AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Har de nordnorsk tonefall eller østlandsk? Jeg møtte noen barn som kom derifra, men de snakket nordlandsk. Kanskje var de ikke født og oppvokst der? Eller har dialekten endret seg? Anonymkode: eee06...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har de nordnorsk tonefall eller østlandsk? Jeg møtte noen barn som kom derifra, men de snakket nordlandsk. Kanskje var de ikke født og oppvokst der? Eller har dialekten endret seg? Anonymkode: eee06...6d6 Nordlandsk snakker de i hvert fall ikke. Bardufoss /Målselv er jo i Troms. De jeg kjenner der som er i 50-60 års alderen snakker "døl". Men mulig at språket der etter hvert som tiden går blandes mer og mer med de andre dialektene i Troms. Anonymkode: 8837e...c54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden De færreste snakker "døl" og de som gjør er gjerne de som bor lengst unna (f.eks Kirkesdalen, Mellombygd o.l) de mer sentrumsnære tettstedene (Andselv, Heggelia) De som bor og går på skole sentrumsnært er mer påvirket av de tilflytta familiene i Forsvaret, og har mer blandet dialekt / ingen dialekt. Anonymkode: 305b3...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Bardufossk og Målselvsk, så klart. Akkurat som de snakker oslosk i Oslo. På østkanten hører du en del kababoslosk da, seff Anonymkode: 728b7...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå