AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Hei! Har et kredittkort. Tilgjengelig beløp er fem ganger mindre enn hva det skal være når jeg regner sammen trekk, og plusser på innskudd. Å snakke med kundeservice er goddag mann økseskaft , altså ingen hjelp, men bare tullesvar. Banken er på lista over banker som kan behandles i bankklagenemda. Har jeg en sterk sak, og vil dette løses? Anonymkode: f8f9f...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Hæ? Forstår ikke hva du reagerer på? Anonymkode: ee73b...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei! Har et kredittkort. Tilgjengelig beløp er fem ganger mindre enn hva det skal være når jeg regner sammen trekk, og plusser på innskudd. Anonymkode: f8f9f...442 Du vil absolutt ta opp enda mer kreidttgjeld enn det du har i dag? Anonymkode: 3c616...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Du har ingen sak om du ikke forklarer bedre... Du mener at det har forsvunnet kreditt som ikke er registrert noen steder utenom på tilgjengelig saldo? Eller har de senket kredittgrensen din? Har du regnet fra sist kortet var helt nedbetalt? Anonymkode: ac6d3...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har ingen sak om du ikke forklarer bedre... Du mener at det har forsvunnet kreditt som ikke er registrert noen steder utenom på tilgjengelig saldo? Eller har de senket kredittgrensen din? Har du regnet fra sist kortet var helt nedbetalt? Anonymkode: ac6d3...1bf Si at tilgjengelig beløp er 5000, men når jeg regner sammen all aktivitet på kontoen som skal tilgjengelig beløp være 25000,- Anonymkode: f8f9f...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si at tilgjengelig beløp er 5000, men når jeg regner sammen all aktivitet på kontoen som skal tilgjengelig beløp være 25000,- Anonymkode: f8f9f...442 Vent til neste faktura er produsert og se på fakturadetaljene hva som faktisk er belastet og innbetalt. Anonymkode: 3c616...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Har et kredittkort. Tilgjengelig beløp er fem ganger mindre enn hva det skal være når jeg regner sammen trekk, og plusser på innskudd. Å snakke med kundeservice er goddag mann økseskaft , altså ingen hjelp, men bare tullesvar. Banken er på lista over banker som kan behandles i bankklagenemda. Har jeg en sterk sak, og vil dette løses? Anonymkode: f8f9f...442 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Si at tilgjengelig beløp er 5000, men når jeg regner sammen all aktivitet på kontoen som skal tilgjengelig beløp være 25000,- Anonymkode: f8f9f...442 Plusser på innskudd? Du har ikke både innskudd og trekk på kredittkortkonto. Hvis du mener innskudd på en cashbackkonto eller andre konti i samme bank, så er kontoer som ikke påvirker disponibelt beløp på kredittkortet. Tilgjengelig beløp er alltid kredittgrense minus trukket på kredittkortet akkurat nå. Har ingen ting med tidligere aktivitet på kontoen å gjøre. Skjønner ikke hva du skal klage på til bankklagenemda. Anonymkode: 487b3...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Si at tilgjengelig beløp er 5000, men når jeg regner sammen all aktivitet på kontoen som skal tilgjengelig beløp være 25000,- Anonymkode: f8f9f...442 Igjen, du må forklare bedre... Har du regnet fra sist du nullstilte kortet? Hva er kredittgrensen på kortet? Anonymkode: ac6d3...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar Betal ut all kreditt med renter og omkostninger, du er ikke egnet til å ha kredittkort. Og forklaringen din på problemet ditt er totalt ubegripelig. Anonymkode: 24c48...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Si at tilgjengelig beløp er 5000, men når jeg regner sammen all aktivitet på kontoen som skal tilgjengelig beløp være 25000,- Anonymkode: f8f9f...442 Hvorfor har du innskudd på kredittkontoen? Har du en kredittramme på 5000 har du 5000 tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Del Skrevet 1. februar 5 ganger mindre?? Ingenting som heter ganger mindre… Anonymkode: 0d704...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #12 Del Skrevet 1. februar De fleste kredittkort har kredittgrense som bestemmer hvor mye kreditt du kan ta opp i perioden. Du kan derfor ikke betale ned og frigjøre kreditt i perioden. Eksempel med kreditorene 15000. Antar at forrige regning er fullt betalt. Du bruker kortet til å betale et kjøp på 10000. Selv om du setter inn/betaler ned 5000, er det bare 5000 igjen av kreditten din. Anonymkode: 6a339...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #13 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste kredittkort har kredittgrense som bestemmer hvor mye kreditt du kan ta opp i perioden. Du kan derfor ikke betale ned og frigjøre kreditt i perioden. Eksempel med kreditorene 15000. Antar at forrige regning er fullt betalt. Du bruker kortet til å betale et kjøp på 10000. Selv om du setter inn/betaler ned 5000, er det bare 5000 igjen av kreditten din. Anonymkode: 6a339...ff0 Dette er jo bare tull. Om man kjøper en vare til 5k og setter inn 5k, så er jo de ikke de 5k i kreditt brukt opp for den måneden. Anonymkode: 1e5df...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er jo bare tull. Om man kjøper en vare til 5k og setter inn 5k, så er jo de ikke de 5k i kreditt brukt opp for den måneden. Anonymkode: 1e5df...932 Les nøye gjennom betingelsene. Alle mine kort har den begrensningen. Anonymkode: 6a339...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #15 Del Skrevet 1. februar Her var det mye tull. Jeg har 20 000 i kredittgrense, denne måneden har jeg brukt 80. Fordi jeg har satt inn flere ganger. Du kan alltid velge å betale inn på kredittkortet uavhengig av månedlig faktura. De har ikke lov til å nekte deg å betale ned på gjeld, faktisk. Du kan sette inn på kredittkortet hver dag hvis du vil. Du kan også sette inn så du går i pluss, og bruke kredittkortet for fordelene sine og aldri benytte kreditten. Du kan altså ha masse innskudd. Kredittkort er ikke slik at det avgjøres hvor mye du får trekke kortet i løpet av en måned, det avgjøres hvor mye du får låne. Har du satt inn penger, så låner du per definisjon ikke. Google ordet kreditt. Har jobbet i bank og finans i mange år, og aldri sett, hørt eller vært borti noe som skisseres over her med begrensning. Anonymkode: eb615...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Les nøye gjennom betingelsene. Alle mine kort har den begrensningen. Anonymkode: 6a339...ff0 Da har du beløpsgrense, ikke kredittgrense. Den kan du endre selv i nettbanken. Den er der for å forhindre stort tap ved eventuelt svindel, mistet eller stjålet kort. Anonymkode: eb615...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #17 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det mye tull. Jeg har 20 000 i kredittgrense, denne måneden har jeg brukt 80. Fordi jeg har satt inn flere ganger. Du kan alltid velge å betale inn på kredittkortet uavhengig av månedlig faktura. De har ikke lov til å nekte deg å betale ned på gjeld, faktisk. Du kan sette inn på kredittkortet hver dag hvis du vil. Du kan også sette inn så du går i pluss, og bruke kredittkortet for fordelene sine og aldri benytte kreditten. Du kan altså ha masse innskudd. Kredittkort er ikke slik at det avgjøres hvor mye du får trekke kortet i løpet av en måned, det avgjøres hvor mye du får låne. Har du satt inn penger, så låner du per definisjon ikke. Google ordet kreditt. Har jobbet i bank og finans i mange år, og aldri sett, hørt eller vært borti noe som skisseres over her med begrensning. Anonymkode: eb615...1d9 Det er forskjell på kredittkort, og forskjell på betingelser. På mitt DNB mastercard er det som du sier, mens på mitt SAS Eurobonus Mastercard er det kun mulig å betale inn ved faktura. Anonymkode: 836b0...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #18 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er forskjell på kredittkort, og forskjell på betingelser. På mitt DNB mastercard er det som du sier, mens på mitt SAS Eurobonus Mastercard er det kun mulig å betale inn ved faktura. Anonymkode: 836b0...457 Okei, det er nytt for meg, nyttig å lære. Vil likevel påstå at det er mer sjeldent at det er slik, og at TS ikke trenger å sables ned for at hun umulig kan ha innbetalinger på sitt kredittkort, da det tross alt er mest vanlig. TS; vent til du får faktura og se hva som står spesifisert. Nettbanken har av og til en del rare tall med hva som er bokført, hva som venter, hva som er reservert etc. Dersom det er faktisk feil så tar du ut bilag fra alle innbetalingene dine, og transaksjonene dine, og sender til banken. Dersom det ikke løser seg da (har jeg vanskelig for å tro,) så skal de informere deg om videre klageadgang. Anonymkode: eb615...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå