AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Har hørt om det flere ganger, men stemmer det at det er mulig? Altså at når dem kommer i 40/50/60årsalderen så er de ikke nærsynt lengre? Har vært nærsynt siden jeg var 15år. Hadde vært så godt å vite om det kan gli tilbake. Det er kanskje mer sannsynlig dersom det er mulig at dette skjer med folk med mindre grad av nærsynthet sånn under -2. Har ingen tro på at folk med større grad blir kvitt det. Anonymkode: edb78...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hørt om det flere ganger, men stemmer det at det er mulig? Altså at når dem kommer i 40/50/60årsalderen så er de ikke nærsynt lengre? Har vært nærsynt siden jeg var 15år. Hadde vært så godt å vite om det kan gli tilbake. Det er kanskje mer sannsynlig dersom det er mulig at dette skjer med folk med mindre grad av nærsynthet sånn under -2. Har ingen tro på at folk med større grad blir kvitt det. Anonymkode: edb78...651 Aldri hørt om. Høres ut som en medisinsk sensasjon. «Arne fikk perfekt syn over natten etter å ha brukt briller siden han var 14 år». Anonymkode: a7d43...62d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Synet endrer seg med alderen ja. Destod eldre man blir dess mer langsynt blir man. Så er man nærsynt, så vil man jo gradvis bli mindre nærsynt. Om man derimot får perfekt syn skal jeg ikke påstå. Men min mor har måttet endre brillene sine nå flere ganger og får mindre og mindre styrke på disse. Anonymkode: a6355...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synet endrer seg med alderen ja. Destod eldre man blir dess mer langsynt blir man. Så er man nærsynt, så vil man jo gradvis bli mindre nærsynt. Om man derimot får perfekt syn skal jeg ikke påstå. Men min mor har måttet endre brillene sine nå flere ganger og får mindre og mindre styrke på disse. Anonymkode: a6355...dff Hvor gammel er din mor? Når begynte det å gå nedover for hun? Anonymkode: edb78...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har hørt om det flere ganger, men stemmer det at det er mulig? Altså at når dem kommer i 40/50/60årsalderen så er de ikke nærsynt lengre? Har vært nærsynt siden jeg var 15år. Hadde vært så godt å vite om det kan gli tilbake. Det er kanskje mer sannsynlig dersom det er mulig at dette skjer med folk med mindre grad av nærsynthet sånn under -2. Har ingen tro på at folk med større grad blir kvitt det. Anonymkode: edb78...651 Dette stemmer for meg og min mor. Men ikke over natten som en skriver over her. Det er jo egentlig litt logisk. M in mamma hadde -3, og da hun og veldig mange andre blir langsynt (+) pga alder, må hun som er nærsynt (-) gradvis nærme seg null før hun kan komme over på +. At det stopper på null er jo ikke sikkert. Og hvor lenge det var på null husker jeg ikke. Nå skjer det samme med meg jeg er 45. Anonymkode: 9133b...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg fikk briller for nærsynthet som jeg måtte bruke hele tiden da jeg var 14 og kunne slutte med dem da jeg var 42. Jeg ser fortsatt godt både på kort og lang avstand nå som 55 åring. Anonymkode: c0c78...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Det skjedde slike endringer litt tidligere for meg. Fra 20-årsalderen forsvant nærsyntheten, og fra 30 begynte jeg så vidt å bli langsynt. Det økte på til rundt 50 og stagnerte på noe imellom +1,50 og +2. Der har det stått i mange år, men så dukker det opp andre aldersgreier for meg og mange andre. Jeg står i en lang operasjonskø for grå stær, men det er foreløpig ikke så veldig ille. Nå har jeg utslitte optikerbriller med rett styrke og korreksjon for skjev hornhinne, men utsetter å bytte dem til etter operasjonen,så jeg veksler mellom de gamle og noen billigbriller fra apoteket i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Min far var meget nærsynt, dette ble bare verre i løpet av 70-årene. Gikk fra - 7 til - 12. Var samtidig langsynt da pga alder, måtte ha lesebriller. Så tok han operasjon og ser bedre enn noen gang. Har også flere andre i familien pluss min mann som nå må benytte lesebriller (fra ca 45 års alder), men de er dessverre like nærsynte for det. Er jo en grunn til at det finnes progressive briller. Anonymkode: 81c68...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Perine skrev (17 minutter siden): Det skjedde slike endringer litt tidligere for meg. Fra 20-årsalderen forsvant nærsyntheten, og fra 30 begynte jeg så vidt å bli langsynt. Det økte på til rundt 50 og stagnerte på noe imellom +1,50 og +2. Der har det stått i mange år, men så dukker det opp andre aldersgreier for meg og mange andre. Jeg står i en lang operasjonskø for grå stær, men det er foreløpig ikke så veldig ille. Nå har jeg utslitte optikerbriller med rett styrke og korreksjon for skjev hornhinne, men utsetter å bytte dem til etter operasjonen,så jeg veksler mellom de gamle og noen billigbriller fra apoteket i mellomtiden. Så nå bruker du kun lesebriller? Ikke progressive slik at de er både for nærsynt og langsynt? Anonymkode: edb78...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Mitt syn er håpløst nå, jeg ser dårlig på nært hold (alderssyn), normalt opp til en viss avstand, og så litt dårligere på lang avstand. Er i utgangspunktet nærsynt og bruker linser. Skal jeg f.eks. nappe bryn må jeg ta av linsene. I tillegg har mørkesynet blitt elendig. Vurderer linsebytte når armene blir for korte 😄 Anonymkode: c01b2...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Optiker sier at man rundt 40 års alderen vil bli gradvis mer langsynt som nærsynt, ergo vil synet bli "bedre" 😅 Anonymkode: 3bc02...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt om det flere ganger, men stemmer det at det er mulig? Altså at når dem kommer i 40/50/60årsalderen så er de ikke nærsynt lengre? Har vært nærsynt siden jeg var 15år. Hadde vært så godt å vite om det kan gli tilbake. Det er kanskje mer sannsynlig dersom det er mulig at dette skjer med folk med mindre grad av nærsynthet sånn under -2. Har ingen tro på at folk med større grad blir kvitt det. Anonymkode: edb78...651 Nja, øynene blir mindre elastiske så man ender gjerne opp med å se dårlig både langt unna og nærme. Jeg er like nærsynt som jeg alltid har vært -1, men har også blitt langsynt og må snart få meg progressive briller. Anonymkode: d96f6...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har brukt briller fra jeg var 10 år, på det dårligste har jeg hatt -4 omtrent. Fra 35 år ble synet "bedre". Nå har jeg bare -0,5, men er blitt langsynt i tillegg, så nå ser jeg ikke bra verken på nært eller langt hold😅 Er snart 41 nå. Men det er godt med bedre syn, bruker stortsett kun briller når jeg kjører bil. Anonymkode: 61ff8...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå