AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:35 #21 Del Skrevet torsdag kl 16:35 Roci skrev (4 timer siden): Så fint å høre at solkremen fungerer Det er vanskelig å s noe helt konkret om hvor lang tid det tar før man ser om et produkt virker bedre for huden enn et annet, men på generell basis mellom 2-4 uker, vil jeg si Med tanke på at vi mistenker at du kanskje reagerer på niacinamide, og ettersom du fortsatt plages med rødhet, tenker jeg at du utsetter serum og first concentrate og innfører azelainsyre først. Dersom det fungerer, kan du vurdere å innføre enten Soft Calming Serum eller First Concentrate etter 3-4 uker, og se om du får en reaksjon. Jeg regner med at hensikten med serumet var å dempe rødheten/sensitiviteten, men hvis du har bedre effekt av azelainsyre, tenker jeg at det ikke er nødvendig. First Concentrate et er antioksdantserum, som er fint å bruke dersom du tåler det. Men gi azelainsyre et forsøk først Da bør jeg vente med azelainsyre i 2-4 uker for å være sikker? Hvilke produkter med azelainsyre vil du anbefale? Både soft calming serum og First concentrate var for å dempe rødhet/sensitivitet, så vidt jeg kan huske ja. Så jeg kan med fordel bruke first concentrate om jeg tåler det? Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet torsdag kl 17:59 #22 Del Skrevet torsdag kl 17:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da bør jeg vente med azelainsyre i 2-4 uker for å være sikker? Hvilke produkter med azelainsyre vil du anbefale? Både soft calming serum og First concentrate var for å dempe rødhet/sensitivitet, så vidt jeg kan huske ja. Så jeg kan med fordel bruke first concentrate om jeg tåler det? Anonymkode: 8655b...b40 Ja, vent i alle fall et par uker🙂 The Ordinary har et serum med azelainsyre som er bra og rimelig, og passende styrke til å begynne med. Om du tåler First Concentrate, er det fint å bruke da det er et antioksidant serum, men vent som sagt til du har brukt azelainsyre i noen uker🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:07 #23 Del Skrevet lørdag kl 12:07 Roci skrev (På 6.3.2025 den 18.59): Ja, vent i alle fall et par uker🙂 The Ordinary har et serum med azelainsyre som er bra og rimelig, og passende styrke til å begynne med. Om du tåler First Concentrate, er det fint å bruke da det er et antioksidant serum, men vent som sagt til du har brukt azelainsyre i noen uker🙂 Hvilket serum er det? Googlet, men usikker på om jeg fant riktig. Lurer på om jeg burde ha en nattkrem som gir mer fukt, hvordan vet jeg om huden trenger mer fukt? Bruker skincity skincare calm moisturiser på dagtid, har samme merke en krem til natt som kan funke for meg? Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet lørdag kl 14:56 #24 Del Skrevet lørdag kl 14:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilket serum er det? Googlet, men usikker på om jeg fant riktig. Lurer på om jeg burde ha en nattkrem som gir mer fukt, hvordan vet jeg om huden trenger mer fukt? Bruker skincity skincare calm moisturiser på dagtid, har samme merke en krem til natt som kan funke for meg? Anonymkode: 8655b...b40 Hei😊 The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10% tenkte jeg. Bra og rimelig priodokt å begynne med. Husk patch test/plastertest for å sjekke at du tåler produktet. Påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet eller albuen, sett en plasterlapp over og vent i minst 24 t. Dersom det ikke har oppstått noen rødhet eller irritasjon, er det trygt å bruke produktet i ansiktet 😏 Hvis du opplever at huden kjennes litt "stram", overflatetørr eller evt. begge deler, kan det være tegn på a huden trenger mer fukt. SkinCity Skincare har en krem som heter Rich Moisturizer,men den inneholder niacinamide, så jeg tenker det er best å utelukke den inntil videre. De har også en barrierekrem, men den tror jeg blir for fet. En veldig god krem som jeg har brukt nå i vinter, er Biotherm Cera Repair Barrier Cream. Et godt budsjett- alternativ er Q + A Ceramide Face Cream. Begge gir godt med fukt uten å kjennes fete, og er uten niacinamide 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:36 #25 Del Skrevet lørdag kl 15:36 Roci skrev (38 minutter siden): Hei😊 The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10% tenkte jeg. Bra og rimelig priodokt å begynne med. Husk patch test/plastertest for å sjekke at du tåler produktet. Påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet eller albuen, sett en plasterlapp over og vent i minst 24 t. Dersom det ikke har oppstått noen rødhet eller irritasjon, er det trygt å bruke produktet i ansiktet 😏 Hvis du opplever at huden kjennes litt "stram", overflatetørr eller evt. begge deler, kan det være tegn på a huden trenger mer fukt. SkinCity Skincare har en krem som heter Rich Moisturizer,men den inneholder niacinamide, så jeg tenker det er best å utelukke den inntil videre. De har også en barrierekrem, men den tror jeg blir for fet. En veldig god krem som jeg har brukt nå i vinter, er Biotherm Cera Repair Barrier Cream. Et godt budsjett- alternativ er Q + A Ceramide Face Cream. Begge gir godt med fukt uten å kjennes fete, og er uten niacinamide 🙂 Takk! Da bestiller jeg den fra The ordinary til å begynne med og så ser jeg an de andre kremene. Prøver å ikke begynne med alt på én gang. 😅 Grunnen til at jeg kanskje tror huden trenger mer fukt er at jeg føler den mer tørr de (få) dagene jeg er inne (som regel i helgen) og ikke bruker solkrem, tror solkremen hjelper på fuktigheten i huden. Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet lørdag kl 16:28 #26 Del Skrevet lørdag kl 16:28 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Takk! Da bestiller jeg den fra The ordinary til å begynne med og så ser jeg an de andre kremene. Prøver å ikke begynne med alt på én gang. 😅 Grunnen til at jeg kanskje tror huden trenger mer fukt er at jeg føler den mer tørr de (få) dagene jeg er inne (som regel i helgen) og ikke bruker solkrem, tror solkremen hjelper på fuktigheten i huden. Anonymkode: 8655b...b40 Det kan nok stemme, solkremen gir litt ekstra fukt🙂 Begge de to kremene jeg har foreslått, kan fint brukes på dagtid også🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:57 #27 Del Skrevet i går, 14:57 Roci skrev (22 timer siden): Det kan nok stemme, solkremen gir litt ekstra fukt🙂 Begge de to kremene jeg har foreslått, kan fint brukes på dagtid også🙂 Men ikke i stedet for skincity sin, eller? Jeg får stadig en og annen kvise, burde jeg bli bekymret for at jeg ikke tåler rens, toner og ansiktskrem og solkrem? Er egentlig fornøyd med produktene jeg bruker og håper ikke det betyr at jeg ikke tåler de. Har slitt mye med kviser tidligere (derfor iso-kuren) og nå når jeg har så fin hud i forhold til hvordan den var er jeg redd for å gå tilbake til mye kviser. Er vel kanskje dette azealinsyren skal hjelpe på når jeg får begynt på den? Jeg er som sagt veldig fornøyd med produktene jeg bruker nå på alle måter annet enn at jeg får en og annen kvise i ny og ne. Er dessverre ikke så god på å ikke pirke bort i kviser når jeg først får de heller, heldigvis går de fort bort igjen og er helt vekke etter noen få dager. Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 18:54 #28 Del Skrevet i går, 18:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men ikke i stedet for skincity sin, eller? Jeg får stadig en og annen kvise, burde jeg bli bekymret for at jeg ikke tåler rens, toner og ansiktskrem og solkrem? Er egentlig fornøyd med produktene jeg bruker og håper ikke det betyr at jeg ikke tåler de. Har slitt mye med kviser tidligere (derfor iso-kuren) og nå når jeg har så fin hud i forhold til hvordan den var er jeg redd for å gå tilbake til mye kviser. Er vel kanskje dette azealinsyren skal hjelpe på når jeg får begynt på den? Jeg er som sagt veldig fornøyd med produktene jeg bruker nå på alle måter annet enn at jeg får en og annen kvise i ny og ne. Er dessverre ikke så god på å ikke pirke bort i kviser når jeg først får de heller, heldigvis går de fort bort igjen og er helt vekke etter noen få dager. Anonymkode: 8655b...b40 Nei, azelinsyren er primært for å få bukt med rødheten, så kan du introdusere tilbake de andre produktene etterhvert. Jeg tenker bare at det er litt "smør på flesk" å bruke både toner og serum ettersom begge inneholder niacinamide, men dette bestemmer du jo selv 😊 Det at du får en og annen kvise betyr nok ikke at du ikke tåler hudpleien, spesielt siden huden ellers er fin. Du har jo også kuttet ut aktive ingredienser (niacinamide) en stund, så jeg tror egentlig du kan utelukke det. Du får se hvordan det går med azelainsyren et par uker nå, og så finnes det jo "spot treatment" som kan brukes for å behandle og enkeltstående kviser, det kan du også vurdere🙂 Veldig fint at huden ellers er fin, da😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:42 #29 Del Skrevet i går, 19:42 Roci skrev (43 minutter siden): Nei, azelinsyren er primært for å få bukt med rødheten, så kan du introdusere tilbake de andre produktene etterhvert. Jeg tenker bare at det er litt "smør på flesk" å bruke både toner og serum ettersom begge inneholder niacinamide, men dette bestemmer du jo selv 😊 Det at du får en og annen kvise betyr nok ikke at du ikke tåler hudpleien, spesielt siden huden ellers er fin. Du har jo også kuttet ut aktive ingredienser (niacinamide) en stund, så jeg tror egentlig du kan utelukke det. Du får se hvordan det går med azelainsyren et par uker nå, og så finnes det jo "spot treatment" som kan brukes for å behandle og enkeltstående kviser, det kan du også vurdere🙂 Veldig fint at huden ellers er fin, da😊 Trodde toneren fra Skincity ikke inneholdt niacinamide siden jeg kanskje reagerer på det? 🤷🏻♀️Får se om jeg prøver serum (first concentrate var det vel) etterhvert, men først azelainsyre en stund. Har hatt så mye verre hud og til og med fått kommentarer på at huden min er mye bedre nå enn tidligere (før iso-kur) så det eneste som plager meg nå er rødhet, kan takle en kvise i ny og ne men tar gjerne i mot tips etterhvert om spot treatment. Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23 timer siden #30 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde toneren fra Skincity ikke inneholdt niacinamide siden jeg kanskje reagerer på det? 🤷🏻♀️Får se om jeg prøver serum (first concentrate var det vel) etterhvert, men først azelainsyre en stund. Har hatt så mye verre hud og til og med fått kommentarer på at huden min er mye bedre nå enn tidligere (før iso-kur) så det eneste som plager meg nå er rødhet, kan takle en kvise i ny og ne men tar gjerne i mot tips etterhvert om spot treatment. Anonymkode: 8655b...b40 Jo, toneren og inneholder niacinamide, den også. Jeg tror som sagt det er lurt å prøve azelainsyre først, og så innføre serumet gradvis igjen og se hvordan det går. Jeg skal komme tilbake til deg med forslag på spot treatment 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #31 Del Skrevet 9 timer siden Roci skrev (13 timer siden): Jo, toneren og inneholder niacinamide, den også. Jeg tror som sagt det er lurt å prøve azelainsyre først, og så innføre serumet gradvis igjen og se hvordan det går. Jeg skal komme tilbake til deg med forslag på spot treatment 🙂 Oi, har jeg gjort feil ved å ikke kutte ut denne for å se om jeg ikke tåler niacinamide? 🫣 Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9 timer siden #32 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Oi, har jeg gjort feil ved å ikke kutte ut denne for å se om jeg ikke tåler niacinamide? 🫣 Anonymkode: 8655b...b40 Feil og feil.....hvis du har fortsatt å bruke toneren, så vet du jo faktisk ikke om det er niacinamide du reagerer på Men det er jo ikke verre enn at du kutter den ut i et par uker nå og ser om det gjør forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden Roci skrev (4 timer siden): Feil og feil.....hvis du har fortsatt å bruke toneren, så vet du jo faktisk ikke om det er niacinamide du reagerer på Men det er jo ikke verre enn at du kutter den ut i et par uker nå og ser om det gjør forskjell Sant, da kutter jeg ut den nå og så får vi se. 😅 Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå