AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Del Skrevet 1. februar Næh Anonymkode: 87e16...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 21:44 #22 Del Skrevet søndag kl 21:44 Ja. Jeg liket markeringer og feirer annet igjennom året enn 17. mai som er den eneste norske markeringen igjennom året. Jeg elsker halloween og synes det er en fantastisk markering i høstmørket. Og hele oktober er halloween for min del. Nå er halloween markeringen langt over 20 år gammel her i Norge så "ny" og "ny" fru blom... Valentinsdagen er ikke den dagen jeg markerer mest sånn sett, men kjære vene, en dag for å markere kjærlighet, omtanke og omsorg er ikke det værste i denne verden. Vi går kanskje ut å spiser, vetdsetter kjærligheten ig hverandre og nyter dagen sammen, kanskje med et kjærlighetsbrev eller noe annet. Og jada vi pleier forholdet året rundt også (det går an å ha to tanker i hode samtidig). Kjekt med dagen uansett. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:41 #23 Del Skrevet mandag kl 10:41 skreppamedleppa skrev (12 timer siden): Ja. Jeg liket markeringer og feirer annet igjennom året enn 17. mai som er den eneste norske markeringen igjennom året. Jeg elsker halloween og synes det er en fantastisk markering i høstmørket. Og hele oktober er halloween for min del. Nå er halloween markeringen langt over 20 år gammel her i Norge så "ny" og "ny" fru blom... Valentinsdagen er ikke den dagen jeg markerer mest sånn sett, men kjære vene, en dag for å markere kjærlighet, omtanke og omsorg er ikke det værste i denne verden. Vi går kanskje ut å spiser, vetdsetter kjærligheten ig hverandre og nyter dagen sammen, kanskje med et kjærlighetsbrev eller noe annet. Og jada vi pleier forholdet året rundt også (det går an å ha to tanker i hode samtidig). Kjekt med dagen uansett. Helt enig med deg! Feirer heller en dag for mye enn en dag for lite. Og å feire kjærligheten kan jo aldri bli feil! Anonymkode: d3299...180 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet mandag kl 12:04 #24 Del Skrevet mandag kl 12:04 Nei, vi har aldri markert den. Vi markerer Halloween (gjør ikke noe voldsomt utav det, men tar imot unger som kommer på døra) fordi ungene liker det. Jeg gir blomster til moren min på morsdagen fordi den dagen betyr mye for henne, men markerer den ikke for meg selv. Markerer ikke farsdagen (min far er død, og dagen betyr ikke noe for mannen min). Slike dager betyr null for meg personlig, men markerer dem altså dersom noen av dem jeg er glad i liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet mandag kl 16:34 #25 Del Skrevet mandag kl 16:34 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt enig med deg! Feirer heller en dag for mye enn en dag for lite. Og å feire kjærligheten kan jo aldri bli feil! Anonymkode: d3299...180 Jeg fatter på mange måter ikke hva som oppleves så ekstremt provoserende med at andre koser seg/markerer slike dager. I en verden med så mange problemer så blir en provosert fordi det er konfektesker eller hjerte puter i butikken Ja butikker ønsker å selge varer, også? Er det noe å bli opprørt for? Er det noe å bli opprørt for at andre bruker penger på noe en selv ikke bruker penger på? Jeg skjønner liksom ikke helt provokasjonselementet til de som lar seg irriterere. Er helt sikker på at ts og andre har juletre om julen som er en tysk tradisjon, har sett den tsjekkiske Askepott filmen, har Netflix som ikke kommer fra Norge, spiser amerikansk, italiensk mat og koser seg gløgg ihjel med tradisjoner vi har fra alle andre kulturer hele tiden. Ingen lever med bare norske tradisjoner. Sannheten et at de aller fleste "norske" tradisjoner kommer fra andre land og kulturer Slike dager trenger ikke å koste noe som helst, en må på ingen måte kjøpe halve jordkloden til noen for å vise omtanke og kjærlighet men hva så om noen kjøper blomster, smykker, en teit hjertepute eller en bamse til noen den 14. februar? Det virker som et veldig oppkonstruert problem å irriterer seg så mye over slikt. Samme med halloween eller andre gøye markeringer og dager som kan skape litt glede i hverdagen for andre mennesker og for oss selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet mandag kl 20:10 #26 Del Skrevet mandag kl 20:10 skreppamedleppa skrev (3 timer siden): Jeg fatter på mange måter ikke hva som oppleves så ekstremt provoserende med at andre koser seg/markerer slike dager. I en verden med så mange problemer så blir en provosert fordi det er konfektesker eller hjerte puter i butikken Enig. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så mye verre å gå forbi konfektesker og hjerteputer (eller julebrus og marsipan) enn det er for meg å gå forbi Pepsi Max, surkål eller babymat. Det er i grunnen ekstremt merkelig å irritere seg over at butikker har varer som andre mennesker, men ikke en selv, vil kjøpe. Jeg vet ikke om irritasjonen kommer av at de tar andres valg som et angrep på deres eller om det rett og slett er slik at de tror de sitter på fasiten og derfor aller helst skulle ønske at alle andre gjorde som dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet mandag kl 20:19 #27 Del Skrevet mandag kl 20:19 Næh... men pleier å kjøpe en eske melkehjerter til HusetsHerre og forteller ham hvor glad jeg er i han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå