Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal studere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er en 19 år gammel jente som skal studere etter at jeg har tatt opp fysikk og matte dette året. Er en person som blir fort interressert i ting og mister den interressen like fort, så å søke basert på interressene mine er urelevant for meg.

Jeg tenker på disse studiene:

- elektroteknologi

-datateknologi

-matematikk og fysikk

(ikke relevant nå, men har sett på master i risk analysis eller samfunnsikkerhet)

for litt mer informasjon så bor jeg i stavangerområdet og tenker at jeg sikkert tar utdanningen min her, selv om universitet ikke er særlig prestisjefylt eller noe å skryte av - alt for grunner jeg ikke trenger å nevne. (så det er ingen vits å type inn bokstavene N, T, N, og U haha)

Spørsmålet er dermed om hvilken av utdannignene ovenfor er mest relevant i arbeidsmarkedet? har helst lyst på en god og stabil jobb i en bransje som ikke har opp- og nedturer (som byggebransjen). Jeg har hørt at datastudenter verden over har vansker å finne en jobb like fort som før pga et jobbmarked som ikke har nok jobb med antall ferdigutdannede, men er dette en overdrivelse? har helst lyst til å få svar fra folk som studerer eller jobber innenfor teknologi. :))

Anonymkode: fb10b...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...