Gå til innhold

Han har sagt opp forsikringen på sønnen vår!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er så sint på eksen min som er far til sønnen vår på 12 år. Etter at han fikk seg ny kjæreste har han brydd seg mindre og mindre om sønnen vår, han har ikke betalt barnebidrag, ikke holdt samværsavtale og skaper mye stress for både sønnen og meg. 
Så sendte han melding til sønnen min her om dagen som jeg syntes var dråpen:

«Si ifra til mamma at jeg har sagt opp forsikringen på deg og at hun må tegne ny forsikring på deg». 

Denne forsikringen har sønnen vår hatt fra han var 3 mnd gammel, siden det har det blitt oppdaget mye, blant annet ADD og autisme. Han sliter mye på skolen, har lærevansker og jeg vet ikke om han vil fungere i jobb når han blir voksen. Forsikringen inneholdt uføre forsikring, noe som hadde vært veldig kjekt å ha, men nå har altså faren hans sagt den opp og jeg får jo aldri i verden forsikring på sønnen vår nå?! 

Dette syntes jeg var så pil råttent gjort!

Anonymkode: 8e536...f2f

• Liker 1
  • Hjerte 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta kontakt med forsikringsselskapet og forklar situasjonen. Kanskje du får videreføre den.

Anonymkode: 29000...668

• Liker 34
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oh shit. Det er helt hårreisende!

Om han har sagt opp forsikringen når barnet har diagnoser vil alle nye forsikringer ekskludere de ved ny forsikring. 

F eks rett på ekstra utbetalinger om dere får innvilget hjelpestønad. Og ja. Det vil gjøre at de mest sannsynlig ikke vil innvilge uføreforsikring.

Mht barnebidrag krever du det gjennom NAV.

Anonymkode: 19657...785

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, ring forsikringsselskapet. Mulig det er en angremulighet. Det var i alle fall det da jeg sluttet i fagforeninga mi og sa opp forsikriinga, og fant ut at det var umulig å få ny forsikring etter 2 keisersnitt, kneoperasjon osv. Da sa de at det var noen måneders karantenetid, eller noe slikt, der det fremdeles var mulig å gjenopplive forsikringsavtalen man hadde uten å søke helt på nytt.

Ikke vent med å gjøre dette.

Anonymkode: 898c0...546

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring forsikringen asap og forklar situasjonen akkurat som den er! 

Jeg har barn med lignende utfordringer og hadde det skjedd så hadde jeg blir så rasende forbanna at jeg hadde funnet en eller annet paragraf og politianmeldt han. Kjørt sak med advokat og hele greia.

Dritet i om det hadde kommet noen vei, men jeg hadde laget et helvete. 

Får du ikke videreført den forsikringen så har du og din sønn mistet mye. 

Anonymkode: dde26...668

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ikke ut som han er glad i sønnen sin. 

Anonymkode: 1168a...9ad

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ring selskapet å hør  si det har skjedd en feil . Kansje du får åpnet igjen

Anonymkode: f1c75...34c

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

han har ikke betalt barnebidrag, ikke holdt samværsavtale og skaper mye stress for både sønnen og meg. 
Så sendte han melding til sønnen min her om dagen som jeg syntes var dråpen:

«Si ifra til mamma at jeg har sagt opp forsikringen på deg og at hun må tegne ny forsikring på deg». 

Kontakt forsirkingsselskapet og forklar, få forsikringen over på ditt navn.,

Ang bidraget så tar det via nav. Send inn nu i dag! Det er siste dagen av måneden, fort deg. https://www.nav.no/start/soknad-barnebidrag-bidragsmottaker

Anonymkode: f06dc...430

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ekstremt rart ut. Da jeg jobbet med forsikring sa vi ikke opp barneforsikringer uten skriftlig samtykke fra begge foreldre.

Anonymkode: f4da3...08f

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt sykt. Ring forsikringsselskapet så fort kundeservice åpner. Forhåpentligvis er det mulig å angre og få forsikringen over i ditt navn.

Ta bidrag via nav. Når det kommer til samvær, så kan man dessverre ikke tvinge noen til å møte opp for barna sine. Dokumenter alle gangene han ikke møter opp til samvær. Om han viser over tid at han ikke tar samværet sitt, kan du muligens få endret samværsavtalen og dermed få mer i barnebidrag. 

Anonymkode: 3e519...502

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring forsikringsselskapet, ja! Jeg har barn med samme utfordring, og forsikring vi heldigvis tegnet da han var baby. Hadde vært rasende hvis far hadde gjort dette, for å si det pent. Umulig å få annen forsikring, og stor sannsynlighet for å havne utenfor arbeidslivet.

Anonymkode: 60887...f87

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Høres ekstremt rart ut. Da jeg jobbet med forsikring sa vi ikke opp barneforsikringer uten skriftlig samtykke fra begge foreldre.

Var begge foreldra da forikringstaker?

Anonymkode: 93265...821

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har tegnet forsikring på alle mine barn uten fars samtykke. Jeg har endret uten samtykke og kan sikkert også si det opp uten samtykke hvis jeg vil være en idiot 

Anonymkode: cbadd...fe6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her hadde jeg blitt rasende sint, og forstår godt at du er det. Sier som mange andre, ring forsikringsselskapet med en gang og prøv å få den oppført igjen.  Og forklar at far har sagt den opp uten din viten og vilje. 

Krysser fingrene. 

Anonymkode: 720ea...986

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta bidraget gjennom NAV♡

Anonymkode: 9c8fa...f9d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Var begge foreldra da forikringstaker?

Anonymkode: 93265...821

Nei. Men for å unngå slike situasjoner som dette, at foreldre straffet hverandre i skilsmisser eller brukte barna mot hverandre så var vi nøye på å tilby å overføre forsikringen på den andre forelderen før vi evt slettet den. Dette scenarioet er dessverre ikke uvanlig, har vært borti det flere ganger.

Det skal sies at det nok ikke er bransjestandard, det var interne rutiner. Såvidt jeg husker nå så kan man gjenoppta en oppsagt forsikring innenfor 6 mnd, så ta kontakt med forsikringsselskapet og forklar situasjonen TS, så ordner det seg nok 🩷

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Men for å unngå slike situasjoner som dette, at foreldre straffet hverandre i skilsmisser eller brukte barna mot hverandre så var vi nøye på å tilby å overføre forsikringen på den andre forelderen før vi evt slettet den. Dette scenarioet er dessverre ikke uvanlig, har vært borti det flere ganger.

Det skal sies at det nok ikke er bransjestandard, det var interne rutiner. Såvidt jeg husker nå så kan man gjenoppta en oppsagt forsikring innenfor 6 mnd, så ta kontakt med forsikringsselskapet og forklar situasjonen TS, så ordner det seg nok 🩷

Veldig gode rutiner! Det burde vært standard hos alle. Foreldre kan gjøre det utroligste mot hverandre i skilsmisser, og som oftest går det ut over barna. 

Anonymkode: 60887...f87

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing, men dere som er skilt, har dere hver deres barneforsikring på barnet eller en felles? Med tanke på hvis noe skulle skje og man må bygge ut hus f.eks, dekker da forsikringen ombygging i begge hjem?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tipaa skrev (6 timer siden):

Litt avsporing, men dere som er skilt, har dere hver deres barneforsikring på barnet eller en felles? Med tanke på hvis noe skulle skje og man må bygge ut hus f.eks, dekker da forsikringen ombygging i begge hjem?

Forsikringen dekker opp til en viss sum. Da må den summen deles hvis man har "felles" forsikring og er skilt. Nå er vel ikke forsikringen egentlig felles da den må stå på en forelder. I vårt tilfelle er det jeg (far) som har forsikringen. Da er jeg også begunstiget ved eventuelt dødsfall hos barn. Jeg vil selvsagt dele utbetaling med mor hvis det blir aktuelt (hun betaler halvparten av premien). Men jeg vil tro mange kanskje ikke er klar over at den ene parten i teorien kan ta alt når det står på bare den ene.

Anonymkode: 1ae2d...d94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jepp, ring forsikringsselskapet. Mulig det er en angremulighet. Det var i alle fall det da jeg sluttet i fagforeninga mi og sa opp forsikriinga, og fant ut at det var umulig å få ny forsikring etter 2 keisersnitt, kneoperasjon osv. Da sa de at det var noen måneders karantenetid, eller noe slikt, der det fremdeles var mulig å gjenopplive forsikringsavtalen man hadde uten å søke helt på nytt.

Ikke vent med å gjøre dette.

Anonymkode: 898c0...546

Hæ? 2 keisersnitt? Hva skal det ha å si? 

Anonymkode: 94e20...049

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...