Gå til innhold

Pilates

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har litt komplekser for overarmene mine.. synes de er så store! jeg skulle ønske de var sånne tynne, smidige, gjerne med litt markerte muskler... Kan jo aldri vite når jeg plutselig må gjøre "kongevinken" fra balkongen på slottet og da vil jeg ikke ha sånne flapsete overarmer! :) Lurer egentlig på om noen har noen erfaring med pilates..det er jo så in for tiden..kan et gjøre noe for meg? kan selvfølgelig trene styrke for å stramme opp og, men jeg vil ikke at armene mine skal bli noe større..og jeg tenker da liksom at det blir de hvis jeg blir mye sterkere! Blir strålende fornøyd med alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camillo

Jeg har ingen erfaring med pilates, men hvis du har fett på armene må du drive generell fettforbrenning (siden det ikke går an å punktslanke).

For å få stramme armer bør du trene styrke, du får IKKE store armer av det om du ikke trener som et helvete over mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Jeg og ville nok satse på fettforbrenning og styrketrening. Det jeg har prøvd av pilates har iallfall ikke fokusert noe på armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med pilates generellt, men har prøvd meg på en treningsvideo som heter "aerolates". Den baserer seg faktisk på pilates.

Har ikke brukt den så lenge, så jeg kan ikke si noe om effekten på armene spesielt.

Treningsprogramet fokuserer på kondisjon, smidighet og styrke. Det jeg har inntrykk av så langt, er at jeg blir anpusten, forbrenner kalorier og blir spesielt sliten i armene.

(Ellers minner det jo mye om vanlig aerobic da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Vet ikke med pilates generellt, men har prøvd meg på en treningsvideo som heter "aerolates". Den baserer seg faktisk på pilates.

(Ellers minner det jo mye om vanlig aerobic da...)

kan den forts anbefales?

har forsøkt "vanlig" pilates flere ganger, men jeg føler jeg ikke får det ordentlig til, jeg svetter ikke og føler ikke jeg bruker muskler rett... skal jeg trene noe hjemme, må jeg føle at jeg trener og at det gjør god nytte ;)

men aerolates... man må kvel bruke prinsippene til pilates da? tenker senter av kropp, holde inn magepunketet osv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...