AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei. har en datter på 5 som er og har vært konstant trøtt og sliten. Hun har vært sånn så lenge jeg kan huske, og vi har sjekket med barneleger og helsestasjon og utallige sjekker her og der uten å finne noe klart svar. Hun sover 12-14 timer om natten og trenger masse søvn. Likevel har hun alltid virket sliten, konstant trøtt, blek, blanke øyne, lett og sint. Er det noen som har opplevd lignende med sine barn? (kan være kjekt å vite at jeg har to barn til, og slik at jeg erfarer veldig stor forskjell) Setter stor pris på erfaringer som deles❤️ Anonymkode: 535a0...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Kan hun ha søvnapne? Store mandler e.l? Har ingen barneleger noe svar? Eller trenger hun mer nedetid? Blir overstimulert av barnehage? Spiser hun sunt? Anonymkode: a1177...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Barnelege har ingen svar i det hele tatt etter utredning? Har barnelege vært innom narkolepsi og utelukket dette? Mange tror at narkolepsi innebærer at man sovner i tide og utide, men det trenger ikke være det. Anonymkode: 4eee1...15b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Er blodprøver i orden? Anonymkode: 64631...652 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Er blodprøver i orden? Anonymkode: 64631...652 Det lurer jeg også på. Og vil "ok" si optimale nivåer, eller rett innenfor referanseområdet? B12, folat, jern, d vitamin, er alt sjekket? Noen andre utfordringer utover stor søvnbehov? Konsentrasjon, uro, m.m? Anonymkode: b1fe5...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Da min eldste var liten sovnet hun over alt. Til og med mens hun spiste og noen ganger mens hun sto. Helt merkelig. Hun snorket også veldig og hadde pustestans om natta. Legen anbefalte da å få fjernet mandlene (de var mindre strikse på det før). Ble litt bedre etter det, men hun var fortsatt veldig trøtt. Senere fikk vi konstantert ADD på henne og jeg tror det var litt av grunnen til at hun var så trøtt. Men. Hun var ikke konstant utslitt eller blek eller blank i øynene. Hun hadde normal energi når hun var våken før hun plutselig ble trøtt og sovnet etter en liten stund. Nå som voksen må hun legge inn hvilepauser i løpet av dagen for å ikke slite seg helt ut. Jeg ville ikke gitt opp på å få svar på hva som feiler datteren din. For dette er ikke normalt. Stå på krava, mas og krev av legene at de ikke gir opp. Evt henviser videre. Kan hun feks hatt flottbitt dere ikke har oppdaget? Anonymkode: ab184...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. har en datter på 5 som er og har vært konstant trøtt og sliten. Hun har vært sånn så lenge jeg kan huske, og vi har sjekket med barneleger og helsestasjon og utallige sjekker her og der uten å finne noe klart svar. Hun sover 12-14 timer om natten og trenger masse søvn. Likevel har hun alltid virket sliten, konstant trøtt, blek, blanke øyne, lett og sint. Er det noen som har opplevd lignende med sine barn? (kan være kjekt å vite at jeg har to barn til, og slik at jeg erfarer veldig stor forskjell) Setter stor pris på erfaringer som deles❤️ Anonymkode: 535a0...add Cøliaki, diabetes eller besatt. Anonymkode: 78e67...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da min eldste var liten sovnet hun over alt. Til og med mens hun spiste og noen ganger mens hun sto. Helt merkelig. Hun snorket også veldig og hadde pustestans om natta. Legen anbefalte da å få fjernet mandlene (de var mindre strikse på det før). Ble litt bedre etter det, men hun var fortsatt veldig trøtt. Senere fikk vi konstantert ADD på henne og jeg tror det var litt av grunnen til at hun var så trøtt. Men. Hun var ikke konstant utslitt eller blek eller blank i øynene. Hun hadde normal energi når hun var våken før hun plutselig ble trøtt og sovnet etter en liten stund. Nå som voksen må hun legge inn hvilepauser i løpet av dagen for å ikke slite seg helt ut. Jeg ville ikke gitt opp på å få svar på hva som feiler datteren din. For dette er ikke normalt. Stå på krava, mas og krev av legene at de ikke gir opp. Evt henviser videre. Kan hun feks hatt flottbitt dere ikke har oppdaget? Anonymkode: ab184...573 Derfor jeg spurte i mitt innlegg om tilleggsproblemer som TS evnt hadde oppdaget. For ADHD/ADD kan være ekstremt utmattende og gi tretthet. Skal gjennom ADHD utredning selv, privat psykiater mener jeg har det. Husker at jeg som barn var veldig mye sliten, så sikkert en sammenheng. Ikke så lett å oppdage ADHD for dem som har uoppmerksom type (det vi før kalte ADD), så vær våken. Flåttbitt er også lurt å være obs på, sånt kan påvises på blodprøve hvis det er borreliose. Anonymkode: b1fe5...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Allergi. Dyr, pollen, midd, mat. Men dette regner jeg jo med allerede har blitt sjekket flere ganger..? Ville fått tatt gentest og. Anonymkode: b3007...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Er hun likedan i ferier? Anonymkode: de808...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Cøliaki, diabetes eller besatt. Anonymkode: 78e67...8c7 Man kan ikke gå 5 år med ubehandlet diabetes type 1. Da er du død for lengst. Men - søvnapné, astma eller malasi kan jo være muligheter? Anonymkode: 15b83...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Cøliaki, diabetes eller besatt. Anonymkode: 78e67...8c7 Besatt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har to barn med autoimmunt lavt stoffskifte, de har vært mye slitne og trøtte. Problemer med fatigue. Vitaminmangler i sammenheng med dette. Jenta har også høytfungerende autisme som gjør henne sliten. Men det kan jo være mange grunner til at et barn er sliten og trøtt. Cøliaki, diabetes adhd med mer. Høres ut som dere har sjekket mye? Anonymkode: 2f316...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har to barn med autoimmunt lavt stoffskifte, de har vært mye slitne og trøtte. Problemer med fatigue. Vitaminmangler i sammenheng med dette. Jenta har også høytfungerende autisme som gjør henne sliten. Men det kan jo være mange grunner til at et barn er sliten og trøtt. Cøliaki, diabetes adhd med mer. Høres ut som dere har sjekket mye? Anonymkode: 2f316...d52 Ja, og gutten min hadde søvnapne. Fjernet mandlene og fikk mye bedre søvn. Anonymkode: 2f316...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kan ikke gå 5 år med ubehandlet diabetes type 1. Da er du død for lengst. Men - søvnapné, astma eller malasi kan jo være muligheter? Anonymkode: 15b83...dec Cøliaki er nå i hvert fall en mulighet. Ville ikke slått meg til ro med negativt blodprøvesvar, må ta gastroskopi for å utelukke. Viktig å ikke kutte gluten i forkant av undersøkelse. Anonymkode: b1fe5...41c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Frøkna her fikk påvist lavt stoffskifte tidlig på barneskolen. Klagde alltid på at hun var trøtt, sliten og at alt var tungt...slet også med at hun var kald og treg mage. I tillegg har hun ADHD, jenter kan virke motsatt av hyperaktive, og mange blir slitne/utmattet av det også. Bruker mye energi på å prøve å tilpasse seg. Hvordan er konsentrasjonen ol? Mange ting det kan være, fått mange gode tips her, ville sett over alt av blodprøver som er tatt. Er det noe som ikke er sjekket? Anonymkode: 173ac...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Jeg sovnet overalt når jeg var yngre og har nå fått en kombinert adhd diagnose i voksen alder. En ting er at man blir utslitt av å «holde maska» hele dagen men det har også noe med at hjernen må ha stimuli hvis ikke så føles det ut som narkolepsi. Men uansett hvor mye eller lite jeg hadde sovet så våkner hjernen rundt kl 22 og det er fest inni hodet. Så ja adhd blir man ekstremt trøtt og sliten av men ikke blek og blanke øyne. Ville sjekket opp alt av mangler hos lege. Anonymkode: f805c...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaMarieM Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden (endret) - Endret 1 time siden av EvaMarieM - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #19 Del Skrevet 59 minutter siden Hei, takk for alle tanker dere deler! Ingen gjernmangel (men har hatt det tidligere)..Tar vitamintilskudd, med rikelig mengde D vitamin (altså anbefalt dose fra barnelege). Har sjekket for cøliaki og det har hun ikke. Hun har aldri vært en sovebaby og det har vært vanskelig for henne å skulle finne roen og sove, selv om hun er trøtt. Så absolutt ikke en som sovnet på dagen.. eller plutselig..og hun sover godt på natten. Blodprøver = normal, bortsett fra D vitamin som var litt lavt sist. Har noen erfaring med høysensitive barn? Anonymkode: 535a0...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå