Gå til innhold

Toro-rebus, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også litt med nr 27....sikkert lett, men nå står det stille.

Tror jeg har den første delen, som er "ukens middagstips", men resten som lyder "papir + 4 + iår + tidsrom + neste + 5" er jeg litt mer usikker på.

Føler de skal frem til et nummer/en utgave av middagstipset til Toro...men hjernen står som sagt stille :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har heller ikke løst nr 27 ennå. (Dårlig rebus! Rebuser skal ha tegninger!)

Men Jeg har kommet til at den er: "Månedens middagstips arkiv 2006 uke" og det siste forstår jeg ikke helt. Neste 5?

Skrevet

Det med "neste fem" har ikke jeg heller skjønt, men jeg fant terningen likeevl... ved å rett og slett "lete desperat" i alle oppskriftene i ukens middagspipsarkiv for 2006, mener det var en "lørdagspizza" men jeg skal ikke garantere akkurat det....

Men hvordan det ble neste + 5 aner jeg virkelig ikke....

Gjest gjesten over
Skrevet

Da skjønte jeg!

Neste er et dusteord for å sy

5 i romertall er V (4 var IV før i oppgaven)

Skrevet

Ahh.... ja... på mitn dialekt utaler vi det "å nøste" så jeg koblet ikke at det sikkert skrives "neste". Og at 5 kunne være V var jeg komplett inneforstått med, men.. det slo meg ikke med den "sy"

Takk :) (jaja, jeg hadde jo uansett funnet den da, men det er nå så... Jeg liker å ha SKJØNT den også.)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke oss det er noe galt med, det er dem som lager dårlige rebuser. Til trådstarter kan jeg gi et hint om rebus 15. Postadresse er PA (dustete). Slutten av ordet er derfor pai. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her. Tusen takk for hjelp :blomst:.

Nå er det bare nr. 23 jeg ikke får til. Den er sikkert lett, men jeg finner ikke ut av det. Har dere et lite hint til meg der også?

Skrevet (endret)

nja, hint.. ikke dongri, men olabukse. Også begynner det med sjokk, derfor blir det: sjokola.... let videre selv:)

Endret av Malama
Skrevet

Så snille dere er da .. hjelper konkurrentene :ler:

Skrevet

Jepp, vi er så snille så.

Helt ærlig, det er jo bare den som løser det FØRST som vinner noe uansett, og jeg har allerede løst alle, så de jeg hjelper løser dem derved ikke FØR meg uansett :P Og mang andre har løst dem før meg, ettersom jeg løste de aller fleste (gamle og nye) denne uken, rett og slett da jeg kjedet meg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter med rebus nr 4 jeg. Har følelsen av at den er veldig enkel... men har hengt meg opp i at den skal begynne med fisk(e)

Kan noen hjelpe. Har klart de 26 andre!

Gjest Gjest
Skrevet

Fant nr 4!

Fy F... så latterlige disse rebusene er!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er enig med deg over.

Den som lager dem har løst endel kryssord, men har ikke peiling på hvordan man skal lage en ekte rebus! (Som jo skal være med bare bilder man skal gjette på, evt med minus/pluss en bokstav der man ikke har greid å finne et rebusbilde som kan brukes.)

Gjest Gjest
Skrevet

Ahrrrg, idag er det jeg som trenger hjelp. De rebusene er bare så utrolig dårlige...(og neida, jeg VIL være med å konkurrere om kjøkken til 100 tusen, så jeg kan ikke droppe greiene!)

Men altså;

Noen som assosierer noe med 500 ark?

Og den siste oppgaven?

Skrevet

Jeg fant alle terningene, men nei jeg tror ikke jeg reelt LØSTE noen av rebusene denne gange, jeg fant NOEN ord, også søkte jeg og trykket rundtomkting. Og husker kke svarene, og nei de 500 arkene ringer ingen bjelle, dessverre.

Skrevet
Noen som assosierer noe med 500 ark?

Og den siste oppgaven?

Den med 500 ark skal være "middagsris med villris" og den siste er "inspirasjon gjennom 60 år" (du klikker på 60 års jubileum i menyen til venstre).

Skrevet

Ble så nyskjerrig på linken mellom

"500ark" og "ris"...Noen som vet?

Skrevet

Jeg står fast ved 17, 27 og 29.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...