AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Jeg har ei venninne fra barneskolealder. Hun har hatt langt hår så lenge jeg har kjent henne. Det rekker henne helt ned til rumpa og de siste 15-20 cm er veldig slitt. Hun klipper seg selv i tuppene ett par ganger i året, men det synes aldri siden hun klipper så lite. Hun går aldri med håret utslått, men i strikk oppe ved nakken. En sjelden gang lager hun er enkel flette hvor det slitte håret tyter ut som pistrer. Da hun giftet seg var det en enkel flette, det så virkelig ikke fint ut. Er det andre her inne som er så livredd for å klippe håret sitt så det ser pent ut? Hadde hun klippet minst 20 cm ville håret sett friskt ut, men hun synes det er fint nok som det er. Hun røyter mye også og eviglange hårstrå ligger omtrent overalt. Jeg holder nesten på å bli sprø av å se hvor stygt håret er. Anonymkode: 57c9a...23a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Huff stakkars henne som ha deg som "venn" 20 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Jeg har alltid ment at det er mange som ser så fin ut med kort(ere) hår. Jeg er en av de. Har et smalt nett ansikt og er ikke redd for å ha kort hår. Har variert iløpet av livet fra kort pixi til hår ned på ryggen, men trives best med kortere hår. Jeg er så glad for den mentaliteten at jeg ikke har noe tvangspreg på at alle kvinner skal ha lengst mulig hår. Mange ser fin ut med langt hår, for all del. Men det et mange som ser helt jævlig ut, ikke bare pga hårkvalitet men det kunne ha hatt godt av en klipp rett og slett fordi de ville kledd det bedre. Det er ikke alle som kler fargen orange på klær, men når det gjelder hår virker det som alle skal kle langt hår, noe ikke alle gjør og det virker veldig gammeldags at vi som samfunn skal tviholde så sterkt på den vrangforestillingen. Anonymkode: d2b4d...6d9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar mommyaka skrev (7 minutter siden): Huff stakkars henne som ha deg som "venn" Hva er poenget med langt hår når det alltid er i en strikk og ikke blir stelt ordentlig? Jeg er ingen dårlig venn selv om jeg synes håret ikke ser pent ut. Anonymkode: 57c9a...23a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Må må du gi deg. Det plager deg at hun ikke er pen nok? Hun kan klippe håret, du kan ikke endre personlighet Anonymkode: f63b9...c15 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har ei venninne fra barneskolealder. Hun har hatt langt hår så lenge jeg har kjent henne. Det rekker henne helt ned til rumpa og de siste 15-20 cm er veldig slitt. Hun klipper seg selv i tuppene ett par ganger i året, men det synes aldri siden hun klipper så lite. Hun går aldri med håret utslått, men i strikk oppe ved nakken. En sjelden gang lager hun er enkel flette hvor det slitte håret tyter ut som pistrer. Da hun giftet seg var det en enkel flette, det så virkelig ikke fint ut. Er det andre her inne som er så livredd for å klippe håret sitt så det ser pent ut? Hadde hun klippet minst 20 cm ville håret sett friskt ut, men hun synes det er fint nok som det er. Hun røyter mye også og eviglange hårstrå ligger omtrent overalt. Jeg holder nesten på å bli sprø av å se hvor stygt håret er. Anonymkode: 57c9a...23a Enig med deg. Kjenner flere som ville kledd kort hår, men tviholder på at håret skal være langt. De fleste jeg kjenner har pent hår, bare ikke denne venninnen min. Det ser virkelig ikke pent ut. Anonymkode: 57c9a...23a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må må du gi deg. Det plager deg at hun ikke er pen nok? Hun kan klippe håret, du kan ikke endre personlighet Anonymkode: f63b9...c15 Hun er veldig pen, men håret behøver ikke være pent lell. Anonymkode: 57c9a...23a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er veldig pen, men håret behøver ikke være pent lell. Anonymkode: 57c9a...23a Det er sikkert mye med deg som også kunne vært bedre. Litt slanking, litt bedre hud, rynker, skjeve tenner? Mange føflekker, arr, strekkmerker? Du skal være glad de fleste ikke tenker som deg om sine venner Anonymkode: f63b9...c15 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er poenget med langt hår når det alltid er i en strikk og ikke blir stelt ordentlig? Jeg er ingen dårlig venn selv om jeg synes håret ikke ser pent ut. Anonymkode: 57c9a...23a Jeg har langt hår og setter det opp 90 i hestehale og ikke ofte jeg gjør noe med det. Hvorfor må jeg klippe deg for at du skal føle deg bedre? Jeg liker meg selv med langt hår 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar mommyaka skrev (8 minutter siden): Jeg har langt hår og setter det opp 90 i hestehale og ikke ofte jeg gjør noe med det. Hvorfor må jeg klippe deg for at du skal føle deg bedre? Jeg liker meg selv med langt hår Du steller sikkert håret ditt bra 😊 Jeg har ikke noe imot langt hår, jeg skjønner bare ikke poenget med det når de aldri gjør annet enn en strikk hver dag. Når det er skikkelig slitt samtidig så synes ikke jeg det ser pent ut iallefall. Anonymkode: 57c9a...23a 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har ei venninne fra barneskolealder. Hun har hatt langt hår så lenge jeg har kjent henne. Det rekker henne helt ned til rumpa og de siste 15-20 cm er veldig slitt. Hun klipper seg selv i tuppene ett par ganger i året, men det synes aldri siden hun klipper så lite. Hun går aldri med håret utslått, men i strikk oppe ved nakken. En sjelden gang lager hun er enkel flette hvor det slitte håret tyter ut som pistrer. Da hun giftet seg var det en enkel flette, det så virkelig ikke fint ut. Er det andre her inne som er så livredd for å klippe håret sitt så det ser pent ut? Hadde hun klippet minst 20 cm ville håret sett friskt ut, men hun synes det er fint nok som det er. Hun røyter mye også og eviglange hårstrå ligger omtrent overalt. Jeg holder nesten på å bli sprø av å se hvor stygt håret er. Anonymkode: 57c9a...23a Har du snakket med venninna di om dette. Altså ikke "Håret ditt ser stygt ut", men f.eks. kommet med forslag til hårfrisyrer du mener ville kledd henne bedre? Eller er det sånn at du vet at venninna di trives med den hårfrisyren hun har, fordi den er praktisk og enkel, og at hun føler dette er "henne"? Jeg har hatt flere forskjellige frisyrer gjennom årene, men for det aller meste har håret vært langt. Og fordi det lett blir distraherende, blåser i ansiktet eller er i veien på annen måte, så har jeg det mest i hestehale, eller fletter det. Og som venninna di, så klipper jeg det ikke så veldig ofte, kun når det blir veldig slitt. Vet jeg kler kortere frisyrer veldig godt. Kanskje bedre enn det lange. Men det krever også at jeg bruker en del tid på å ordne håret hver dag, for at det skal se ordentlig ut. Og det er tross alt bare hår. SÅ viktig er det virkelig ikke hvordan håret mitt ser ut. Jeg foretrekker å bruke tid og penger på andre ting. På samme måte som jeg ikke er veldig opptatt av klær/mote og sminke. Jeg KAN om jeg gidder både fikse håret pent, sminke meg pent og kle meg pent. Men det gjør jeg kun for spesielle anledninger. Anonymkode: 99dc2...078 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar Det handler om identitet og følelsen av hvem en er. . .ikke at en må være pen nok for samfunnet. Jeg har hatt noen perioder gjennom livet hvor jeg har hatt frisørklippet kort, men jeg gror alltid til igjen, for det er meg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar Jeg har langt hår, og som ei over her kommenterer, så har det blitt en del av min personlighet. MEN jeg er svært nøye med å klippe det jevnlig og jeg bruker hårkurer etc. Jeg skjønner hva TS mener. Er selv medlem av ei gruppe for de som har langt hår, og det er virkelig noen tupper der som roper etter hjelp! Det jeg ikke er fullt så enig i, er at de fleste kler kort hår. Det blir litt som den sketsjen "konehår" til Kristian Valen. Tenker at den som ikke steller sitt lange hår heller ikke kommer til å bruke mye tid på et kort hår (som da i sin tur også vil se mindre bra ut). Om jeg hadde hatt en slik venninne, så hadde jeg vel snakket i generelle vendinger hvis det passet seg sånn, a la "nei, nå er håret mitt så slitt og fælt at jeg må til frisøren snarest! Føler meg så uflidd med disse tjafsene!". 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar Blåsippa skrev (10 minutter siden): Jeg har langt hår, og som ei over her kommenterer, så har det blitt en del av min personlighet. MEN jeg er svært nøye med å klippe det jevnlig og jeg bruker hårkurer etc. Jeg skjønner hva TS mener. Er selv medlem av ei gruppe for de som har langt hår, og det er virkelig noen tupper der som roper etter hjelp! Det jeg ikke er fullt så enig i, er at de fleste kler kort hår. Det blir litt som den sketsjen "konehår" til Kristian Valen. Tenker at den som ikke steller sitt lange hår heller ikke kommer til å bruke mye tid på et kort hår (som da i sin tur også vil se mindre bra ut). Om jeg hadde hatt en slik venninne, så hadde jeg vel snakket i generelle vendinger hvis det passet seg sånn, a la "nei, nå er håret mitt så slitt og fælt at jeg må til frisøren snarest! Føler meg så uflidd med disse tjafsene!". Jeg tror ikke det er så enkelt som at de fleste kler langt hår eller de fleste kler kort hår. Det er individuelt. Men det blir like feil å si at de fleste kler langt hår som å si at de fleste kler kort hår. Dessverre er det blitt nærmest en tvangstanke i samfunnet at alle kler langt hår, og skulle en komme til den selvstendige tanken og handlingen at en kler kort hår eller å nevne det for noen at de var/er nydelig med kort (ere) hår så er en misunnelig, en vil ikle ha konkurranse, det er kone hår og kjærring og "karen" hår. Og det er jo litt rart i seg selv. Hår handler mye om stell ja, og jeg et helt enig i at de som ikke tar vare på håret sitt når det er langt kanskje ikke gjør det når det er kortere heller men hår handler også mye om hva en kler og en god del om samfunnet sine normer. Anonymkode: d2b4d...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar Vil heller omformulere til at "Langt hår er ikke alltid pent". Hår ned på rumpa er sjeldent pen. Da er det som regel flatt og kjedelig. Men tror de som har så langt har en slags avhengighet og at det å ha det langt er viktigere enn hvordan det ser ut. For 99% av de med den lengden hadde utvilsomt hatt finere hår ved å kutte av 20 cm. Anonymkode: c9ceb...ec0 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke det er så enkelt som at de fleste kler langt hår eller de fleste kler kort hår. Det er individuelt. Men det blir like feil å si at de fleste kler langt hår som å si at de fleste kler kort hår. Dessverre er det blitt nærmest en tvangstanke i samfunnet at alle kler langt hår, og skulle en komme til den selvstendige tanken og handlingen at en kler kort hår eller å nevne det for noen at de var/er nydelig med kort (ere) hår så er en misunnelig, en vil ikle ha konkurranse, det er kone hår og kjærring og "karen" hår. Og det er jo litt rart i seg selv. Hår handler mye om stell ja, og jeg et helt enig i at de som ikke tar vare på håret sitt når det er langt kanskje ikke gjør det når det er kortere heller men hår handler også mye om hva en kler og en god del om samfunnet sine normer. Anonymkode: d2b4d...6d9 På jobben hos oss har 85% av damene (30 - 67 år) kort hår. Har ikke fått med meg at det er "en tvangstanke i samfunnet at alle kler langt hår". Hvor har du det fra? Hvilken aldersgruppe snakker vi om da? Det har jo tidligere nærmest vært konsensus om at alle over 30 år MÅ klippe seg kort. Nå føler jeg det er mer "alt er lov uansett alder". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil heller omformulere til at "Langt hår er ikke alltid pent". Hår ned på rumpa er sjeldent pen. Da er det som regel flatt og kjedelig. Men tror de som har så langt har en slags avhengighet og at det å ha det langt er viktigere enn hvordan det ser ut. For 99% av de med den lengden hadde utvilsomt hatt finere hår ved å kutte av 20 cm. Anonymkode: c9ceb...ec0 Enig, hårkvalitet og stell har stor betydning. Langt hår som er slitt, flisete, tørt og ustelt er ikke spesielt pent, så da faller liksom poenget med at "langt hår er finest" litt bort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar Nei, langt hår er virkelig ikke alltid like pent på alle. Det må stelles, det må klippes litt. Og alle kler ikke langt hår. Langt, tynt og pistrete hår er ikke pent. Anonymkode: ba828...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Må må du gi deg. Det plager deg at hun ikke er pen nok? Hun kan klippe håret, du kan ikke endre personlighet Anonymkode: f63b9...c15 Det er jo slik det er for kvinner nå - vi skal være PENE. Hvis vi ikke er det fra naturens side, så må vi bruke masse penger og gjøre masse inngrep for å bli PENE. Andre ting har null verdi når det kommer til damer, dessverre. Anonymkode: afc09...a61 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, langt hår er virkelig ikke alltid like pent på alle. Det må stelles, det må klippes litt. Og alle kler ikke langt hår. Langt, tynt og pistrete hår er ikke pent. Anonymkode: ba828...dd9 Kort hår får de fleste damer til å virke maskuline. Anonymkode: afc09...a61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå