AnonymBruker Skrevet 31. januar 2025 #1 Skrevet 31. januar 2025 Jeg hat gått på reseptbelagt sovemedisin i 3 år. Jeg er jente 25 år. Har slitt med søvnen i årevis og har prøvd nesten alle uten resept men det har ikke hjulpet. Jeg vil nå slutte å bruke det . Vil sove naturlig. Men jeg sliter enormt med å trappe ned. Har avtalt med legen på når jeg skal ta og ikke, men jeg klarer ikke og har tatt det hver kveld. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så avhengig at det gjør vondt. Kan noen komme med tips? Anonymkode: 48a30...ea7
Campine Skrevet 31. januar 2025 #2 Skrevet 31. januar 2025 Vet ikke hvilken sovemedisin du står på, men det finnes flere typer som ikke er vanedannende. Også medisiner som egentlig brukes mot andre sykdommer/ plager. Snakk med legen din om dette, så finner dere kanskje på noe lurt. Og enig med deg i at du er for ung til å stå fast på de typiske sovemedisinene, så veldig bra at du ønsker å slutte med de🙂 Lykke til..
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2025 #3 Skrevet 31. januar 2025 Hvilken medisin tar du? Det har ganske stor betydning for hvordan du realistisk sett kan slutte:) Mvh snart 40, endelig sluttet på stilnoct etter mange års søvnplager. Har prøvd -det meste- og kan kanskje gi noen tips. Anonymkode: 4cf57...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #4 Skrevet 2. februar 2025 Jeg går på stilnoct. tips mottas med glede 😅❤️ Anonymkode: 48a30...ea7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #6 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 15.07): Hvilken medisin tar du? Det har ganske stor betydning for hvordan du realistisk sett kan slutte:) Mvh snart 40, endelig sluttet på stilnoct etter mange års søvnplager. Har prøvd -det meste- og kan kanskje gi noen tips. Anonymkode: 4cf57...7e0 Går på stilnoct 10mg. Hvordan klarte du å slutte? Flink du er 😊 Anonymkode: 48a30...ea7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #7 Skrevet 2. februar 2025 Jeg tenker at du må tilbake til legen og innrømme at du ikke greier å følge nedtrappingsplanen. Så må dere finne ut av det sammen. Anonymkode: 9bc9a...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #8 Skrevet 2. februar 2025 Får du abstinenser eller er det at du ikke får Sove uten? Jeg gikk på Stilnoct noen år pga forverring av en underliggende kronisk sykdom. Når jeg skulle slutte så sluttet jeg bare, begynte å høre på guided sleep meditation i steden og fokus på pusten -i steden for å ligge å kverne på tanker. Ble noen få litt «søvnløse» netter, men etterhvert så gikk det seg til. Nå kan jeg sove helt greit uten. Lykke til. Hva med å bare kaste pillene du har så er det å ta ingen mulighet. Anonymkode: 530df...816
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå