AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Hei!Er det rart å spørre person på bussen om vi kan ta en kaffe?vi har sett hverandre nå daglig og smiler til hverandre. Jeg er redd for å bli avvist. Men samtidig vil jeg spørre om å ta en kaffe og Anonymkode: 5abb3...c83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei!Er det rart å spørre person på bussen om vi kan ta en kaffe?vi har sett hverandre nå daglig og smiler til hverandre. Jeg er redd for å bli avvist. Men samtidig vil jeg spørre om å ta en kaffe og Anonymkode: 5abb3...c83 Hvis du takler et nei og fint kan smile til personen dagen etter, spør du Anonymkode: 8f105...33e 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Bare spør, men vær forberedt på ett avslag. Hvorfor vil du ta en kaffe med sen personen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Jeg tenker at det er hyggelig jeg, det verste som kan skje er at du får nei. Hvis du klarer å forholde deg til å ta samme buss som vedkommende i ettertid om du skulle bli avvist så er det bare å spørre på en fin og hyggelig måte🙂 Noen ganger må man bare ta en sjanse. Anonymkode: aab0d...2ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Nei det er helt uakseptabel oppførsel og seksuell trakassering. Ref #VilleBareSnakkeLitt og Elevator gate med Rebecca Watson. Anonymkode: 53240...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei det er helt uakseptabel oppførsel og seksuell trakassering. Ref #VilleBareSnakkeLitt og Elevator gate med Rebecca Watson. Anonymkode: 53240...fb0 Seriøst? 😂 Det må da være lov å be noen på en kaffe 🙄 Å så lenge ts er forberedt på å kunne bli avvist, er det null problem. Anonymkode: 46715...9bc 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar Det er ikke sånn det foregår. Har folk ingen sosiale antenner? Man prater først om andre ting, om været, om noe som skjer, en morsom kommentar eller liknende. Så ser man på responsen. Så tar man samtalen videre. Blir litt kjent, rett og slett. Hvis det er god kontakt, så kan man invitere på en kaffe. Rett ut av det blå er sjelden en god strategi. Anonymkode: b4588...f7f 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar (endret) Det er jo bare å spørre, det verste du kan få er et, nei. Endret 31. januar av Phoenix Heart 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tenker at det er hyggelig jeg, det verste som kan skje er at du får nei. Hvis du klarer å forholde deg til å ta samme buss som vedkommende i ettertid om du skulle bli avvist så er det bare å spørre på en fin og hyggelig måte🙂 Noen ganger må man bare ta en sjanse. Anonymkode: aab0d...2ab Dere glemmer den andre personen her. Sikker på at den andre personen klarer og forholde seg til og ta samme buss i ettertid? Anonymkode: 37448...295 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei det er helt uakseptabel oppførsel og seksuell trakassering. Ref #VilleBareSnakkeLitt og Elevator gate med Rebecca Watson. Anonymkode: 53240...fb0 Æhh??? For et samfunn vi er på vei inn i!! Anonymkode: 47f02...880 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere glemmer den andre personen her. Sikker på at den andre personen klarer og forholde seg til og ta samme buss i ettertid? Anonymkode: 37448...295 Altså, hvis folk ikke tåler en det engang..... Anonymkode: 47f02...880 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Seriøst? 😂 Det må da være lov å be noen på en kaffe 🙄 Å så lenge ts er forberedt på å kunne bli avvist, er det null problem. Anonymkode: 46715...9bc Det er ikke ulovlig. Alle her tenker på ts. Hva som er null problem for ts. Hva hvis den andre personen hadde skrevet dette innlegget? Den personen som kanskje snart må bytte bussrute etter en veldig pinlig opplevelse, som kan oppleves som trakassering selv om det er lovlig. Kaffe for hva, fordi man har så mye felles og snakke om når man tross alt begge tar buss , eller fordi personen ser digg ut og formålet med kaffe er et knull? man kan jo kanskje starte med et hei .eventuelt gå over til smalltalk neste uke ut ifra respons. jeg driter i hva som er « null problem « for ts, men forventer og fortsatt kunne ta buss i fred selvom noen tror hele verden er en live versjon av Tinder. Anonymkode: 37448...295 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Seriøst? 😂 Det må da være lov å be noen på en kaffe 🙄 Å så lenge ts er forberedt på å kunne bli avvist, er det null problem. Anonymkode: 46715...9bc Ja serriøst. Det er stor enighet blant kvinner at å prate med ukjennte i offentligheten (#VilleBareSnakkeLitt), eller å be noen man har vært på konferanse med på en kaffe når man tar heisen på hotellet (Elevator gate) er seksuell trakassering av groveste sort. Anonymkode: 53240...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, hvis folk ikke tåler en det engang..... Anonymkode: 47f02...880 Nei, hvorfor skal man tåle det? Det er jo snart sånn at man ikke tør og smile til folk lenger. ALT er en invitasjon . Jeg måtte bytte buss. Jeg smiler til folk, det er sånn jeg er oppdratt. Prøver og slutte. Anonymkode: 37448...295 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei!Er det rart å spørre person på bussen om vi kan ta en kaffe?vi har sett hverandre nå daglig og smiler til hverandre. Jeg er redd for å bli avvist. Men samtidig vil jeg spørre om å ta en kaffe og Anonymkode: 5abb3...c83 Ja , det er rart og spørre en person på bussen om og ta en kaffe. Veldig klein setting også, personen har lite mulighet til og overse og gå videre, og hva med bussturene framover. Du er redd for og bli avvist? Ja, det er det grunn, hva får deg til og tro at en person på buss har interesse eller behov for og ta en kaffe med en ukjent busspassasjer ? Og hva vil du med denne kaffen egentlig ? Snakke om bussruten, dekke behovet for koffein , eller er det naturlige målet med denne ukjente busspassasjeren sex? Anonymkode: 37448...295 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krabbekrølle Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar Så alt skal avklares på forhånd? Man må være med i en datingapp for å være sikker på at personen ønsker en tilnærmelse? Da unngår man å møte noen i virkeligheten først så det er best liksom. Hvordan tror dere folk møttes før i tiden? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja serriøst. Det er stor enighet blant kvinner at å prate med ukjennte i offentligheten (#VilleBareSnakkeLitt), eller å be noen man har vært på konferanse med på en kaffe når man tar heisen på hotellet (Elevator gate) er seksuell trakassering av groveste sort. Anonymkode: 53240...fb0 For det første er dette en buss, ikke en heis. For det andre; han foreslår å spørre om en kaffe. Et enkelt kort spørsmål, som hun kan svare ja eller nei på. I min mening mye bedre enn om han hadde satt seg ved siden av henne og «bare ville snakke litt». At dette er seksuell trakassering av groveste sort … Altså, skjerp deg… 🤦♀️ Anonymkode: 768ea...31a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar (endret) Hadde først prøvd å småsnakke litt noen dager før jeg spurte om kaffe... Kan jo hende han da sier i en bisetning om han har kjæreste.. Endret 31. januar av makkapakka 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar makkapakka skrev (6 minutter siden): Hadde først prøvd å småsnakke litt noen dager før jeg spurte om kaffe... Kan jo hende han da sier i en bisetning om han har kjæreste Helt riktig makkapakka 🙂 Man prøver først forsiktig å bli litt kjent, smalltalk, si hei når dere møtes osv. Da kan dere bli litt kjent og merke om vedkommende er åpen for mer kontakt. Kaffedate er ikke det første man spør om når man ser noen man liker. Men seksuell trakassering som noen skriver? Nei, ikke i det hele tatt. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar Jeg tenker at om dere har sett hverandre i noen dager nå, og smiler til hverandre, så er vel neste steg å si "Hei", og se hva slags respons det gir. Og så kan man jo bygge på, dersom det da blir at dere sier "Hei" til hverandre hver dag, så kan man jo starte med litt generell småprat. (Typisk, "Uff, for et vær", "Glatt om dagen", "Du rakk bussen i dag også") Og se om man får enstavelsesord eller litt lengere svar tilbake. Da merker man jo om det er noe interesse for å prate eller ikke. Jeg ville ikke gått rett på kaffe, nei. Det kan fort bli kleint for den som kanskje bare var høflig. Anonymkode: 72ab2...5ca 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå