Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kokoos
Skrevet

Ja, akkurat ødelagt er den ikke, men to av knappene foran har falt av. Dette er veldig spesielle knapper, så jeg vet ikke hvor jeg skal få tak i flere (det fulgte heller ikke med noen da jeg kjøpte den). Kjøpte kåpen før jul (usikker på om jeg har kvittering, men den er veldig spesiell, så de husker nok når den er solgt), men har bare brukt den 4-5 ganger. Ettersom den kostet 900kr forventet jeg litt mer kvalitet enn dette. Skal ikke være nødvendig å måtte sette seg ned og sy på alle knappene rett etter kjøp da vel?

Har dårlig erfaring med reklamasjon på BikBok.. Kjøpte en topp med masse paljetter på, brukte den en gang og i løpet av to timer hadde alle trådene raknet og paljettene falt av. Damen sa at det måtte man bare regne med(!). Toppen så ut som den hadde vært med i krig, og jeg fikk etter litt krangling tilbake pengene.

Er det noe vits i å drasse med seg kåpen ned dit og krangle med de som jobber der? Synes det er en ubehagelig situasjon å være i, men det er kjipt å ha brukt så mye penger på en kåpe som rett og slett ikke holder mål..

Tusen takk for råd, dere :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville reklamert, helt klart. Selv har jeg fått kjempefin behandling på Bik Bok. Jeg klaget blant annet på glidelåsen i en Fornarina-bukse, etter ganske lang tid, og endte opp med å få tilgodelapp på hele beløpet buksa hadde kostet.

Skrevet

Jeg synes du skal klage! Vet at mange butikker spekulerer i det å gjøre det vanskelig for kundene å reklamere på varer. Skikkelig kjipt :tristbla:

Etter hva jeg vet om kjøpsloven og en forbrukers rettigheter har du rett på en erstatning eller pengene tilbake. Butikken kan selv velge om de vil reparere jakken, gi deg en ny eller pengene tilbake.

Jeg anbefaler at du tar på deg ditt beste og høfligste smil (man kommer lengst med det...), forteller "fortvilet" om hvordan knappene bare faller av og at du hadde forventet litt mer kvalitet av en Bik Bok kåpe. Så kan du jo bare selv foreslå at de betaler reperasjon (som vil være den beste løsningen for de). Hvis de ikke er imøtekommende da, er det bare å bruke ord som "kjøpsloven" og "dårlig service". Min erfaring er at det hjelper...

Hvis du ikke har kvittering, er det like god dokumentasjon å ta med en bankkontoutskrift. Det har jeg gjort mange ganger..... Men du betalte kanskje kontant?

Gjest Moteguiden.no
Skrevet

Hei !

Jeg hadde helt klart sagt fra ! Da ligger muligheten for et forbedringspotensiale mer tilstede hos firma eller kjeden som produserer produktet !

De skal ikke ta for gitt at selv om varen ikke kostet allverden, likevel skal være dårlig ! Iallefall er det en mentalitet jeg selv misliker sterkt !

Ofte er det slik at man opplever varer fra kjedebutikker som dem med dårlig kvalitet fordi prisene er lave, men dette trenger ikke være ensbetydene med at klærne er av dårlig kvalitet likevel. Det er ofte det som gjør at man trekker slutningen for hvorfor "skaden" har skjedd.

Anbefaler deg å si fra, at andre spekulerer i dette, burde ikke gjøre at du taes over en og samme kam !

Lykke til !

Moteguiden :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er verdt å prøve. At man opplever dårlig behandling kan også ha å gjøre med at de som jobber der er unge/uerfarne og tror de ikke har fullmakt til ting. Be om å snakke med daglig leder e.l.

Skrevet

Helt klart en klagesak! Og ikke føl at du er til bryderi og at det er ubehagelig, det er DEM som skal føle det!

Jeg klaget faktisk på voksing av legger hos en salong for noen dager siden, jobben var ikke bra nok gjort.

De gjorde det på nytt, og sa at neste gang fikk jeg gratis voksing, så det ER verdt bryderiet å klage. Jeg vil helt klart gå der flere ganger, men om ikke jeg hadde klaget, hadde de jo bare mistet meg som kunde, og det vil de jo ikke!

Jeg jobber med salg selv, og vi prøver alltid å strekke oss så langt vi kan om kundene ikke er fornøyde.

Ingenting er mer ødeleggende for en butikk enn dårlig rykte, så bare ta med deg kåpa di du.

Et godt tips når du skal klage: vær hyggelig, forklar hva som er galt, og overlat til dem å finne ut hva som skal gjøres for å rette opp i problemet. Kjefting og sure miner fører sjelden frem.

Lykke til! Vi må bli mye flinkere å klage, ellers kan jo ikke noen bli bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...