AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Skrevet 31. januar Når det er 6 barn i samme småskoleklasse som har valgt å ha hver sine barnebursdager innenfor en tidsramme på 4 uker. Er det da lov å tenke i sitt stille sinn at her burde det vært mulig å slått sammen noen feiringer….? Og om man hadde vært så frempå at man forsiktig hadde ymtet frempå på et foreldremøte at det ble litt heftig med så mange bursdager på rappen, kan vi gjøre noen med det. Blir man da halshugget? Plass er ikke relevant her. Skolen låner gladelig ut lokale til bursdagsfeiring. Anonymkode: 4233c...254 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Skrevet 31. januar Tenker at det er helt innenfor å ta opp slikt på foreldremøter. Det var tema på foreldremøter hos begge mine barn i barneskolen. Også sum for gaver osv, alle ble enige om 50 kr hvis det var pengegaver. Da kan man fint ta opp om det er best å ha bursdager på ukedager eller i helgene, og det praktiske med å slå sammen. Anonymkode: 3b3e6...746 3
Amys Skrevet 31. januar #3 Skrevet 31. januar Er det noen vits å si noe? Det kan hende foreldrene til bursdagsbarna tenker det samme som deg, og slår sammen neste år. Eller de har sine grunner til å ikke ville feire sammen med de andre. 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Skrevet 31. januar helt greit å ta det opp Anonymkode: de4d9...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Skrevet 31. januar Helt greit å ta opp, og også å planlegge andre ting så man ikke kan i alle bursdagene. Feiringer i helger er en uting. Anonymkode: ecc98...9ae 2
Arkana Skrevet 31. januar #6 Skrevet 31. januar Du kan jo ta det opp, men jeg tenker at du kan ikke bestemme hvordan andre skal feire bursdagen sin. Det er jo ikke barnas feil at det er flere andre i klassen med bursdag på samme tid og de må jo få feire dagen sin slik de ønsker. Se det positive i det, da er du ferdige med store deler av bursdagene på en og samme tid og det blir færre resten av året. 13
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Skrevet 31. januar Helt innafor! Her feirer vi fire gutter sammen hvert år, fordi de hadde bursdag samme måned, slik at det slapp å bli bursdag hver helg. vi har alltid prioritert barnebursdager, og heldigvis har flere slått de sammen i klassene til ungene våre, slik at det ikke har blitt så ofte, men hadde det vært hver helg, hadde vi nok valgt bort noen selskaper. Anonymkode: 6e387...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når det er 6 barn i samme småskoleklasse som har valgt å ha hver sine barnebursdager innenfor en tidsramme på 4 uker. Er det da lov å tenke i sitt stille sinn at her burde det vært mulig å slått sammen noen feiringer….? Og om man hadde vært så frempå at man forsiktig hadde ymtet frempå på et foreldremøte at det ble litt heftig med så mange bursdager på rappen, kan vi gjøre noen med det. Blir man da halshugget? Plass er ikke relevant her. Skolen låner gladelig ut lokale til bursdagsfeiring. Anonymkode: 4233c...254 Her var det 54 i klassen og 1, 2 eller 3 feiret sammen. Skal si det ble mange besøk 😂 Anonymkode: 11032...e10
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Skrevet 31. januar Her slår man sammen så det er maks 1 bursdag i måneden 😀 Dette begynte vi med da vi feiret juni/juli og august-barna ved skolestart 😀 Anonymkode: 46957...06e
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Skrevet 31. januar Er det førsteklassinger. Jeg kan nesten love at disse foreldrene ikke vil gjøre samme feil neste år. Min erfaring er at barna blir lei av bursdager når de kommer så tett. Ikke at de ikke har gått, men det er ikke like stas. Disse barna kunne feiret to og to eller tre og tre. Det burde jo også være mulig å legge bursdagen til en ettermiddag i uken og ikke helg? Anonymkode: af1f8...57a 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når det er 6 barn i samme småskoleklasse som har valgt å ha hver sine barnebursdager innenfor en tidsramme på 4 uker. Er det da lov å tenke i sitt stille sinn at her burde det vært mulig å slått sammen noen feiringer….? Og om man hadde vært så frempå at man forsiktig hadde ymtet frempå på et foreldremøte at det ble litt heftig med så mange bursdager på rappen, kan vi gjøre noen med det. Blir man da halshugget? Plass er ikke relevant her. Skolen låner gladelig ut lokale til bursdagsfeiring. Anonymkode: 4233c...254 Det er virkelig en kort periode. Da eldste var liten syntes jeg det var stress og bryderiet med alle disse bursdagene som kom i veien for helgeplanene våre. Så sluttet hun å bli invitert, frem til hun aldri ble invitert i noen bursdager lengre. Minstemann blir kanskje invitert i en, maks to i tillegg til sin egen. Nå lengter jeg etter tiden da de ble invitert og var inkludert i flokken. Det er trist å se på at de faller utenfor og blir eksludert, rett og slett sårt. Men etterhvert som barna blir eldre velger de i større grad hvem de vil feire med, bursdagen blir dyrere men inkluderer færre.. jeg tenker at du trenger å la det være for den korte perioden det varer. Anonymkode: 7f609...de8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Skrevet 31. januar Kjipt for de barna som aldri får ha egen bursdagsfeiring fordi de tilfeldigvis er født den måneden som 4 andre i klassen også er født.. Anonymkode: 9c483...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kjipt for de barna som aldri får ha egen bursdagsfeiring fordi de tilfeldigvis er født den måneden som 4 andre i klassen også er født.. Anonymkode: 9c483...5e2 Er vel også kjipt for de om andre begynner å droppe feiringen deres , siden de har vært i så mange andre nå siste tiden. Og for sommerferiebarn. Og for påskeferiebarn. Og for tvillinger… Er vi så egoistiske i dag at å dele en feiring med andre ikke er en like god feiring? Anonymkode: 4233c...254 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Skrevet 31. januar Samme er det her, men det gjør meg ingenting. Visst blir det hektisk de mnd mange har bursdag samtidig. Men så ser jeg hvor stas eget barn synes det er med bursdag, det er stor stas å få alle vennene hjem for å leke på rommet og ha fest i stuen. Skal noen av de barna som er født i måneder mange andre er født gå glipp av det? Jeg ser også at egne barn synes det er stor stas å gå i andres bursdager. Se hvordan Per og Sofie har det på rommet, leke med de andre, kaker, osv. Ja, det er hektisk for foreldre. Det varer et par år, så er barndommen over. Da savner vi det sikkert. Anonymkode: 85762...047 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Skrevet 31. januar Skjønner ikke hvorfor du skal ta opp det, man velger den feiringen man ønsker selv Anonymkode: b33c6...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det førsteklassinger. Jeg kan nesten love at disse foreldrene ikke vil gjøre samme feil neste år. Min erfaring er at barna blir lei av bursdager når de kommer så tett. Ikke at de ikke har gått, men det er ikke like stas. Disse barna kunne feiret to og to eller tre og tre. Det burde jo også være mulig å legge bursdagen til en ettermiddag i uken og ikke helg? Anonymkode: af1f8...57a Ikke samme erfaring her , ingen sol ble lei Anonymkode: b33c6...2a4
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kjipt for de barna som aldri får ha egen bursdagsfeiring fordi de tilfeldigvis er født den måneden som 4 andre i klassen også er født.. Anonymkode: 9c483...5e2 Du er sikkert en fryyyyyd på foreldremøter. Anonymkode: 0da8f...57c
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Samme er det her, men det gjør meg ingenting. Visst blir det hektisk de mnd mange har bursdag samtidig. Men så ser jeg hvor stas eget barn synes det er med bursdag, det er stor stas å få alle vennene hjem for å leke på rommet og ha fest i stuen. Skal noen av de barna som er født i måneder mange andre er født gå glipp av det? Jeg ser også at egne barn synes det er stor stas å gå i andres bursdager. Se hvordan Per og Sofie har det på rommet, leke med de andre, kaker, osv. Ja, det er hektisk for foreldre. Det varer et par år, så er barndommen over. Da savner vi det sikkert. Anonymkode: 85762...047 Hvor mange er de i klassen? Vi er 30. 25 jenter (som min). Jeg orker rett og slett invitere 25 jenter, pluss alle foreldrene som er følge, hjem jeg. Anonymkode: 4233c...254
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er sikkert en fryyyyyd på foreldremøter. Anonymkode: 0da8f...57c Jeg er iallfall ikke hun surpompen som helst vil at bursdager skal avskaffes helt og om det absolutt må gjøres så får det være felles feiring for 5 barn av gangen, uten gaver og noe som er kjempebillig for å ikke "skape press" 🙄 Les være slitsomt for noen foreldre. Kanskje jeg skal ta opp litt felles regler for skjermbruk i stedet. Eller nei har lest på KG at det er ekstrem invadering av privatlivet som er helt uaktuelt å snakke om med andre foreldre. Bare man kan bestemme over andres bursdager så er alt annet noe man skal gjøre som man vil selv. (Jeg har ikke barn i barneskolen akkurat nå så slapp av) Anonymkode: 9c483...5e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjipt for de barna som aldri får ha egen bursdagsfeiring fordi de tilfeldigvis er født den måneden som 4 andre i klassen også er født.. Anonymkode: 9c483...5e2 Ja buhu. Blir nok definitivt traumatisert av dette 🙃 Anonymkode: dd500...162 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå