Gå til innhold

Trinnlyd fra takterrasse

Anbefalte innlegg

Linn Anita
Skrevet

Er det noen som er kjent med hvor mye lyd man kan forvente når folk går normalt på en takterrasse? Vi bor i toppen i et nybygg, og kan høre lyd gjennom betongtak. Lurer mest på om dette er noe som er normalt og man lever fint med, eller om det kan være noe galt som vi bør klage på

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på visning i en leilighet med terrasse som var over en god del av leiligheten for noen år siden. Det hørtes veldig godt når noen gikk på terrassen i leiligheten over, og det var avgjørende for at det ikke ble noe kjøp. 

Anonymkode: e686b...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et nytt bygg (2018), og hører forbausende mye, både ovenfra (takterrasse) og nedenfra. Har de som bor under barnebarn på besøk, forplanter løpelyden seg opp til meg. Mulig de er tunghørt og snakker veldig høyt, men jeg kan faktisk høre prat. Utrolig irriterende, da dette nettopp er en av grunnene til å flytte fra en leilighet i blokk fra 1970-tallet. Der kunne jeg tross alt godta det, gammelt bygg og slikt. Men her synes jeg det tyder på dårlig byggekvalitet.

Tviler på at det har noe for seg å klage til utbygger. Bygget er som det er, de kommer til å si at det er bygget slik det er prosjektert og at du aldri er blitt lovet noe ifh til lyder. Kun at de skal følge de tekniske kravene (som stort sett er minimumskrav når det kommer til slikt som dette)

Anonymkode: dff66...df6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor i et nytt bygg (2018), og hører forbausende mye, både ovenfra (takterrasse) og nedenfra. Har de som bor under barnebarn på besøk, forplanter løpelyden seg opp til meg. Mulig de er tunghørt og snakker veldig høyt, men jeg kan faktisk høre prat. Utrolig irriterende, da dette nettopp er en av grunnene til å flytte fra en leilighet i blokk fra 1970-tallet. Der kunne jeg tross alt godta det, gammelt bygg og slikt. Men her synes jeg det tyder på dårlig byggekvalitet.

Tviler på at det har noe for seg å klage til utbygger. Bygget er som det er, de kommer til å si at det er bygget slik det er prosjektert og at du aldri er blitt lovet noe ifh til lyder. Kun at de skal følge de tekniske kravene (som stort sett er minimumskrav når det kommer til slikt som dette)

Anonymkode: dff66...df6

Jeg bodde i et nybygg (2026) og kunne høre naboen snorke. Veldig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bodde i et nybygg (2026) og kunne høre naboen snorke. Veldig.

Godt gjort å bo i et bygg fra 2026…. 

Anonymkode: b1ba5...869

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Godt gjort å bo i et bygg fra 2026…. 

Anonymkode: b1ba5...869

Var åpenbart skrivefeil. Skulle stå 2016. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...