AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig bør du det. Burde hatt det fra de var født! Anonymkode: 0ce3a...5f9 Veldig mange har ikke det fra de er født, jeg har for eksempel aldri hatt noen uføreforsikring hjemmefra. Blir du syk eller ufør så får du helsehjelp og trygd i Norge, problemet er jo bare at du blir lavtlønnet kanskje resten av livet. Men det er svært ulikt, og mange uføre har et helt fint liv fordi de har en partner som tjener ok. Anonymkode: 0bdb8...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #22 Del Skrevet 1. februar Jeg forsikret min da jeg ble gravid! Anbefaler alle å gjøre det. Selv fikk jeg ikke uføreforsikring da jeg var 18 og søkte fordi jeg hadde blitt utredet for psykiske diagnoser og gått hos BUP fra 7 års alder. Jeg hadde ingen faktiske diagnoser, men gikk dit 3 ganger fra 7 - 16 år. Dermed ble hele uføreforsikringen avvist, og jeg har blitt avvist hver gang jeg har forsøkt på nytt (fordi jeg har fortsatt å gå til psykolog). Så om dere ikke får forsikring før senere ville jeg passet på hvor barna blir henvist frem til forsikringen blir tegnet. Synd å tenke sånn, men. Utredning og behandling for psykiske vansker er drepen for en slik forsikring. Anonymkode: 2f61a...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #23 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forsikret min da jeg ble gravid! Anbefaler alle å gjøre det. Selv fikk jeg ikke uføreforsikring da jeg var 18 og søkte fordi jeg hadde blitt utredet for psykiske diagnoser og gått hos BUP fra 7 års alder. Jeg hadde ingen faktiske diagnoser, men gikk dit 3 ganger fra 7 - 16 år. Dermed ble hele uføreforsikringen avvist, og jeg har blitt avvist hver gang jeg har forsøkt på nytt (fordi jeg har fortsatt å gå til psykolog). Så om dere ikke får forsikring før senere ville jeg passet på hvor barna blir henvist frem til forsikringen blir tegnet. Synd å tenke sånn, men. Utredning og behandling for psykiske vansker er drepen for en slik forsikring. Anonymkode: 2f61a...87c Det er det jeg og tenker. best å forsikre dem nå før det eventuelt skjer noe som trenger utredning. Det er en eventuell uførhet som jeg ønsker forsikring mot, ikke egentlig sykdom i barneårene. Vi har ganske forståelsesfulle arbeidsgivere og et visst overskudd. Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #24 Del Skrevet 1. februar Får ikke tegnet barneforsikring etter fylte 16 år. Her i huset har begge barna vært forsikret fra spedbarnsalder og den gjelder t.o.m 26 år. Anonymkode: ccb31...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. februar #25 Del Skrevet 1. februar (endret) Dette går for meg under: Men i alle dager. Svaret er åpenbart ja. Jeg tegnet ved fødsel. Men, jeg angrer på at jeg gikk for den grunnleggende bare. Den som lå over var så voldsomt mye dyrere, så det ble sånn da. Endret 1. februar av AprilLudgate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #26 Del Skrevet 1. februar Vi har barneforsikring på den yngste. Vi hadde ikke forsikring på våre fra de var små. Ingen som tenkte på det og ingen som anbefalte det for oss før minste var ca 13-14 år. Da var eldste blitt for gammel til å få barneforsikring, og ville trolig blitt avvist på voksenforsikring pga noe i barndommen. Nå er han voksen og jobber i kommunen, så da har han vel noe gjennom klp. Anonymkode: 14ef3...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #27 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei det er det hen ikke har vært. Og jeg kommer ikke til å gå videre med det før vi har en forsikring. Det er vondt i hodet, vondt i magen og vondt i viljen... men det kan jo selvsagt være noe underliggende eller at vedkommende er litt sart. Anonymkode: 0bdb8...008 Hvorfor har du ikke vært til legen med barnet ditt om det er så dårlig??? Anonymkode: 0ce3a...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #28 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig mange har ikke det fra de er født, jeg har for eksempel aldri hatt noen uføreforsikring hjemmefra. Blir du syk eller ufør så får du helsehjelp og trygd i Norge, problemet er jo bare at du blir lavtlønnet kanskje resten av livet. Men det er svært ulikt, og mange uføre har et helt fint liv fordi de har en partner som tjener ok. Anonymkode: 0bdb8...008 Jeg hadde det heller ikke, men ble ufør. De ekstra forsikringspengene hadde vært gull verdt idag når alt er så dyrt! Anonymkode: 0ce3a...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #29 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig mange har ikke det fra de er født, jeg har for eksempel aldri hatt noen uføreforsikring hjemmefra. Blir du syk eller ufør så får du helsehjelp og trygd i Norge, problemet er jo bare at du blir lavtlønnet kanskje resten av livet. Men det er svært ulikt, og mange uføre har et helt fint liv fordi de har en partner som tjener ok. Anonymkode: 0bdb8...008 Trygd og andre ytelser kommer bare å bli mindre og mindre med årene! Tiden er snart forbi at man kan leve på staten alene. Jeg hadde heller nedprioritert middag for meg selv, enn barneforsikring og pensjonssparing. Anonymkode: 42da8...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #30 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Trygd og andre ytelser kommer bare å bli mindre og mindre med årene! Tiden er snart forbi at man kan leve på staten alene. Jeg hadde heller nedprioritert middag for meg selv, enn barneforsikring og pensjonssparing. Anonymkode: 42da8...029 Ok, deg om det. Jeg tror ikke vi legger ned velferdsstaten helt enda. Anonymkode: 0bdb8...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #31 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor har du ikke vært til legen med barnet ditt om det er så dårlig??? Anonymkode: 0ce3a...5f9 Fordi det er så mange ulike ting, det er ikke en og samme ting som er "problemet". Det er litt sånn har litt vondt i magen, har litt vondt i hodet, er litt kvalm osv Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #32 Del Skrevet 1. februar Ja!! Har hatt gode barneforsikringer og ene barnet vårt år ble nå ung ufør og har nettopp fått utbetalt av forsikringen pga dette. Anonymkode: 60198...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #33 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er så mange ulike ting, det er ikke en og samme ting som er "problemet". Det er litt sånn har litt vondt i magen, har litt vondt i hodet, er litt kvalm osv Anonymkode: 0bdb8...008 Dvs man bør gå til lege for sjekk når det er så mye forskjellig over lang tid.. Anonymkode: 0ce3a...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #34 Del Skrevet 1. februar Absolutt!! Har to barn med adhd og tourettes og det er vanskelig å få gunstig forsikring med disse diagnosene. Heldigvis hadde de det fra før for de👍 Anonymkode: d12ac...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #35 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Veldig mange har ikke det fra de er født, jeg har for eksempel aldri hatt noen uføreforsikring hjemmefra. Blir du syk eller ufør så får du helsehjelp og trygd i Norge, problemet er jo bare at du blir lavtlønnet kanskje resten av livet. Men det er svært ulikt, og mange uføre har et helt fint liv fordi de har en partner som tjener ok. Anonymkode: 0bdb8...008 Veldig enkel tankegang , det er mye du ikke får Anonymkode: c32c7...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #36 Del Skrevet 1. februar Ja selvsagt , har selv hatt fra de var små Anonymkode: c32c7...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #37 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig enkel tankegang , det er mye du ikke får Anonymkode: c32c7...37a Kan du si noe om hva du tenker på? De jeg kjenner som har blitt syke har fått god og adekvat helsehjelp og vi har et velferdsystem i Norge som er bedre enn i nesten alle land. Det sagt, blir du ufør så vil du måtte leve med lav inntekt og da kan en sånn forsikring være til god hjelp. Anonymkode: 0bdb8...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #38 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dvs man bør gå til lege for sjekk når det er så mye forskjellig over lang tid.. Anonymkode: 0ce3a...5f9 Og det er og ting som smerter etter stramming av tannregulering og kramper ved menstruasjon. Ting som jeg godt kan forstå er vondt. Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #39 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan du si noe om hva du tenker på? De jeg kjenner som har blitt syke har fått god og adekvat helsehjelp og vi har et velferdsystem i Norge som er bedre enn i nesten alle land. Det sagt, blir du ufør så vil du måtte leve med lav inntekt og da kan en sånn forsikring være til god hjelp. Anonymkode: 0bdb8...008 Å måtte bygge om hus f.eks. Anonymkode: c32c7...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå