AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Har skrevet her før, da var baby 4 mnd. Nå er han 6 mnd, sover 1-2t av gangen på natta før han begynner å sutre deretter grine/hyle. Prøver vi å trøste/bysse/kose tar det fort 1t før han sovner igjen. Det eneste han vil ha er pupp. Fra jeg legger meg kl 20-21 til han våkner på morgenen 6-7, er det 5-6 oppvåkninger. Jeg ender opp med å gi mye pupp da jeg også trenger noe søvn, ammer liggende men får utrolig vondt i kroppen av å ligge i samme posisjon hele natten (må holde puppen med en eller begge hender for å klare å amme liggende). har vært på hs, var ikke mye til hjelp. Tenkte kanskje fast føde kunne hjelpe men foreløpig nekter han fast føde. I forrige tråd ble jeg rådet til å holde ut, gi han det han vil ha og at det snart går over, men jeg holder på å bli gal. Storesøsken sov natta gjennom på denne alderen… tips, råd, erfaringer? Anonymkode: 51f53...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Har du prøvd smokk i tillegg til bryst? Har ikke lest de andre trådene dine altså. Og dere samsover? Hadde også et sånt barn, gråt i seks måneder. Svigerinnen min også, enda verre med henne, hun gikk nesten i oppløsning. Men dette er mange, mange år siden og da ante vi ikke om andre hjelpemidler enn kiropraktor på små barn som hylskrek. Og det var alltid kolikk, uansett underliggende årsak. Var ikke så mange gode råd fra meg, men jeg føler med deg og nå som han har blitt seks måneder, så vil jeg tro du nærmer deg litt stillere netter. Anonymkode: d9620...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Spiser han godt med grøt på kvelden? La barnet sove i egen seng på samme soverom som mannen din. Han må en periode ta alt på natt. Du sover på annet rom. Anonymkode: 63c64...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Han har ikke vondt i rygg eller nakke da? Anonymkode: d586e...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Ser nå at han "nekter" fast føde. Der har du svaret. Han er sulten. Du får lure i han noe som smaker godt. Anonymkode: 63c64...fe6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.23): Har skrevet her før, da var baby 4 mnd. Nå er han 6 mnd, sover 1-2t av gangen på natta før han begynner å sutre deretter grine/hyle. Prøver vi å trøste/bysse/kose tar det fort 1t før han sovner igjen. Det eneste han vil ha er pupp. Fra jeg legger meg kl 20-21 til han våkner på morgenen 6-7, er det 5-6 oppvåkninger. Jeg ender opp med å gi mye pupp da jeg også trenger noe søvn, ammer liggende men får utrolig vondt i kroppen av å ligge i samme posisjon hele natten (må holde puppen med en eller begge hender for å klare å amme liggende). har vært på hs, var ikke mye til hjelp. Tenkte kanskje fast føde kunne hjelpe men foreløpig nekter han fast føde. I forrige tråd ble jeg rådet til å holde ut, gi han det han vil ha og at det snart går over, men jeg holder på å bli gal. Storesøsken sov natta gjennom på denne alderen… tips, råd, erfaringer? Anonymkode: 51f53...736 Ekspander Min er også sånn, selv med mme og fast føde Anonymkode: 459bc...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.32): Har du prøvd smokk i tillegg til bryst? Har ikke lest de andre trådene dine altså. Og dere samsover? Hadde også et sånt barn, gråt i seks måneder. Svigerinnen min også, enda verre med henne, hun gikk nesten i oppløsning. Men dette er mange, mange år siden og da ante vi ikke om andre hjelpemidler enn kiropraktor på små barn som hylskrek. Og det var alltid kolikk, uansett underliggende årsak. Var ikke så mange gode råd fra meg, men jeg føler med deg og nå som han har blitt seks måneder, så vil jeg tro du nærmer deg litt stillere netter. Anonymkode: d9620...9cf Ekspander Ja, sniker i smokken etter amming når han har sovna, med mindre jeg sovner selv, og prøver alltid smokken først når han våkner selv om det aldri funker😅 det er ikke kolikk, han sov mye bedre de første 2-3 mnd… AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.41): Ser nå at han "nekter" fast føde. Der har du svaret. Han er sulten. Du får lure i han noe som smaker godt. Anonymkode: 63c64...fe6 Ekspander Men han har vært sånn siden han var 3 mnd, og har gått kjempefint opp i vekt på bare melk så kan ikke skjønne at det skal skyldes at han er sulten. AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.40): Han har ikke vondt i rygg eller nakke da? Anonymkode: d586e...549 Ekspander Godt spørsmål, legen sa ikke noe om det på hs. Vi må vel til kiropraktor for det? AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.43): Min er også sånn, selv med mme og fast føde Anonymkode: 459bc...55d Ekspander Hvor gammel? ts Anonymkode: 51f53...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 7.22): Hvor gammel? ts Anonymkode: 51f53...736 Ekspander Han blir 6 mnd om 5 dager. Ikke kolikk, vært til fysio, finner ingen løsning. Gir grøt 2 ganger om dagen, en midt på dagen og en nærmere leggetid. Anonymkode: 459bc...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 8.18): Han blir 6 mnd om 5 dager. Ikke kolikk, vært til fysio, finner ingen løsning. Gir grøt 2 ganger om dagen, en midt på dagen og en nærmere leggetid. Anonymkode: 459bc...55d Ekspander Ah, høres likt ut bortsett fra at din spiser fast føde. Hvordan overlever du?😅 Anonymkode: 51f53...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 8.43): Ah, høres likt ut bortsett fra at din spiser fast føde. Hvordan overlever du?😅 Anonymkode: 51f53...736 Ekspander Jeg måtte slutte å amme for å overleve da jeg forsto at dette kommer til å vare. Han er nummer tre i tillegg, så ammingen varte til han var 3.5 måned. Det virker som at han ikke trenger så mye søvn på en måte. Han sover ikke mer enn 20-40 min av gangen på dagtid, fordelt på 3 perioder. Han er trøtt, men finner ikke roen. Jeg har så rolige dager jeg kan for å finne riktig søvn for han. Som sagt, baby nummer tre så dette "kan" jeg jo. Det som fungerte på de to andre, fungerer ikke på han her, selv om alle er gutter. Så jeg overlever på trass og koffein. 2-4 timer søvn i døgnet, samboer må jo ta de to andre mer. Desverre er han bare hjemme i helgene pga jobb. Anonymkode: 459bc...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.23): har vært på hs, var ikke mye til hjelp. Tenkte kanskje fast føde kunne hjelpe men foreløpig nekter han fast føde. Ekspander Test ut forskjellige typer fast føde, gjerne mens du selv spiser det samme. Monkey see monkey do. Det skal ikke så mye til. Det kan være noe med konsistensen. La han gjerne få grise med maten og bli kjente med den på den måten. Men det vil gå over altså. Før du vet ordet av det flytter han ut av huset Anonymkode: ae4a8...d89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar Har hørt om lignende tilfelle der alt sto bra til, men god nattesøvn kom ikke før barnet begynte i barnehage, 1.5 år gammel. Anonymkode: 459bc...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar Vi var oppe hver andre time med baby i vertfall et år. Hun drakk lite av gangen, så hun ble naturlig nok fort sulten igjen. For henne passet det best å spise lite men ofte. Fikk høre at det var helt normalt. Anonymkode: cda0d...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar La barnet sove på eget rom (med babycall), evt. at din mann tar en periode alene med barnet. Babyen lukter deg/morsmelk, så det kan være en årsak til hyppige oppvåkninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar Syns faktisk ikke dette høres så unormalt ut, men slitsomt er det jo! Tenker også mer mat på dagtid er løsningen, du får jobbe mer med å få det i han. Og du må dele nettene med far, tar babyen flaske? Anonymkode: d172f...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar Tenker og dette er normalt, har hatt 3 slike babyer. Jeg tror tenner gjør han/hun vondt i denne perioden og de prøver å bedøve seg selv med morsmelk men så klør det og litt i gommene av sugingen. Stakkars skal ikke være lett å være bare noen måneder gammel. Sender styrke husker og hvor ukomfortabelt man ligger og sover nesten ingenting første året 🫂 Anonymkode: 2c975...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar Hva slags fast føde har du prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar Ginny skrev (På 31.1.2025 den 15.41): Hva slags fast føde har du prøvd? Ekspander Grøt blandet med morsmelk, most potet med morsmelk, banan, og har stavmikset noen middager. Også har han smakt på noe frukt ts Anonymkode: 51f53...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 15.57): Grøt blandet med morsmelk, most potet med morsmelk, banan, og har stavmikset noen middager. Også har han smakt på noe frukt ts Anonymkode: 51f53...736 Ekspander Forsøkt den sensitiv 4mnd grøten? Den er tynnere enn de fra 6 mnd. Anonymkode: 459bc...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 15.57): Grøt blandet med morsmelk, most potet med morsmelk, banan, og har stavmikset noen middager. Også har han smakt på noe frukt ts Anonymkode: 51f53...736 Ekspander Kan han sitte selv? Ikke alle babyer er så veldig begeistret for most mat, en av mine ble bare sint hvis noen trodde de skulle mate ham med skje 🤭 Han fikk styre seg selv med ordentlig mat heller, feks godt kokte grønnsaker eller egg i pinneformede biter. Eggerøre var populært, alle mine har likt det i den alderen. Kanskje litt ordentlig mat kan hjelpe? Når det er sagt så sleit min yngste med søvn. Han sov godt, men veldig lett, og fant sjeldent søvnen igjen uten pupp. Det bedret seg ikke før rundt 18-19 måneder 🤯 Ble mye oppdelt søvn.. Men så plutselig ble det lengre og lengre strekker 😊 Anonymkode: 4e1e9...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå