Hannabanna Skrevet 31. januar #61 Del Skrevet 31. januar (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, hvis det så ut som et takras synes jeg det er på sin plass å poengtere det. Bare fordi du har bidratt med noe gratis kan du ikke levere søppel liksom. Samtidig må de akseptere at kakene ikke trenger være sirlig pyntet og også at de kan være kjøpte kaker. Neste gang hadde jeg bare kjøpt. For øvrig tror jeg du glemmer at alle vi som bidrar, og klarer å levere en hjemmebakt men likevel pen kake, også har full jobb, flere barn, overtid, partner som jobber borte store deler av tiden, syke foreldre, egne aktiviteter og husarbeid. Det er ikke bare du som har et travelt liv så det er en merkelig unnskyldning. Anonymkode: ec5b3...8a9 Det var jo tydeligvis ikke søppel da kaken ble spist opp. Kjøpte kaker var heller ikke greit som det står i HI. Ikke alle er like flinke på alt, men det er tydeligvis ikke søppel som er levert her. Så lenge den blir spist og barna fornøyde, hva er problemet? Jo, det er voksne med enten for mye fritid eller som er altfor opptatt av sosiale medier eller at alt skal se så fint og flott ut. Står det mellom å smelle sammen en langpanne sjokoladekake med noe pynt på toppen og en time eller to ekstra til barna på kvelden en hektisk uke så prioriterer jeg kvalitetstid med barna foran presset fra enkelte voksne som tydeligvis har feil prioriteringer i livet om det er utseende på kakene som er det viktigste. Endret 31. januar av Hannabanna 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #62 Del Skrevet 31. januar FAU er ikke et regjerende organ. De er en gruppe foreldre som ofte går langt utenfor det som FAU faktisk er der for. Voksenkjeft fra overivrige FAU- foreldre hadde jeg faktisk ikke akseptert. Anonymkode: 212e5...961 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 31. januar #63 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke sant? Forresten, det verste jeg vet, er bryllupskaker som ser ut som kunstverk, men smaker papp og marsipan Anonymkode: d0787...aab Hehe, sant, jeg foretrekker definitivt gode og stygge kaker framfor pene og smakløse. Men til bryllup, konfirmasjon og lignende kan man jo forvente at man gjør seg litt mer flid med utseendet på kaka enn på foreldremøte eller fotballturnering. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #64 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): FAU er ikke et regjerende organ. De er en gruppe foreldre som ofte går langt utenfor det som FAU faktisk er der for. Voksenkjeft fra overivrige FAU- foreldre hadde jeg faktisk ikke akseptert. Anonymkode: 212e5...961 Ofte mere opptatt av fjas enn å fronte elevenes beste i kommunalsaker. Samme som vellet her, festligheter er gøy men når kommunen vil privatisere veier vil de ikke løfte en finger. Anonymkode: abee0...75a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #65 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab Hvordan mener du selv at kaken så ut da? Grei nok, eller det andre ytterpunktet som et takras? Hva kan den kaken din ha smakt? Det er jo ikke bryllupskaken som skal leveres i slike sammenhenger. Noen er jo kroniske klagere og lider av perfeksjonisme. Anonymkode: df3d0...327 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 31. januar #66 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab Da er det bare EN ting å gjøre: Si rett ut at du IKKE leverer. De er ikke fornøyd, å krever hjemmebakt. Be dem da ryke og reise og si at de for klare seg uten ditt bidrag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #67 Del Skrevet 31. januar Veldig spesielt. Hun har nok et litt forvrengt syn på hvordan kaker til skolearrangement skal se ut, er ikke akkurat bakemesterskap. Kanskje hun ikke bør sitte i fau, med den oppførselen. Hos oss så er det mange som baker brownies eller krydderkake, uten glasur. Vi pleier ofte å lage Toro langpanne, med hjemmelaget glasur og sånn helt vanlig strøssel. Alle er fornøyde med alle kakene. Anonymkode: 7b0ce...781 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #68 Del Skrevet 31. januar Jeg har både bakt fra bunnen, brukt Toro-pose og kjøpt ferdig kake til diverse tilstelninger. Det har vært "fra bunnen-kaka" som ikke har blitt solgt. Ved en anledning ble det kommentert på ferdig-kaka, men det hindret meg ikke i å stille med kjøpe-kake igjen. Det finnes folk som tror de har en definisjonsmakt og rett til å detaljstyre andre - en makt og rett som de faktisk ikke har. Det er lett å si at man ikke skal bry seg, men det er ikke bare bare å komme på kant med selvutnevnte påvirkere. Samtidig er det viktig å ikke bare la slike folk tro de kan bestemme alt mulig. Å la disse folka bestemme både at du skal stille med kake og at den må lages fra bunnen er helt urimelig. Neste gang får de for seg at du må lage en bestemt type kake og stille med hele innholdsfortegnelsen i tillegg. Kjøp kake ferdig hvis det er det du har mulighet til. Bak på den måten du kan og har tid til. Ha noe på lager dersom det kommer kommentarer du må svare på. Ikke alle kommentarer trenger tilbakemelding. "Det ble slik denne gangen" kan være nok. "Den ble da solgt". "Barna skjønner at de peneste kakene ikke er de beste". Anonymkode: 938ae...13f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #69 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nettopp. Og når jeg foreslår å kjøpe kake med pent utseende, så får jeg ikke lov til det heller. JEG må lage den jævla kaka Anonymkode: d0787...aab Du må ingenting. Bare ignorer totalt det som ble sagt og fortsett med det du gjør. Kaken ble jo spist. 👍 Anonymkode: 77513...737 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 31. januar #70 Del Skrevet 31. januar Heilt uakseptabelt. Du leverte kake, den var tydeligvis god nok til å bli spist. Ferdig. Men om du sjølv syns kaka såg stygg ut, er det enklaste knepet i boka å slenge oppå masse bær. Eller NonStop. Eg har arrangert mange ulike kafe-liknande greier, i ulike sammenhenger. Det einaste eg har reagert på, har vore dei som leverer ei bittelita kjøpekake når vi treng mat til ca 5000 menneske og har rekna med store kaker. Men kjøpte kaker er like bra som heimelaga! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #71 Del Skrevet 31. januar Jeg hadde ikke giddet å ta det til meg. Jeg hadde respondert med at det sier mer om henne, enn om meg. Dersom de ikke vil ha bidraget mitt, er det helt greit, men jeg bruker ikke tid på å lage kunstverk til arrangementer på skolen. Vi kjøper konsekvent ferdig kake og den blir alltid borte. Anonymkode: b5602...603 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #72 Del Skrevet 31. januar Da hadde jeg laget "takras" eller "bæsjekake" neste gang.. "Noen av oss har travle liv og andre interesser utenom kakebaking, men siden jeg ble satt på ideen, måtte jeg gjøre en innsats og søkte opp denne.." Anonymkode: 57d4e...bdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 1. februar #73 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Smaken i toro-kaken er absolutt godt nok for de aller fleste barn Anonymkode: 539bc...f4b Ja, jeg lager ofte Toro og synes det smaker godt, men ingenting slår likevel skikkelige hjemmelagede kaker som er laget fra grunnen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #74 Del Skrevet 1. februar - Du må lage en penere kake neste gang, skjerp deg! - Ok, jeg er ikke så flink til å bake dessverre, så da tar jeg med en kjøpekake. - NEI, den skal være hjemmebakt! - Det bestemmer ikke du, jeg baker enten så godt jeg kan, eller dere godtar kjøpekake. - NEI, du SKAL bake selv, og den skal være PEN! - Da blir det ingen kake fra meg, og dere bør behandle folk PENERE neste gang. Anonymkode: cc27f...9db 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #75 Del Skrevet 1. februar Ardwinna skrev (8 minutter siden): Ja, jeg lager ofte Toro og synes det smaker godt, men ingenting slår likevel skikkelige hjemmelagede kaker som er laget fra grunnen av. Ka SA du no, Toro e kjæmpegodtnok! 😛 Neida, enig i at hjemmebakt smaker best, og TS sin smakte tydeligvis også godt. Men noen var mer opptatt av utseendet på kaken, sikkert overfladiske folk ellers også. Anonymkode: cc27f...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #76 Del Skrevet 1. februar Det viktigste er at kaken er god. Utseendet har ingenting å si. Ofte er det jo langpannekaker, muffins eller boller, og de er jo fine slik de er og trenger ingen spesiell pynt. Glasur holder i massevis isåfall. Verdens beste er ferdig pyntet ut av ovnen + fyll inni. Anonymkode: e9e7f...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 1. februar #77 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ka SA du no, Toro e kjæmpegodtnok! 😛 Neida, enig i at hjemmebakt smaker best, og TS sin smakte tydeligvis også godt. Men noen var mer opptatt av utseendet på kaken, sikkert overfladiske folk ellers også. Anonymkode: cc27f...9db Toro er både godt og ser evig godt nok ut til å servere i den sammenhengen TS serverte kaken. Pimper man opp Torokaka litt ekstra, kan man lure ganske mange til å tro den er bakt fra grunnen av. Jeg er altså på ingen måte imot Toro o.l. og synes den personen som klagde til TS kan ta seg en diger (Toro-)bolle, uansett om TS lagde kaka selv, tydde til Toro eller omså kjøpte kaka ferdig. Kaker skal først of fremst smake godt, og trenger ikke se ut som et mesterverk. Spesielt når det er barn som er "kundene". Kommentaren min om Toro var ment til den personen som antok at aversjonen mot å bruke Toro var på grunn av at det er så mye mer usunt enn å bake kake selv. Jeg foreslo at det like gjerne kunne handle om at selvbakt fra grunnen av ofte er enda bedre enn Toro. Ikke alle er så opptatt av at kaker skal være sunne. Jeg tviler uansett på at den personen som klagde til TS bryr seg om hvorvidt det er xantangummi eller sukker i kaka eller ikke. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 1. februar #78 Del Skrevet 1. februar Neste gang lager du denne, TS! 😁 Ugly as f... men ser likevel kjempegod ut og faller garantert i smak hos barna! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #79 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 12.51): Skal de selges? Vi selger kaker relativt dyrt på 17.mai, og da må vi be om pene, pyntede kaker på forhånd. Jeg ville ikke skjelt ut noen, men takker ikke begeistrert når noen kommer med kaker vi ikke får solgt. De blir jo kastet etterpå. På den annen side er de mest lettselgelige og populære kakene de det er slengt en haug med krem/smågodt oppå, så hvis jeg var deg hadde jeg slett ikke gjort noe mer ut av det tidsmessig eller annet, toro-langpannekake er helt ok, men pøs på med melis/konditorfarge/krem og aller helst smågodt, strøssel, non-stop osv Kokos ol er også fint, poenget er at den SER god ut. En kake som ikke ser god ut og barn ikke vil ha, er ubrukelig på et kakebord. Anonymkode: 86687...db8 Hvorfor selger dere dyrt?? Anonymkode: 9d46c...561 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #80 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 13.17): Altså, hvis det så ut som et takras synes jeg det er på sin plass å poengtere det. Bare fordi du har bidratt med noe gratis kan du ikke levere søppel liksom. Samtidig må de akseptere at kakene ikke trenger være sirlig pyntet og også at de kan være kjøpte kaker. Neste gang hadde jeg bare kjøpt. For øvrig tror jeg du glemmer at alle vi som bidrar, og klarer å levere en hjemmebakt men likevel pen kake, også har full jobb, flere barn, overtid, partner som jobber borte store deler av tiden, syke foreldre, egne aktiviteter og husarbeid. Det er ikke bare du som har et travelt liv så det er en merkelig unnskyldning. Anonymkode: ec5b3...8a9 Hvorfor er det på sin plass å poengtere det? Da får de lage kakene selv da Anonymkode: 9d46c...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå