Gå til innhold

Er det jeg eller kollega som er sær ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her er jeg mot strømmen faktisk, gitt at det er arbeidsbil dere deler. Jeg ser for meg at dere er hjemmehjelp eller noe slikt. 
jeg blir selv gal i hodet av bakgrunnsstøy. Jeg blir fryktelig sliten og tung i hodet, helt surrete og får vondt i hodet. Spesielt på jobb, det påvirker faktisk min arbeidsevne. Din kollega er dog svært ufin i måten hun bestemmer over deg på. Hun kunne fint ha formidlet dette på en bedre måte. 

er dette derimot din private bil, så må hun selvfølgelig finne seg i at du bestemmer over din radio og din bil. 

Anonymkode: 8b3f9...7c0

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en kollega 60+ som er litt spesi, vi jobber alltid sammen og dette er en person som skal alltid ha det på sin måte uansett, f.eks. radio på i bilen er fy fy, for om man er 2 i bilen kan man snakke (fordi det gjør vedkommende med sin ektefelle når de kjører), setter jeg den på å vedkommende kommer inn i bilen slås den av uavhengig av hvem som kjører, dette er et av mange eksempler på ting, jeg kommer alltid med forslag men blir aldri godtatt da vedkommende mener de eldste alltid bestemmer, sier jeg imot f.eks. hvorfor ikke gjøre det slik ? Er det jeg som er negativ og vedkommende blir sur….

blir så frustrert ….

Anonymkode: b16c6...76a

Noen mennesker er rigide og vant til å det på sin måte. Spesielt eldre er det ofte. Det hender jeg har sagt ifra på en humoristisk måte. Det kommer an på hvor fort de låser seg. I forhold til at det er en kollega så er det viktig å føle seg fram. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun hører dårlig? Da må du ta hensyn til det. 

Anonymkode: 1d259...59d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forhold handler om å balansere godt og dårlig..... 

TS du er nødt til å oppveie godt mot dårlig..... Du liker kanskje personen, men ikke at HEN alltid skal ha sin vilje.... Du liker kanskje bedre selskap enn IKKE selskap.... Det er kanskje fordelaktig økonomisk å ha HEN med i bilen....

Poenget er at du kan ikke få ALT...

Om det er så viktig for deg at du også får lov å bestemme, da MÅ du si ifra overfor HEN at du også vil bestemme.... Ellers MÅ du gå og så heller finne noen andre å sitter på med...! 

For eller imot.... Er ditt valg...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hun hører dårlig? Da må du ta hensyn til det. 

Hører ikke dårlig nok til å ha høre apparat, men vil bare ikke ha radio musikk  på, da h#N vil heller prate hele tiden, og om jeg spør om h#N kan kjøre f.eks. den veien får jeg vite hvem som er eldst og har veto

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hører ikke dårlig nok til å ha høre apparat, men vil bare ikke ha radio musikk  på, da h#N vil heller prate hele tiden, og om jeg spør om h#N kan kjøre f.eks. den veien får jeg vite hvem som er eldst og har veto

Ja? Det er ikke sånn at man får høreapparat så fort man plages med hørsel. Høreapparat er heller ikke noe som fikser alt. Jeg er kandidat for høreapparat men kan ikke bruke det pga huden i ørene blir irritert og da får jeg store sår. Du får slutte å irritere deg, lettirriterte er like irriterende enn de som er som din kollega.

Anonymkode: ad625...7ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis noen hadde tuklet med radioen min mens jeg kjørte hadde jeg kastet dem ut av bilen.

Anonymkode: 9ac9c...32e

Samme her. I min bil bestemmer jeg. 

Anonymkode: 7d5eb...3a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I denne situasjonen er det vel jobben sin bil, og det er kjøring i arbeidstid. Så da blir det annerledes. 

Vi har en kollega som hører dårlig, og hennes tilrettelegging handler om at vi andre også må redusere støy, ikke snakke samtidig på møter etc. 

Kollegaen kan være en drittsekk, men hun har rett på tilrettelagt arbeidsmiljø hun også. Å unngå radio i bil høres enkelt ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig introvert og blir fort sliten av lyder. Om jeg ble tvunget til å høre på Rammstein eller what not kl 8 om morgenen, så hadde det ødelagt mye av dagen for meg. Selv har jeg kun radio/musikk på om jeg er alene i bilen. 

Kanskje vedkommende liker klassisk musikk? Opera? Jazz? Hadde du likt å bli "tvangsforet" med sånn musikk i et lukket rom (bil)?

Synes dog dette med at "de eldste har veto" blir et feil argument. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men er det ts sin bil, eller er det jobb-bil?

Om det er ts sin privatbil som kollegaen haiker med til og fra jobb, hadde jeg gitt beskjed om at i min bil hører jeg på radio, og hvis det ikke passer kan kollegaen ta kollektivt eller kjøre selv. Det må være helt lov å si. Men er det jobb-bil, i arbeidstid, er det den som vil ha det stille som bør ha vetorett.

Anonymkode: 68eca...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men er det ts sin bil, eller er det jobb-bil?

Om det er ts sin privatbil som kollegaen haiker med til og fra jobb, hadde jeg gitt beskjed om at i min bil hører jeg på radio, og hvis det ikke passer kan kollegaen ta kollektivt eller kjøre selv. Det må være helt lov å si. Men er det jobb-bil, i arbeidstid, er det den som vil ha det stille som bør ha vetorett.

Anonymkode: 68eca...32a

Ettersom jeg leser det virker det som dette er de 2 i arbeidsrelatert kjøring med jobb bil, og at den eldste kollegaen vil prate «hele» tiden for det gjør hun med ektefellen når de kjører bil selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...