Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Sitter og kjører hodet og jo mer jeg tenker jo verre blir det... Saken er den at kjæresten, som jeg har hatt full tiltro til, har etter hva jeg tror, svin i skogen. Har har sterke meninger om utroskap, har aldri vært det og synes det er helt forkastelig. Noe vi har snakket endel om siden min fortid ikke er like plettfri. Men det var vel og merke i min ungdomstid. Noe slikt nå er utenkelig. Så satt jeg på maskinen hans her en dag og skulle lagre noe og dumpet borti mottatte filer. Vet det er feil, men uansett kikket jeg. Og der lå bilder av flere jenter, ikke noe avkledd, men allikevel bilder som han har mottatt siste månedene. Og mottatte bilder er vel fra msn, er det ikke? Uansett så vet jeg at han før hadde profil på et nettsted, så for å sjekke om han er aktiv, laget jeg meg en profil. Og det tok ikke lang tid før han sendte meg melding fordi jeg var på siden hans. Tilliten min er borte som et dugg, men lurer nå på hvordan jeg skal gå frem. For dette godtar jeg ikke. Men er villig til å høre hva han har å si, selv om det trenger ikke ha noe betydning for hva jeg gjør nå. Er en faen i meg som har lyst å svare meldingen hans (han vet ikke at det er jeg) og se hvor langt han går. Men er det det rette å gjøre? Jeg kan jo ikke vite sikkert at jeg får sannheten ellers...
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Synes heller du skal snakke med han om bildene du fant, og høre hva slags forklaring han kommer med. Dersom han virkelig lyver om dette kan du heller konfrontere han med det, og ikke sitte og lage mer såre følelser både for deg selv og han ved å fortsette å "lure" hverandre. Snakk om det, og finn ut av hva som egentlig foregår med en gang. Så vet du om dere har et forhold det er verd å redde eller ikke.
Pusekatt Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Har du tenkt tanken på at han kan også miste all tillit til deg siden du opprettet en profil på dette nettstedet - og ikke vil tro på at du gjorde det for å "teste" ham, men snarere gå bak ryggen hans og sjekke opp fremmede menn? Synes heller du bør følge Sensommerbrudens råd og konfrontere ham med bildene han har liggende på maskinen sin, spørre hvem det er osv. Deretter ville jeg vel også spurt direkte hvorvidt han fremdeles er aktiv på det nettstedet, siden det tydeligvis har vært et tema før. Lykke til, men du løser ingenting med lureri, det tror jeg bare gjør vondt verre, og gjør det vanskeligere å ordne opp i forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Men det er akkurat det- jeg vil helst snakke med han om det, men vet ikke om jeg klarer å tro på det han sier.Hvis han bortforklarer det, gjør det til en liten ting, sier det ikke er noe etc. Jeg kan ikke vite at det er sannheten som kommer frem. Men jeg kan selv finne det ut... Men det føles så feil å gjøre det slik også.
Gjest Gamle Alex Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Skal jeg være helt ærlig så kan ikke jeg se noen fretmtid i forhold som er sånn som dette. Når man først holder ting hemmelig , kan forholdet bare gå en vei spør du meg
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Enig med Alex. Forhold som inneholder sånt funker aldri i lengden...
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 Selvfølgelig vil han bortforklare det. Det finnes bare en grunn til å laste ned bilder av andre jenter på nettet. Test han du. Så finner du fort ut hva han er ute etter. Folk prater om tillit selv om det lukter uggent lang vei. "må for alle del ikke tvile på typen" Helt uenig. Tillit er flott men om du vet at noe ikke stemmer og dumper over en slik ting så hadde jeg glatt vært med på leken for å finne ut hva hans motiv var. Blir han forbannet over det så burde han ikke skjult det for meg heller. Enhver er seg selv nærmest. Du får stille han noen spørsmål ang msn og andre damer, men om han svarer det han tror du vil høre eller om han faktisk mener det han sier er du i din fulle rett til å få testet ut selv.
aline Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 og dersom du tester ham ut og finner ut at han bare snakker med disse kvinnene på nettstedet som venner? dersom du finner ut at han ikke har svin på skogen, men at det er andre årsaker til at han kommuniserer med disse jentene? skal du da fortelle ham at du har lurt på ham fordi du ikke har nok tillit til det han evt forteller deg til at du lurer rundt og forsøker å lure ham inn i en felle? dersom du forteller ham det, tror du han kan tilgi det? tror du han kan tilgi at du først har misstenkt ham i å være "utro", så i tillegg til det, så har du ikke nok tillit til ham til at du prater med ham om det og gir ham en mulighet til å enten innrømme at han har vært litt dum der eller at han ønsket vennskap eller hva som helst. i tillegg har du bevisst forsøkt å lure ham til å prate med deg på nettet som en annen, for å se om han går lenger en du liker eller ikke med den personen du utgir deg for å være? har du noen grunn til å tro at han kommer til å lyve for deg dersom du konfronterer ham med bildene? har han løyet for deg tidligere? er det noe i forholdet som tilsier at han føler at han trenger å lyve for deg og treffe andre bak din rygg? tillit er alfa omega i ett forhold slik jeg ser det, og her er det du som ikke har tillit og han som ikke burde ha det. hva han gjør, om han lurer deg, vet vi ikke. at du ønsker å gå bak ryggen på ham og se om du kan lure ham til å gjøre noe du ikke godtar, det vet vi at du ønsker. jeg ville tatt noen runder med meg selv først, funnet ut hvordan du hadde ønsket å bli behandlet dersom det hadde vært deg. hvordan hadde du reagert om du hadde hatt profil på en nettsiden og han hadde forsøkt å lure deg? og dersom du er redd for hva som kan skje om du konfronterer ham? hva om han innrømmer? vel, dersom det ER noe galt, så finner du det ut enten ved å høre det fra ham eller ved å lure ham til å gå i fella di. er det egentlig noe bedre å finne det ut ved å lure ham? kan det ikke være bedre å få frem eventuelle sannheter ved kommunikasjon fremfor lureri? og dersom det ikke er noe galt, skaper du ikke noe galt ved å lure ham? mens dersom du konfronterer ham, så kan dere oppklare ting? dersom det ikke er noe altså. og dersom han er nysgjerrig, vil han ikke lettere tenke over ting og lettere se feilen i det han gjør dersom det kommer via kommunikasjon dere imellom åpent og ærlig? en dersom han "bare" har vært nysgjerrig, for så å finne ut at du lurer ham i en felle? blir det ikke tusen ganger mer bitterhet og sinne begge veier da? kommunikasjon sier nå jeg. ikke fordøm ham eller kjeft på ham over at du fant bildene og profilen, innrøm at det at du snoket var feil, og at du er lei deg for at du gjorde det. men at du trenger å vite hva det er du fant, og hvorfor han har de bildene og den profilen. og om han blåser det vekk, fortell ham at det er vanskeligere å stole på ham om han bare feier dette vekk. fordi det er ting som gjør deg usikker. er det ikke noe viktig, så må han vise deg det, han kan ikke bare blåse av det.
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #9 Skrevet 7. mars 2006 Men det er akkurat det- jeg vil helst snakke med han om det, men vet ikke om jeg klarer å tro på det han sier.Hvis han bortforklarer det, gjør det til en liten ting, sier det ikke er noe etc. Jeg kan ikke vite at det er sannheten som kommer frem. Men jeg kan selv finne det ut... Men det føles så feil å gjøre det slik også. ← Snakk med han først, ikke si noe om at du vet profilen hans er aktiv, men du kan kanskje spørre litt om det. Gi inntrykk av at du ikke vet så mye som du gjør, og se om de svarene du får er i overenstemmelse med det du allerede vet. Hvis du får følelsen av at han lyver, fortell han i klartekst hva slags konseskvenser en slik oppførsel vil få. (Hold deg for god til tomme trusler! Sier du at du kommer til å forlate han, er det akkurat det du MÅ gjøre hvis det viser seg at du har rett.) Hvis han fortsatt lyver eller "pynter på sannheten", er det jo mulig å benytte denne nye msn/nett profilen til å lure han inn i et nett, for så å fortelle han hvem du er og at forholdet nå er over. (En slik løsning forutsetter at du mener dette er et så stort tillitsbrudd at du uansett kommer til å forlate han. Mener du forholdet skal reddes er det komunikasjon, komunikasjon og komunikasjon. Det å lure en type du skal fortsette forholdet til er ALDRI en bra løsning. Da har du sunket til hans nivå.) Og, ja, jeg hadde også vært fristet til å "lure han til å gi meg svarene".
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #10 Skrevet 7. mars 2006 kommunikasjon sier nå jeg. ikke fordøm ham eller kjeft på ham over at du fant bildene og profilen, innrøm at det at du snoket var feil, og at du er lei deg for at du gjorde det. men at du trenger å vite hva det er du fant, og hvorfor han har de bildene og den profilen. og om han blåser det vekk, fortell ham at det er vanskeligere å stole på ham om han bare feier dette vekk. fordi det er ting som gjør deg usikker. er det ikke noe viktig, så må han vise deg det, han kan ikke bare blåse av det. ← Dette er jeg helt enig i!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. mars 2006 #11 Skrevet 7. mars 2006 Takker for gode svar. Og det er alle ord jeg allerede har tenkt. Jeg er fullstendig klar over at jeg selv har et problem med tillit. Tidligere erfaringer har gjort det slik, hvor sannheten kom frem lenge etterpå og ofte avdekket av min snoking. Det sitter igjen, og selv om jeg er av den mening at man skal gå inn i et forhold med 100% tillit er realiteten noe helt annet. Vi har et forhold med god kommunikasjon (eller kanskje hadde) og jeg har før kikket på telefonen hans og msn kontaktene hans og fortalt det umiddelbart. For jeg skammer meg når jeg gjør det, vet det er galt, men det har vært for å få en bekreftelse for meg selv om at jeg kan stole på han. Så forteller jeg hva jeg har sett, så blir han nok ikke overrasket og han vet hvorfor, at det ikke er pågrunn av usikkerheten til han, men til meg selv. Men denne gangen slo det tilbake på meg. Og jeg gikk inn på profilen hans KUN for å se om han var aktiv, og ble helt satt ut når han sendte melding like etterpå. Hadde han bare ikke gjort det hadde jeg heller ikke kjørt hodet slik jeg gjør nå. Jeg vil ta det opp med han neste gang vi sees, klarer ikke å ha disse tankene for meg selv. Men lurer på om jeg altså skal respondere på meldingen før, for å vite mer i forhold til hva han sier. Ord betyr så lite, men handling sier alt. Det har aldri vært løgn eller mistillit med grunn før. I tillegg til at han har kritisert meg for at jeg har en profil på nett, men som jeg Kun bruker til å snakke med vennene jeg har in real life. En profil han har full tilgang til. Derfor overrasker dette meg slik. For at alt bare er ord. Jeg vet med sikkerhet at kommer ikke svarene jjeg kan tro på som snur tilliten min snur jeg på hælen raskere enn han rekker å reahere. Uansett hvor vondt det vil gjøre. For klarer ikke gå med usikkerhet og skammen over å måtte "sjekke" han. For slik skal det ikke trenge å være...
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #12 Skrevet 7. mars 2006 Nei, slik skal det ikke trenge å være! Det høres desverre ut som han har litt dårlig samvittighet for dette med profilen sin, siden han beskylder deg for at du gjør noe han ikke liker når du bruker din... (litt sånn "jeg gjør noe galt, så da gjør du det sikkert også".) Synes ikke du skal rote til dette mer nå, du har allerede i din usikkerhet gått lenger enn du durde, og skal du bryte dette mønsteret er du nødt til å starte med å motstå fristelsen. Dersom han lyver til deg når du konfronterer han, eer det noe helt annet. Da er det han som har et problem, og ikke du. Men du må ha tillit til at han er uskyldig til det motsatte er bevist. Selv om indisiene peker i motsatt retning. Det kan da uansett ikke være altfor mange dager til du snakker med han?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. mars 2006 #13 Skrevet 7. mars 2006 Vanligvis er vi jo sammen hele tiden, men i det siste har vi jobbet skift på kryss av hverandre derfor har det vært flere dager vi ikke har sett hverandre. Vi bor ikke sammen heller, og sjelden han er hjemme, men kan se ut som det her er tidsfordrivet hans de gangene han er. Alt er motsigende, han snakker fremtid alltid, jeg mer tilbaketrukket for vil være sikker på at det her fungerer. Jeg tenker det verste allerede, selv om jeg VET han ikke er fysisk utro. Men tenker som så at han speider markedet i håp om å finne noe bedre. Det her er en ond, ond sirkel. Særlig fordi man sitter med tankene alene og det er ennå dager til vi får snakket under fire øyne
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #14 Skrevet 7. mars 2006 Vanligvis er vi jo sammen hele tiden ← Høres ut som dette er en sikkerhetsventil fra hans side spør du meg ...
