vi var litt skeptisk til hvordan de ville fungere så ingen av oss brukte de i basseng, men brukte de i havet. Kjøpte en sort modell fra Lindex og de fungerte utmerket!🤩 Vi hadde to hver, og gikk på nærmeste toalett når vi var ferdig og skylte de i rennende vann etterpå. Skiftet til den andre. Lærte oss litt etterhvert hvor ofte en måtte bytte, men var en god løsning! Så AnonymBruker - det går ann uten rennende blod nedover beina, og det finnes i passende størrelse - min 14 åring er ganske spinkel men kunne bruke minste damestr til Lindex☺️ Tusen takk for tips! 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopp1 Skrevet 1. februar Forfatter #20 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud da vi var 13 brukte vi da bare tampong. Hva er problemet? Anonymkode: 51b2f...93b AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er fullt mulig å la en 13 åring bruke tampong eller menskopp. Det er også en ok måte å bli kjent med egen kropp på. Å bade med menstruse fungerer ikke, akkurat slik badebleier for babyer heller ikke fungerer til å sortere ut urin - kun avføring. Jeg bader ikke i barnebasseng... Jo, og så finnes det menstruser til ungdom. https://shop.libresse.no/collections/menstruser-for-tonaringar?srsltid=AfmBOoosPepv7aMD1QpYrhIvB_htn5gQyZihL81sUT_tDLeQvKUxnLlb Anonymkode: 8e409...3a5 Den aktuelle 13-åringen ønsker ikke selv å bruke tampong eller menskopp, og jeg har ikke tenkt å tvinge henne. Nå kan vi gå tilbake til det som faktisk var spørsmålet, vel? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå