AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Jeg har en datter som er 22 år og student. Hun har mest siden slutten av barneskolen og fram til nå, vært veldig sjenert og innesluttet. Hele ungdomsskolen og videregående, så hadde hun ingen hun var med på fritiden. Jeg vet ikke om hun ikke var ønsket med, eller om hun selv ikke ønsket det. Vet at de vennene hun hadde på ungdomsskolen forsøkte en periode å få henne med på klubben og slikt, men hun ville ikke være med. Til slutt sluttet de å spørre, og hun ble siden ganske venneløs. Hun sier hun har hatt folk å være med på skolen, men jeg tror egentlig bare hun har vært som en slags skygge i bakgrunnen. Hun er ekstremt stille og sjenert, og sier ikke noe særlig. Nå er hun altså student i en annen by, og jeg har vært veldig spent på om hun vil få en ny start. Hun har fremdeles ikke noe sosialt liv. Hun bor i et kollektiv, men har ingenting med de andre å gjøre. Hun ligger på rommet sitt hele tiden, når hun ikke er på skolen. Hun tør heller ikke å være i fellesrommene sammen med romkameratene sine. Er det noe man som mor kan gjøre? Jeg forsøker å oppmuntre så godt jeg kan, men jeg kan jo ikke fikse dette for henne. Har noen tips å komme med? Anonymkode: 06db1...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Få henne med på en aktivitet med deg? Male, sy, keramikk, tur i fjellet, veldedig forening? Frivillig arbeid? Hjelp henne å få seg en jobb ved siden av, det er sosialt? Anonymkode: c91fb...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Tør hun ikke, eller vil hun ikke? Ønsker hun ett er sosialt liv? Anonymkode: f6a6d...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Hun er voksen og bør derfor få muligheten til å finne ut av livet på egenhånd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Før vi eller du kan komme med noen råd her må noe informasjon om motivasjon og hindringer frem. Er det ett problem for henne? Er det sosiale så begrenset som du tror? Har hun utfordringer sosialt? Er sosial angst involvert. Anonymkode: a35f9...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar Huff, det høres vondt ut for både mor og datter. Var hun med på noe i Fadderuka? Har hun noen interesser? Hvorfor tror du hun er alene? Er det frivillig? Ønsker hun å være sosial? Anonymkode: d5c3b...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå