Gå til innhold

Vil ikke ha morsmelk tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt på 4 mnd ser ikke ut til å like morsmelk tillegget. Hva gjør jeg da?

Hun brekker seg og bare spytter det ut igjen. Har smakt på det selv og kan jo forstå hvorfor hihi

Men nå skal jo dette være laget slik at det skal ligne morsmelk mest mulig.

Blir jo litt fortvilet da, for det lengste jeg har vært borte fra henne er 2 timer, og begynner å kjenne behov for å faktisk ihvertfall kunne overlate noe mating til mannen.

Noen råd?

Ser liksom for meg at jeg må holde på med full amming frem til hun kan få kumelk eller noe. og det har jeg faktisk ikke lyst til.

Må også tilføye at hun er ikke spesielt glad i å ta flaske heller, men tror nok det er mest fordi hun vet hva de inneholder og det liker hun tilsynelatende ikke da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Du kan pumpe deg og fryse ned melken som mannen kan gi på flaske når du er borte

Du kan prøve å skifte merke. Det finnes to typer MME: Collet og NAN

Skrevet

Venn det på henne sakte.

Hvis du har pumpe, så pump ut litt melk fra puppen som du blander sammen med MME.

Bland i bare litt MME i starten og øk gradvis slik at hun vender seg til smaken. Det funka iallefall på tuppa mi.

Lykke til :)

Skrevet

Min feil at jeg ikke skrev det, men jeg har så lite melk at det er ikke noe å pumpe ut. Holdt på en hel dag og satt med ca 50 ml, og den jobben er det ikke verdt dessverre.

Skrevet

om du blander MME med litt malt blir den søtere.

Kanskje h*n liker den da?

Skrevet

Her ble HIPP sin MME godt mottatt.

Skrevet

har forsøkt malt også uten hell.

monja hva er hipp?

Skrevet

HIPP er et barnematmerke. www.hipp.dk

Gjest Maddy
Skrevet

Den ene datteren min nekta også å drikke MME, men til slutt så løste det seg med at hun fikk litt på tutkopp. Da gikk det litt ned. Hun var da 3 mnd på det tidspunktet.

Gjest Gjest
Skrevet
Min feil at jeg ikke skrev det, men jeg har så lite melk at det er ikke noe å pumpe ut. Holdt på en hel dag og satt med ca 50 ml, og den jobben er det ikke verdt dessverre.

Bland det lille du har av morsmelk sammen med MME!

Det funker!

Jeg hadde også lite på slutten, men bare det var en liten skvett i drakk hun det.

Tilslutt drakk hunn MME uten iblandet morsmelk..

Skrevet

Helsesøster her sier at etter 3 måneder kan man la være å tenke på mme og gi grøt om ikke det er melk nok. Så lenge det e rmelk er det ok å bare hodle seg til det selvsagt, og om melken brått forsvant, skulle de brukt mme i en overgangsfase, ellers er det bare å bruke grøt og la være å tenke på mme.

Skrevet

Det finnes fire typer MME på det norske markedet, og mange babyer liker kun noen av dem. Noen tåler også et spesielt merke bedre enn andre, der må man forsøke seg frem.

Nan fra Nestlé, Collet, Småfolk fra Tine og Hipp.

Nan og Småfolk finnes også ferdigblandet i små kartonger.

Hipp er økologisk og selges i Coops butikker.

For flaskematetips se her:

http://www.flaskeposten.org/

Gjest Grønn
Skrevet

Tulla mi ville heller ikke ha MME, men hun var 8 måneder da jeg prøvde. Hun drakk det til slutt viss jeg ikke varmet den.

Skrevet

takk for mange flotte svar, sluker alt jeg.

Nå skal jeg følge noen tips fra flaskeposten, også skal jeg i tillegg løpe ¨kjøpe HIPP og forsøke den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...