AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Vi har to tenåringer. Bør vi tegne forsikring på dem før de blir 18 år? Det jeg er bekymret for er om de blir uføre som unge voksne Begge er friske nå, men den ene er stadig "syk" med vondt i magen, hodet eller annet sted. Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Kan bare si at jeg har tenkt å gjøre dette når jeg får barn. Så jeg ville gjort det. Anonymkode: 79afb...b1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Ja! Når de først blir syke er det for seint… Anonymkode: 87892...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Mine barn har hatt barneforsikring fra dagen de fylte 3 måneder! Det er det verdt at jeg som mor får sove godt om natten! Anonymkode: 42da8...029 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Hvis du er opptatt av å sikre dem økonomisk så de slipper å leve kun av uføretrygd resten av livet om noe skulle skje så er svaret ja. Anonymkode: 815ec...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar Men kan den da overføres når de blir 18 år? Eldste er 17.. Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar Ja! Mine foreldre gjorde ikke og jeg ble syk før jeg var fylt 20, dermed fikk jeg aldri tegne ufør forsikring og jeg hadde alltid "unntatt klausuler" i den vanlige forsikringen min. Kjipt mtp at jeg ble ufør som 45 åring Anonymkode: c8ce6...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar Får ikke barneforsikring på barn over 16 år.. Men uførepensjon er lurt! Og dyrt.. ( fordi det er lurt) Anonymkode: 1697a...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar Ja det bør du absolutt. jeg har plussforsikring på barna. Er ufør selv og man vet aldri hva som kan skje. Jeg håper de aldri kommer til å få bruk for den, men i tilfelle, så er de mer sikret økonomisk Anonymkode: 10440...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det bør du absolutt. jeg har plussforsikring på barna. Er ufør selv og man vet aldri hva som kan skje. Jeg håper de aldri kommer til å få bruk for den, men i tilfelle, så er de mer sikret økonomisk Anonymkode: 10440...a9d Hva koster det? Jeg synes ikke jeg kun kan forsikre den som er under 16 heller og ikke den andre.. Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar Ja, en barneforsikring er lurt, både med tanke å de utgifter som kan oppstå ved skade, og med tanke på eventuell uførhet senere i livet, mine videreførte forsikringene når de fylte 27. kan nevne at den ene fikk en skade sent i barndommen, ikke varig mén, men alle utgifter vi hadde i den forbindelse ( ca 20000.-) ble dekket av selskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men kan den da overføres når de blir 18 år? Eldste er 17.. Anonymkode: 0bdb8...008 Barneforsikring varer til de er 23-26 avhengig av selskap. Etter det overføres de automatisk til voksenversjonen av forsikringen. Anonymkode: 815ec...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar En vlr egentlig tegne forsikring så tidlig som mulig. Eldste tenkte vi ikke på var ingen som prater om det, så da vi skulle fikk vi ikke pga dysleksi Yngste fikk fra før ho kom til. Og rimlig glad for. For der kom det diagnose ved 3 års alder og fikk dermed en del penger Anonymkode: fe668...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar Ja! Mvh Minsteufør uten ung ufør eller forsikring Anonymkode: 2b7c9...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #15 Del Skrevet 1. februar Er ungdommen fylt 16 får du ikke tegnet forsikring på de før de fyller 18. Da kan de få voksen forsikring. Barneforsikring kan man tegne til og med fylte 15 år. Anonymkode: 7724a...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har to tenåringer. Bør vi tegne forsikring på dem før de blir 18 år? Det jeg er bekymret for er om de blir uføre som unge voksne Begge er friske nå, men den ene er stadig "syk" med vondt i magen, hodet eller annet sted. Anonymkode: 0bdb8...008 Selvfølgelig bør du det. Burde hatt det fra de var født! Anonymkode: 0ce3a...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #17 Del Skrevet 1. februar Den som er «syk», har hen vært ofte til legen? I så fall kan det bli vanskelig med forsikring. Anonymkode: 6efd1...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #18 Del Skrevet 1. februar Absolutt! Det beste med en slik forsikring er at man kan videreføre den til voksen forsikring uten legeerklæring Anonymkode: c04b1...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 1. februar #19 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har to tenåringer. Bør vi tegne forsikring på dem før de blir 18 år? Det jeg er bekymret for er om de blir uføre som unge voksne Begge er friske nå, men den ene er stadig "syk" med vondt i magen, hodet eller annet sted. Anonymkode: 0bdb8...008 Jo før jo bedre. Utrolig dumt å plutselig få diagnoser og ikke ha forsikring og stå der å ikke få tegnet noen seinere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #20 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Den som er «syk», har hen vært ofte til legen? I så fall kan det bli vanskelig med forsikring. Anonymkode: 6efd1...e25 Nei det er det hen ikke har vært. Og jeg kommer ikke til å gå videre med det før vi har en forsikring. Det er vondt i hodet, vondt i magen og vondt i viljen... men det kan jo selvsagt være noe underliggende eller at vedkommende er litt sart. Anonymkode: 0bdb8...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå