Gå til innhold

Hemoroider, eller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager grafisk beskrivelse av et litt pinlig problem.. 

Jeg sliter en del med at jeg aldri føler at jeg blir ordentlig ren etter toalettbesøk. Har vekselsvis hard og løs mage grunnet underliggende sykdom. Bruker dokrakk hjemme hihi! Prøver også å ha et greit kosthold. Problemet er at jeg kan tørke meg i det uendelige, helt til jeg blir sår. Føler også ofte at jeg ikke får tømt meg ordentlig og at det liksom er en kul bak der. Litt kløe innimellom, men aldri smerter og veldig sjelden blod (med mindre jeg er helt forstoppet..). 

Har liksom ikke orket å titte ordentlig bak der :( Og heller ikke turt å gå til lege. Dette har pågått i mange år og har nok blitt litt av en "obsession" for meg. Det går også utover sexlivet mitt da jeg er redd for at jeg ikke skal være ordentlig ren (ikke analsex, kun vaginalt) og at det skal smitte over noe rester noe sted, wææ! 

Opplever også at jeg kan tørke meg til det ser ut som jeg er ganske ren, men så kan jeg gå på do mange timer etterpå for å tisse, og da er det igjen avføring på papiret (tørker meg liksom alltid godt forfra og bakover uansett hva jeg har gjort). Sliter ikke med lekkasje eller å holde på avføring bare så det er sagt, men er liksom som om det ligger igjen greier der som aldri går bort. 

Har vurdert å prøve noe midler for hemoroider for å se om det hjelper, men kan man bruke det selvom man eventuelt ikke har hemoroider? Kan det være andre ting? Syntes også tanken på å smøre noe bak der eller i verste fall putte noe inn er helt grusomt. Må vel bruke hansker også.

Blææ, beklager langt og ekkelt innlegg, men jeg blir så fortvilet og regner jo kanskje med at jeg ikke er den eneste i verden med  dette problemet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har hatt en eller flere hemoroider og nå fått litt løs hud etter det. Fikk dette selv etter fødsel, og hatt det tidligere som jeg opererte vekk. Sliter også med tørk etter dobesøk, så anbefaler å vaske istede😊

Det er nok mer normalt enn man tror. Hadde gjerne operert det vekk igjen, men forrige gang var helt grusomt i Lang tid så vet rett og slett ikke om det er verdt å gjøre det nå.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg trekker opp denne tråden og ser om flere har erfaringer eller løsninger, da jeg har ganske lignende situasjon som TS. 

Anonymkode: 8bd5d...e21

Skrevet

jeg har flere hemoroide-lignende greier bak der, de er ikke "tomme poser" så virker sånn sett ikke som gamle hemoroider, hatt de flere år og opplever ofte samme problem ved renhold som ts. forverres ved treg mage. har tenkt alt fra analprolaps til kreft men tørr ikke gå til lege og er ikke vondt eller klør.. 

Anonymkode: edec1...41f

Skrevet

Høres ut som marisker. (Rester av gamle hemoroider).

Om man er redd det skal være kreft bør man ta en tur til legen. De har sett det rumpehull mange ganger før og der er ikke flaut.

Anonymkode: d8e64...9a4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...