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. mars 2006 #15 Skrevet 7. mars 2006 Hva mener du med sikkerhetsventil...?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #16 Skrevet 7. mars 2006 Må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden. Men jeg tror nok ikke jeg kunne ha motstått fristelsen. Jeg ville ha flørtet, fått ham på kroken, sveivet ham sakte inn, og avtalt et møte på en restaurant f.eks. Mens dere først var der kunne dere jo ta opp hva han hadde på nettstedet og gjøre over en bedre middag. Det er hva jeg ville gjort. Om han nå er villig til å kjøre løpet helt ut og møte deg da? I så fall har du jo fått svar på spørsmålet ditt. Og da spiller det vel i ettertid mindre rolle hva som skjer med hans tillit til deg, han har jo brutt din. Om han møter vel og merke.
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 Jeg ser egentlig ikke det store problemet med å "lure" ham som dere kaller det, siden hun sier at tilliten allerede er borte. Det verste som finnes er å konfrontere noen med noe man vet, hvorpå det blir blånektet eller forsøkt bagatellisert. Ved å kontakte ham på hans egen arena kan man enten finne ut at han er en skikkelig drittsekk, eller man kan finne ut at han er en snill og trofast kjæreste. Eller noe midt i mellom... Jeg vil ikke kalle det å lure ham heller. Han har en profil ute, og det kan jo like gjerne hun ha. Bedre å få visshet mener jeg, særlig hvis man vil ha problemer med å tro på forklaringen. *ond i dag* Jeg prøvde den ærlige varianten hver gang i mitt forrige forhold, og det angrer jeg på nå. Når det er sagt så betyr ikke mottatte bilder på msn noe som helst etter min mening, min mappe er full av de rareste ting uten at det betyr at jeg er utro. Det er denne profilen jeg reagerer litt på, særlig hvis han ikke liker at hun har en slik...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 7. mars 2006 #19 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Enig med Hu i Svingen jeg også! Forøvrig, som også Hu i Svingen sier, så trenger ikke bildene på MSN være noe bevis på at han flørter med de.. Selv har jeg bilder av flere gutter i mine motatte filer, men ingen av de er av noen jeg har snakka med selv, det er bare bilder av gutter som venninner har sendt meg av kjærestene sine/flørtene sine (Men det kan jo også hende at det er jenter han flørter med også da) Den profilen ville jeg derimot vært litt mer bekymret for, spesielt siden han er så opptatt av at du ikke skal ha en slik profil! Er redd at det kan være sånn at han vil ikke at du skal ha en sånn profil, fordi han vet hva HAN gjør der og er redd du skal gjøre det samme (han flørter i skjul, men vil ikke at du skal gjøre det). Jeg ville faktisk "testa" han jeg, hvis du er så sikker på at han ikke kommer til å si sannheten hvis du konfronterer han. Endret 7. mars 2006 av *MissA*
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #20 Skrevet 7. mars 2006 Hva er galt med å teste ut noen? I 9 av 10 sånne tilfeller så stemmer nok "svinene på skogen" alikevel. Bare det her med at han har bilder av andre jenter og har en profil på et nettsted hvor han har kontakt med andre jenter enn den han er sammen med, ville være nok for meg. Jeg hadde ikke godtatt det og jeg vil aldri være med noen som hadde godtatt det om det var jeg som lagde profiler på nettsteder når jeg hadde kjæreste. Jeg er så dritt lei utroskap og alt dritt som hører med! Jeg driter i om det bare var noen sms, et kyss, fullt knull eller hva det var. Sånnt gjør en ikke når en er i et forhold. Ingen sms, ingen kyss, ingen knulling, ingen VERDENS TING når man har sagt ja til å være med 1! De idiotene som ikke forstår det tester jeg gjerne, for slikt søppel klarer jeg meg godt uten. Ellers vil jeg legge til at jeg håper det for trådstarters del ikke er noen ting å bekymre seg over og at alt går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå