AnonymBruker Skrevet 31. januar #41 Del Skrevet 31. januar Det sa hun for å trykke deg ned. Hun føler seg mye bedre enn deg, og liker å tråkke på folk. Overse henne fullstendig. Anonymkode: 43895...ca7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 31. januar #42 Del Skrevet 31. januar Hah, da hadde jeg bestilt ei kake fra en profesjonell kakeleverandør, og bedt om et veldig spesielt design så kaka hadde vært skikkelig "stygg" men utført på en gjennomført måte. Så hadde jeg levert kaka med et stort smil og sagt at jeg legger meg flat for å ikke ha lagt nok innsats i kakene tidligere, så denne gangen fikk jeg profesjonelle til å lage den. 😁 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 31. januar #43 Del Skrevet 31. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Og når jeg foreslår å kjøpe kake med pent utseende, så får jeg ikke lov til det heller. JEG må lage den jævla kaka Anonymkode: d0787...aab Ok, der gikk ideen om kjøpekake i dass... Jaja. Så det viktigste for dem er ikke at kaka smaker godt, men at du har brukt laaang tid på å gjøre den skikkelig pen å se på? For noe tull. Jeg klarer ikke for alt i verden å se for meg at noen kan lage en kake som ser så stygg ut at det rettferdiggjør klaging fra andre foreldre. Som andre sier, så er det jo bare å smøre glasuren utover og lage noe bølgemønster med en gaffel, så er kaka good to go (og fullstendig good to eat også)! Kanskje denne dama lager pene instagramkaker, men som ikke smaker like godt, og egentlig er bittelitt snurt for at dine kaker blir spist opp? Jeg tror den eneste gangen jeg har sett en kake som var stygg, var da jeg jobbet på et kjøkken og en kokkelærling lagde en ostekake som så ut som noen som hadde spydd vaniljesaus/krem ut over en kjeksbunn. Det var helt flytende ostemasse med gelatinklumper i... Men selv den "kaka" ble da oppspist uten at noen klaget. Endret 31. januar av Ardwinna 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #44 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg lager ikke Toro-kaker med tilsetningsstoffer. Jeg lager alle kakene fra bunn med gode råvarer og god smak. At dere skal være fancy og Insta-vennlig, og selge kaker DYRT, er deres eget lille oppheng. Man selger virkelig ikke kaker på barneskolen DYRT. Vi lever i dyrtid. Slutt å være grådig og presse allerede fattige foreldre for penger. Jeg hadde for øvrig ikke kjøpt et stykke kunstig Toro-kake til 100 kroner. For meg er poenget at kaken SMAKER godt, og er laget av gode råvarer, ikke hvordan den er dandert. Det er mat, ikke kunstverk. Anonymkode: d0787...aab Som om at hjemmelaga kake er så sunt, da eller? Kake er i grunn usunt uansett om det er toro eller ei. Hvis du skal bake glutenfritt regner jeg også med at du ikke bruker melmikser når du er så redd for at det er litt xantamgummi i kaka. Anonymkode: 539bc...f4b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 31. januar #45 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som om at hjemmelaga kake er så sunt, da eller? Kake er i grunn usunt uansett om det er toro eller ei. Hvis du skal bake glutenfritt regner jeg også med at du ikke bruker melmikser når du er så redd for at det er litt xantamgummi i kaka. Anonymkode: 539bc...f4b Kanskje det handler om at hjemmelagede kaker med gode råvarer rett og slett smaker bedre enn Toro-kaker? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #46 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som om at hjemmelaga kake er så sunt, da eller? Kake er i grunn usunt uansett om det er toro eller ei. Hvis du skal bake glutenfritt regner jeg også med at du ikke bruker melmikser når du er så redd for at det er litt xantamgummi i kaka. Anonymkode: 539bc...f4b Det er ikke snakk om sunn, men tilsetningsstoffer som vi ikke burde få i oss. Og ja, det smaker bedre med råvarer enn pulver. Anonymkode: d0787...aab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #47 Del Skrevet 31. januar I blant hvis jeg vil lage noe "fancy", som sagt, jeg er ikke flink til å bake - Langpannekake ferdigpose sjokoladekake, som pynt bruker jeg ostekrem og som det lille ekstra, strø oreokjeks på toppen. Anonymkode: d3c0c...ef5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #48 Del Skrevet 31. januar Jeg baker nesten alltid Toro brownies og har enda tilgode å få med meg noe hjem. Jeg vet mange liker den. Ellers har jeg bakt rund sjokoladekakebunn i helgen og fryst og så brukt 15 minutter på å pynte den når jeg trenger ig til jul har jeg minst en gang kjøpt pepperkaker og de går rett ned. Jeg bruker også av prinsipp aldri fat jeg må ga med hjem så jeg klipper ut papp og dekker med folie som fat. Anonymkode: 67fd0...11a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #49 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunn nr 1234 til å ikke få barn; slippe å få klager på at kakene man baker samtidig som man skal lage middag, kjøre ungene, sette i oppvasken, vaske klær, vaske gulv osvosvosv... ikke er FINE nok!!! Altså, det MÅ en holdningsendring til! Hilsen frivillig barnløs (enn så lenge). Anonymkode: 2a59c...65f Jepp, andre mødre er nesten en enda større grunn til å ikke bli mor enn barna i seg selv. Hilsen frivillig barnløs (for alltid) Anonymkode: cc27f...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #50 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om sunn, men tilsetningsstoffer som vi ikke burde få i oss. Og ja, det smaker bedre med råvarer enn pulver. Anonymkode: d0787...aab Hvilket tilsetningsstoff i toro sjokolade langpanne er farligere enn sukker? Er det xantamgummien du er redd for? Da regner jeg med du ikke spiser iskrem eller drikker sjokolademelk noen gang heller Det som er så fint med toro sjokolade langpannekake er at den er glutenfri. Og mye glutenfritt mel inneholder xantamgummi og dermed unngår man gjerne ikke dette bare ved å bake kaken uten å bruke toro, hvis man skal lage en glutenfri kake. Anonymkode: 539bc...f4b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #51 Del Skrevet 31. januar Hadde bare ledd høyt. Sorry Mac. Har et liv og er ikke utdannet kakemester så dere får det dere får. Anonymkode: 680dd...2bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #52 Del Skrevet 31. januar Ardwinna skrev (1 time siden): Kanskje det handler om at hjemmelagede kaker med gode råvarer rett og slett smaker bedre enn Toro-kaker? Smaken i toro-kaken er absolutt godt nok for de aller fleste barn Anonymkode: 539bc...f4b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 31. januar #53 Del Skrevet 31. januar Jeg pleier ha med frossen sjokoladekake fra Rema. Den er smood i kantene, så ta med den neste gang 😆 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 31. januar #54 Del Skrevet 31. januar Har dere sett filmen "I don't know how she does it"? Hovedrolle er Sarah Jessica Parker. Hun er en særdeles heftig karrierekvinne med barn på skole som forventer HJEMMEbakte kaker. Selv liker jeg å bake, og på skolen leverte jeg støtt hjemmebakt. Men hadde jeg ikke hatt tid eller ork, hadde jeg kjørt sammen en Toro langpanne eller kjøpt en ferdig. At det ikke skulle være godkjent, er jo bare latterlig. Og det hadde jeg sagt med store bokstaver!!! 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #55 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab Be henne slutte å glo på instagram kaker ellers kan hun lage de selv. Makan. Anonymkode: 687fc...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #56 Del Skrevet 31. januar Ignorer de eller den som sa det. Psyko atferd. 🤮 Anonymkode: 77513...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 31. januar #57 Del Skrevet 31. januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 31. januar #58 Del Skrevet 31. januar Jeg kan virkelig ikke bake, men har kommet meg gjennom barndommen til tre barn med jevnlig hjelp fra Toro. Gikk fint det. 😄 EN gang forsøkte jeg meg på en Oreo- kake. Heldigvis til fødselsdagsfeiring hjemme. Det ble den styggeste kake jeg noen gang har sett, men ungene spiste hver smule av den. Svigermor lo av kaken min før besøket, men svigermors pent danderte kake styrte alle ungene fullstendig klar av. 😂 Stygge kaker er kanskje barnevennlige kaker, og ingen er flink til alt. Fint at noen kan få skinne angående baking. Jeg tar min glans fra helt andre ting. 😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #59 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab Jeg hadde bare svart at dersom kaken ikke er pen nok kan de la være å sette dem fram, og at jeg tar kritikken til meg og ikke baker kaker heretter. Anonymkode: 9a10c...4f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #60 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kaken ble spist på null komma niks, så smakte nok veldig godt. Det så ikke ut som barna brydde seg om utseendet på kaken, bare de ser noe med sukker, så spiser de det. Anonymkode: d0787...aab Åja, en misunnelse der bak komentaren kanskje? Den som klaget laget sikkert en flott kake ingen spuse så mye av. Børst det av deg, å lag den samme meste gang også du. Anonymkode: abeea...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå