AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Skrevet 31. januar Min datter snakker ikke tydelig, vi har et annet morsmål enn norsk. Hun forstår begge språkene men sliter med tydelig tale på begge språk. Det er bare oss to, meg og henne. Det er ikke lett for meg å innlede forhold til menn, hun blir sjalu og der også. Føler meg veldig ensom. Ikke lett å være ung mor. I barnehagen sier de at hun ofte gjentar og spør om det samme, som f.eks. når kommer mamma. Ellers beskrives hun som en meget sta jente. Hun blir fort sjalu på andre barn og liker helst ikke at andre enn henne får oppmerksomhet. Akkurat det med sjalusi merker jeg hjemme også, hun liker ikke at andre får oppmerksomhet når vi er samlet som familie særlig når kusinene hennes er til stede. Hjemme forteller hun at enkelte voksne er slemme i barnehagen. At de ikke koser med henne og at de liker andre barn. Jeg har tatt det opp med de. Og de mener at hun ikke liker grensesetting. Jeg vet jo at de gir henne nok oppmerksomhet. At de til og med har satt inn tiltak for å støtte henne i språkutviklingen. Av og til vil hun ikke i barnehagen. Hun har en bestevenn i barnehagen. Kan det virkelig være at de voksne er ugreie med henne? Hun sier det ofte og jeg synes det er lite hyggelig å ta det opp med barnehagen. Hva kan jeg gjøre for å styrke språket hennes (uttalen) først og fremst? Veldig bekymret som mor. Anonymkode: afe2f...5cc
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Skrevet 31. januar Du vet allerede at hun er veldig sjalu, og hun klager over at de ansatte «liker andre barn»? Da er jo problemet at din datter ikke takler å dele oppmerksomhet, ikke at de ansatte gjør noe feil. Jeg synes ikke du skal klage mer på barnehagen. Men du kan oppmuntre dem til å ha språkgrupper. Leser du for datteren din? Anonymkode: f311c...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå