Kryneren Skrevet 31. januar Forfatter #41 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trenger egentlig klemmer, men jeg sliter veldig med traumer, og føler meg ekkel. Jeg liker ikke å klemme folk som ikke vet om «hva de klemmer». Jeg gjør det likevel av og til, men tenker da en del på det. De fleste klemmer får jeg i helsevesenet. Fastlegen gir meg faktisk alltid klem, og er den jeg klemmer mest av alle. Fastlegen vet jo om tingene, så da er det trygt. Jeg setter veldig pris på at fastlegen passer på meg og sørger for at jeg får klemmer jeg også. Det var lettere å både gi og få klemmer før, så var mer av det før. Jeg gir mye klemmer online da, som i bursdagsklem, eller sender en klem når noen har det tøft, men det blir jo annerledes. Anonymkode: 00b27...bde Trygghet er grunnleggende viktig for at det skal være godt å gi og få klemmer. En vennskaps,/ jeg- er- glad- i- deg- klem er veldig godt. Det kan jeg godt gi i en chat også. En trøsteklem er noe annet, men jeg tenker det ligger kjærlighet i det også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #42 Del Skrevet 31. januar Vil kun klemme ungene. Synes kroppskontakt ellers er unødvendig. Husker ikke hvem som kalte klem for offentlig tørrjokking, men er enig. Hva er vitsen med klem utenom sine absolutt nærmeste? Anonymkode: f81a1...d72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #43 Del Skrevet 31. januar Nei. Vokste opp uten positiv nærkontakt, emosjonell omsorgssvikt og opplevd overgrep. Jeg takler ikke nærkontakt og berøring. Pappa er fæl til å gi tvangskos og klemmer, også den dag i dag. Jeg kvier meg til å møte han hvis noe positivt eller negativt har skjedd. På nyttårsaften brukte jeg å låse meg inn på badet ved midnatt, bare for å unngå nyttårsklemmen til pappa. Pappa er ikke den som utsatte meg for overgrep btw, er ikke derfor, men jeg var redd han. Anonymkode: 9638d...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 31. januar Forfatter #44 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Vokste opp uten positiv nærkontakt, emosjonell omsorgssvikt og opplevd overgrep. Jeg takler ikke nærkontakt og berøring. Pappa er fæl til å gi tvangskos og klemmer, også den dag i dag. Jeg kvier meg til å møte han hvis noe positivt eller negativt har skjedd. På nyttårsaften brukte jeg å låse meg inn på badet ved midnatt, bare for å unngå nyttårsklemmen til pappa. Pappa er ikke den som utsatte meg for overgrep btw, er ikke derfor, men jeg var redd han. Anonymkode: 9638d...417 Det var trist å lese. Det er mange slags bagasje vi bærer med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #45 Del Skrevet 31. januar Kryneren skrev (1 minutt siden): Trygghet er grunnleggende viktig for at det skal være godt å gi og få klemmer. En vennskaps,/ jeg- er- glad- i- deg- klem er veldig godt. Det kan jeg godt gi i en chat også. En trøsteklem er noe annet, men jeg tenker det ligger kjærlighet i det også. Ja det finnes veldig mange typer klemmer. Jeg fikk en liten bok om klemmer for noen år siden i gave. Er veldig forskjell på en bamseklem og en klem så vidt nær kinnet for å ta et eksempel. Begge deler er fint til sitt formål, og blir veldig rart om det kommer som initiativ fra folk en forventer noe annet fra. Særlig om noen en ikke kjenner så godt legger opp til bamseklem kan det bli en litt tett og klein opplevelse 🤪 Jeg tenker klemmer er fint om begge/alle parter er enige i det, og det er på det intimnivået alle føler seg komfortable med. Anonymkode: 00b27...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 31. januar Forfatter #46 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vil kun klemme ungene. Synes kroppskontakt ellers er unødvendig. Husker ikke hvem som kalte klem for offentlig tørrjokking, men er enig. Hva er vitsen med klem utenom sine absolutt nærmeste? Anonymkode: f81a1...d72 Det må være helt frivillig å klemme eller la være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #47 Del Skrevet 31. januar Kun av plikt. Har egentlig en intimsone større enn gjennomsnittet og null behov for fysisk kontakt. Gir det til dem jeg er glad i, men det er for deres del, aldri min. Anonymkode: 51bcc...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #48 Del Skrevet 31. januar Jeg er vanligvis en klemmer, men pga kreftbehandling er immunforsvaret mitt dårlig, så da klemmer jeg ingen utenom mann og barn. Anonymkode: d22f7...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. januar #49 Del Skrevet 31. januar Jeg er ingen utpreget klemmer. En ting er barn (at nevø på 13 fortsatt klemmer tante på eget initiativ er jo bare koselig) og nære familiemedlemmer og venner (jeg har venner det er naturlig å klemme og venner hvor det er gjensidig uaktuelt...), men mer perifere bekjente og folk jeg knapt har truffet før har jeg ikke noe behov for den type nærhet med. -Jeg skulle jo så gjerne gitt deg en klem!, sa en kollega da jeg fylte runde år mitt under pandemien, og jeg tenkte i min stille sinn at aldri så galt osv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #50 Del Skrevet 31. januar Nei! Anonymkode: 5e5f3...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #51 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vil kun klemme ungene. Synes kroppskontakt ellers er unødvendig. Husker ikke hvem som kalte klem for offentlig tørrjokking, men er enig. Hva er vitsen med klem utenom sine absolutt nærmeste? Anonymkode: f81a1...d72 Klemming i hytt og gevær av halvkjente på gata kommer fra kulturer der det er viktig å sjekke om folk en møter har skjulte våpen, kniver og sånt. Altså en slags ransaking. En "pat down" på nynorsk. Mulig dette var vanlig også i norsk kultur i den mer voldelige viktigtiden. Men for naive nordmenn i dag med kulturelle mindreverdighetskomplekser ble dette synet av klemmende innvandrere heller tolket som at de er jo bedre enn oss disse kulturene, så mye følelser de har!, sånn må også vi "kalde" nordmenn bli! Nei, takk til denslags virusspredning synes jeg, både biologisk virus og tankevirus. Anonymkode: e32ba...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #52 Del Skrevet 31. januar Jeg klemmer egentlig helst bare kjæresten min, men kan gi en høflig klem til venner eller familiemedlemmer om de ønsker det. Er det opp til meg blir det ingen klemming, men mange forventer klemming, både i vennegjengen og i familien. Så da klemmer jeg tilbake. Det verste jeg vet er folk som klemmer litt for lenge, eller folk med parfyme/aftershave som markerer meg med lukta si... Usj! Anonymkode: bc00c...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #53 Del Skrevet 31. januar Nei, og jeg hater at det er en norm at man klemmer som hilsen/ha det i nære relasjoner. Klemmer til ungene og et par andre er det eneste jeg virkelig liker å få/gi Anonymkode: 1d412...73d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #54 Del Skrevet 31. januar Jeg er en klemmer. Svigermor er ikke det. Så hvis svigermor kommer samtidig med resten av selskapet, så blir jeg alltid usikker på om jeg skal klemme eller ikke fordi blir rart hvis alle får klem unntatt henne! Og sånn går no dagan😵💫 Anonymkode: 3ee6b...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #55 Del Skrevet 31. januar Jeg er en skapklemmer. Egentlig drømmer jeg om at snille folk skal holde rundt meg, klemme meg og si at jeg er fantastisk 🥰 Men altså, etter hvert som man blir eldre skjønner man jo hva som er realistisk å oppnå, og nå betrakter jeg meg selv som avvent. En ordentlig klem får jeg kanskje en gang i året. Tryggest å bare holde folk på avstand. Anonymkode: f3f6a...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 31. januar Forfatter #56 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er en klemmer. Svigermor er ikke det. Så hvis svigermor kommer samtidig med resten av selskapet, så blir jeg alltid usikker på om jeg skal klemme eller ikke fordi blir rart hvis alle får klem unntatt henne! Og sånn går no dagan😵💫 Anonymkode: 3ee6b...8d3 Ja ikke sant. Det er ikke så enkelt. Men jeg tenker det er greit å gjøre forskjellig der også. Det gjør jeg. Har gode venner som både er klemmere og ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #57 Del Skrevet 31. januar Absolutt ingen klemmer. Var så deilig å slippe alle disse klemmene i pandemien. Har noen få det er ok å gi klem til, men jeg er ikke den som tar iniativet. Å klemme mannen, barna mine og de små tantebarna er noe helt annet. Sosiale klemmer og venneklemmer sliter jeg med. Svigermor har heldigvis roet seg ned etter pandemien når det gjelder meg. Syntes det rett og slett er ukomfortabelt, og mange tar absolutt ikke hensyn eller leser om en er en klemmer. Anonymkode: 0bffa...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #58 Del Skrevet 31. januar Selvsagt er ikke Kg-folk klemmere! De er kalde,ufølsomme og ego. Anonymkode: a7954...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #59 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Klemming i hytt og gevær av halvkjente på gata kommer fra kulturer der det er viktig å sjekke om folk en møter har skjulte våpen, kniver og sånt. Altså en slags ransaking. En "pat down" på nynorsk. Mulig dette var vanlig også i norsk kultur i den mer voldelige viktigtiden. Men for naive nordmenn i dag med kulturelle mindreverdighetskomplekser ble dette synet av klemmende innvandrere heller tolket som at de er jo bedre enn oss disse kulturene, så mye følelser de har!, sånn må også vi "kalde" nordmenn bli! Nei, takk til denslags virusspredning synes jeg, både biologisk virus og tankevirus. Anonymkode: e32ba...739 Aha! Spennende. Anonymkode: f81a1...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. januar #60 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Selvsagt er ikke Kg-folk klemmere! De er kalde,ufølsomme og ego. Anonymkode: a7954...290 Du passer godt inn da, med din manglende forståelse for at ikke alle er som deg (og at det å være som deg ikke er det eneste riktige og saliggjørende i livet)... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå