Perine Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar (endret) Dette vil hjelpe godt i Sør-Norge, men ikke like fristende i de to nordligste strømregionene. Dette er Støre sin plan for å kuppe straumveljarane – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Det høres fint ut at det kan bli valgfritt. Enten flytende pris og rett til strømstøtte, eller fastpris. Jeg regnet nettopp over min egen strømpris for januar. Dette er i N02, og jeg brukt 1540,06 kWt med pris inklusiv mva og fratrukket strømstøtte, på 1.148,27 kr. Da har jeg brukt ganske mye av strømmen utenom de dyreste timene. Det blir 75 øre pr kWh. Så en fastpris på 40 øre + mva ville blitt 50 øre. For meg ville dette betydd 385kr mindre på strømregningen denne måneden. Nettleien blir ikke påvirket. Jeg håper at dette blir gjennomført. Det gjenstår å se. Det er lett å tenke valgflesk. Nederst i artikkelen jeg linker til, står det: "Men valet er først mogleg å ta frå 1. oktober, som betyr at det er etter stortingsvalet, og det brått kan vere eit anna fleirtal på Stortinget." Endret 31. januar av Perine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Jeg vil antageligvis ikke spare noe for endelig kan jeg sette opp varmen til 20 grader inne i stedet for 17 som nå. Livskvaliteten om vinteren vil bli betydelig bedre. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Det bør ikke være fastpris på 40 øre, til nød en maxpris på 40 øre, helst lavere. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. januar Forfatter #4 Del Skrevet 31. januar Dyp pust skrev (På 31.1.2025 den 14.58): Jeg vil antageligvis ikke spare noe for endelig kan jeg sette opp varmen til 20 grader inne i stedet for 17 som nå. Livskvaliteten om vinteren vil bli betydelig bedre. Ekspander Det er sant. Tenkte det samme, for jeg skulle også gjerne hatt på litt mer varme istedenfor masse klær innendørs. Før hadde jeg aldri under 20 grader. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Perine skrev (På 31.1.2025 den 14.21): Jeg regnet nettopp over min egen strømpris for januar. Ekspander Du må se det i et lengre perspektiv enn en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. januar Forfatter #6 Del Skrevet 31. januar Madame Butterfly skrev (På 31.1.2025 den 15.35): Du må se det i et lengre perspektiv enn en måned. Ekspander Ja da. Men slik ville det slått ut akkurat nå. Det er mange fordeler med fastpris. bl.a. forutsigbarhet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar Perine skrev (På 31.1.2025 den 14.21): Dette vil hjelpe godt i Sør-Norge, men ikke like fristende i de to nordligste strømregionene. Dette er Støre sin plan for å kuppe straumveljarane – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Det høres fint ut at det kan bli valgfritt. Enten flytende pris og rett til strømstøtte, eller fastpris. Jeg regnet nettopp over min egen strømpris for januar. Dette er i N02, og jeg brukt 1540,06 kWt med pris inklusiv mva og fratrukket strømstøtte, på 1.148,27 kr. Da har jeg brukt ganske mye av strømmen utenom de dyreste timene. Det blir 75 øre pr kWh. Så en fastpris på 40 øre + mva ville blitt 50 øre. For meg ville dette betydd 385kr mindre på strømregningen denne måneden. Nettleien blir ikke påvirket. Jeg håper at dette blir gjennomført. Det gjenstår å se. Det er lett å tenke valgflesk. Nederst i artikkelen jeg linker til, står det: "Men valet er først mogleg å ta frå 1. oktober, som betyr at det er etter stortingsvalet, og det brått kan vere eit anna fleirtal på Stortinget." Ekspander Er vel både valgflesk og at man skjønner at vi ikke kan fortsette med at det offentlige selger billig strøm til røver priser til befolkningen. Men samtidig vil man ikke at det blir billig, da man fortsatt har ideen om at energiforbruk skal ned. En slik makspris vil hindre at folk vil måte velge mellom å fryse eller ta opp forbrukslån på vinteren i de deler av landet som påvirkes av priser utenfor Norden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar Fremmed fugl skrev (På 31.1.2025 den 15.45): En slik makspris vil hindre at folk vil måte velge mellom å fryse eller ta opp forbrukslån på vinteren i de deler av landet som påvirkes av priser utenfor Norden. Ekspander Det er ikke en Max-pris, det er en fastpris. Det er naivt å tro at staten tar regningen. I alle de billige månedene, må de med svakest økonomi, som ikke tåler vinter prisene, betale dyrt. Det er så usosialt at den eneste plassen det kan komme fra er Ap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar Perine skrev (På 31.1.2025 den 15.43): Ja da. Men slik ville det slått ut akkurat nå. Det er mange fordeler med fastpris. bl.a. forutsigbarhet. Ekspander Jævlig surt å sitte å betale flere ganger produksjonskostnad, når det er billig. Det norske folket skal ikke få nyte godt av disse idiotiske tiltakene subsidiert av staten som raserer naturen vår. For folket skal betale mer. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. januar Forfatter #10 Del Skrevet 31. januar (endret) Madame Butterfly skrev (På 31.1.2025 den 15.52): Det er ikke en Max-pris, det er en fastpris. Det er naivt å tro at staten tar regningen. I alle de billige månedene, må de med svakest økonomi, som ikke tåler vinter prisene, betale dyrt. Det er så usosialt at den eneste plassen det kan komme fra er Ap. Ekspander Vi har ikke billige måneder i NO2 Nord Pool | Day-ahead prices Endret 31. januar av Perine 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar 40 øre + moms = 50 øre De sier det skal ta ned moms på nettleie, men glemmer at det er moms på fornrukeravgiften som er nesten like stor. jeg sjekket min snittpris før avgifter og moms i 2024 og den er rundt 50 øre i NO1, så det høres veldig mye bedre en det gjør. Dette er tap eller ingen vits for alle bortsett fra NO2 sør. Lurer på om dette gjelder alle inkludert hytter og industri. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar Er det valglovnad? Ja, da er det jo helt verdiløst. Dette kommer neppe til å hjelpe Ap da. I stedet blir det bare mer kynisisme, tipper jeg. Jeg fant det litt overaskende at Ap for en gangs skyld lagde en poltikk som ville gi det Norske folk mer å rutte med. Nå skjønner jeg. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar NakenPanda skrev (På 31.1.2025 den 16.12): 40 øre + moms = 50 øre De sier det skal ta ned moms på nettleie, men glemmer at det er moms på fornrukeravgiften som er nesten like stor. jeg sjekket min snittpris før avgifter og moms i 2024 og den er rundt 50 øre i NO1, så det høres veldig mye bedre en det gjør. Dette er tap eller ingen vits for alle bortsett fra NO2 sør. Lurer på om dette gjelder alle inkludert hytter og industri. Ekspander Det gjelder hytter, men industri har så vidt jeg veit en egen fastpris-avtale (som de ikke er fornøyd med). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar Det var jo en heldig timing at de fikk dette klart kort tid før valget og rett etter SP brøyt ut av regjeringen. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar Tråden er ryddet for hatefullt innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar AP er desperate... rett før valget kommer de med dette... null verdi! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar Perine skrev (På 31.1.2025 den 15.56): i har ikke billige måneder i NO2 Ekspander 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfr Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar Valgflesk hadde det vært dersom det ble innført i dag. 1.oktober er bare tomme løfter - vanlig folks tur 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar Jeg regnet meg frem til at jeg sparer rundt 300 kr selv og tenkte bare whatever 😅 er 25 kr i måneden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar AdonisFFM skrev (På 31.1.2025 den 16.12): Er det valglovnad? Ja, da er det jo helt verdiløst. Dette kommer neppe til å hjelpe Ap da. I stedet blir det bare mer kynisisme, tipper jeg. Jeg fant det litt overaskende at Ap for en gangs skyld lagde en poltikk som ville gi det Norske folk mer å rutte med. Nå skjønner jeg. Ekspander Hadde de ønsket oss noe godt hadde de latt være å ødelegge energisystemet i første omgang. Dette er som å plastre ei bøtte med enormt mange hull for å redde seg selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå