AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Jeg har en kollega 60+ som er litt spesi, vi jobber alltid sammen og dette er en person som skal alltid ha det på sin måte uansett, f.eks. radio på i bilen er fy fy, for om man er 2 i bilen kan man snakke (fordi det gjør vedkommende med sin ektefelle når de kjører), setter jeg den på å vedkommende kommer inn i bilen slås den av uavhengig av hvem som kjører, dette er et av mange eksempler på ting, jeg kommer alltid med forslag men blir aldri godtatt da vedkommende mener de eldste alltid bestemmer, sier jeg imot f.eks. hvorfor ikke gjøre det slik ? Er det jeg som er negativ og vedkommende blir sur…. blir så frustrert …. Anonymkode: b16c6...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Vil si du har en ganske så sær kollega. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar Hvis noen hadde tuklet med radioen min mens jeg kjørte hadde jeg kastet dem ut av bilen. Anonymkode: 9ac9c...32e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar «I min bil bestemmer jeg» hadde jeg sagt. Simple as that. Anonymkode: b34a1...73f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Du må jo sette ho på plass. Ikke la ho få bestemme og ta den plassen. Det er tilfredsstillende å sette sånne folk litt på plass. Anonymkode: bb884...979 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar Får kanskje lov å høre nyheter, litt innimellom, men når det er ferdig, skrues lyden av… om jeg prøver å skru opp får jeg dask på fingrene og klar beskjed om det er den eldste som har veto… Anonymkode: b16c6...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Del Skrevet 30. januar Eldste har ikke veto, noe så tullete. Jeg kan gå med på at den som blir plaget av støy skal få det relativt stille. Jeg hadde tatt med trådløst headset og hørt musikk fra telefonen. Ikke giddet å prate med en slik ugle. Så må su si imot når hun skal bestemme alt. Eller be om å få bytte partner. Anonymkode: 9017f...6b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 30. januar #8 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får kanskje lov å høre nyheter, litt innimellom, men når det er ferdig, skrues lyden av… om jeg prøver å skru opp får jeg dask på fingrene og klar beskjed om det er den eldste som har veto… Anonymkode: b16c6...76a 😂😂😂😂🎶📻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får kanskje lov å høre nyheter, litt innimellom, men når det er ferdig, skrues lyden av… om jeg prøver å skru opp får jeg dask på fingrene og klar beskjed om det er den eldste som har veto… Anonymkode: b16c6...76a Da hadde jeg stoppet bilen og sagt at her i bilen er det jeg som bestemmer, så enten får hun lytte til det som spilles, eller så får hun finne annen skyss. Smekking på fingrene til sjåføren er IKKE innafor! Jeg tenker stakkars ektefellen hennes. Hun er sikkert en sånn skravlete co-pilot som sliter folk ut med tomprat og plutselige utbrudd med kommentarer til kjøringa ("pass deg for fotgjengeren!!!" "Det er rødt lys!" "Det er 60 km/t her altså!") Anonymkode: d218e...d33 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis noen hadde tuklet med radioen min mens jeg kjørte hadde jeg kastet dem ut av bilen. Anonymkode: 9ac9c...32e Det er litt overreaksjon da.. kan jo bare si ikke rør den er du snill. Er det rart det blir krig i verden Anonymkode: 0eabd...825 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #11 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du må jo sette ho på plass. Ikke la ho få bestemme og ta den plassen. Det er tilfredsstillende å sette sånne folk litt på plass. Anonymkode: bb884...979 Det kan også eskalere . Så forstår godt at ts er forsiktig her. Noen lager helvete hbis de blir korrigert Anonymkode: 0eabd...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Del Skrevet 30. januar Sjåføren bestemmer radioen. Så enkelt er det. Anonymkode: eca69...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sjåføren bestemmer radioen. Så enkelt er det. Anonymkode: eca69...253 Uansett hvem som kjører er det vedkommende som har veto sier vedkommende, kan vel nevnes at den hørselen er vel redusert, men det er også mange andre som har som klarer å høre radio/ musikk, vedkommende synes også det er irriterende med bakgrunnsmusikk på spisesteder og kaller det bakgrunnstøy Anonymkode: b16c6...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sjåføren bestemmer radioen. Så enkelt er det. Anonymkode: eca69...253 Hvis kollegaen f.eks. sitter på med ts på vei til jobb, er jeg enig i at kollegaen er aør og ta bestemmer. Hvis de har en jobb der de må kjøre i bil sammen, er det virkelig frekt og ugreit av ts å utsette kollegaen for lydstøy. Jeg hadde aldri akseptert å måtte ha på radio/ekstra bakgrunnsstøy i bil på jobb. Anonymkode: 68eca...32a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar Snakker vi om til/fra jobb her med private biler? Da hadde jeg pent sagt tydelig at eier/disponent av bil bestemmer. Hadde ikke vedkommende hørt på hadde jeg blitt gradvis mer og mer bestemt/ufin. Vedkommende kan fint finne andre egnede måter å komme seg frem på. Er dette i arbeidstid/firmabil så må dere komme til en enighet. Jeg hadde kategorisert vedkommende som sær, ikke tatt ansvar for vedkommendes særhet og bare latt vedkommende styre på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en kollega 60+ som er litt spesi, vi jobber alltid sammen og dette er en person som skal alltid ha det på sin måte uansett, f.eks. radio på i bilen er fy fy, for om man er 2 i bilen kan man snakke (fordi det gjør vedkommende med sin ektefelle når de kjører), setter jeg den på å vedkommende kommer inn i bilen slås den av uavhengig av hvem som kjører, dette er et av mange eksempler på ting, jeg kommer alltid med forslag men blir aldri godtatt da vedkommende mener de eldste alltid bestemmer, sier jeg imot f.eks. hvorfor ikke gjøre det slik ? Er det jeg som er negativ og vedkommende blir sur…. blir så frustrert …. Anonymkode: b16c6...76a Hadde en sånn sjef en gang. Vi måtte bare lide oss gjennom det, en del gamle folk er inngrodd i vaner Anonymkode: 2ad0b...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en kollega 60+ som er litt spesi, vi jobber alltid sammen og dette er en person som skal alltid ha det på sin måte uansett, f.eks. radio på i bilen er fy fy, for om man er 2 i bilen kan man snakke (fordi det gjør vedkommende med sin ektefelle når de kjører), setter jeg den på å vedkommende kommer inn i bilen slås den av uavhengig av hvem som kjører, dette er et av mange eksempler på ting, jeg kommer alltid med forslag men blir aldri godtatt da vedkommende mener de eldste alltid bestemmer, sier jeg imot f.eks. hvorfor ikke gjøre det slik ? Er det jeg som er negativ og vedkommende blir sur…. blir så frustrert …. Anonymkode: b16c6...76a Selv blir jeg stresset av radio samtidig som jeg har folk i bilen. Ikke fordi jeg må snakke, men fordi jeg hater forskjellige lyder samtidig. Men alle de andre eksemplene du har, hva med å komme med noe spesielt og krevende? Ingen radio, ta på deg propper og si at du skal høre på noe og ikke ønsker å snakke. Enkelt og greit. Du bestemmer over deg selv. Såfremt vi ikke snakker om din private bil, vel og merke. Der bestemmer du. Anonymkode: 047fd...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar Noen har store problemer med den type bakgrunnsstøy. Jeg respekterer det selvfølgelig om noen vil ha det stille i bil. Om dere kjører mye sammen i profesjonell sammenheng, og du heller vil høre radio enn prate, så kan du jo bruke propper. Anonymkode: 7572a...194 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Uansett hvem som kjører er det vedkommende som har veto sier vedkommende, kan vel nevnes at den hørselen er vel redusert, men det er også mange andre som har som klarer å høre radio/ musikk, vedkommende synes også det er irriterende med bakgrunnsmusikk på spisesteder og kaller det bakgrunnstøy Anonymkode: b16c6...76a Men dette høres jo ut som et helseproblem. Synes du kan ta hensyn. Anonymkode: 89bdd...0ad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar Hun sier i fra på en stygg måte. Jeg har en venninne som ikke orker radio/musikk på når hun er på besøk hos meg og vi prater. Ikke en gang på lavt volum. Ingen problem, jeg slår av når hun kommer. Radiokanaler med reklame kan virke veldig bråkete for mange. Hvor lenge daglig sitter dere sammen i bilen? At dere har ulik mening er et problem om det er timesvis. Om det bare er en kort tid, så hadde jeg bare slått av for å bevare freden 🙂 Anonymkode: b6e6a...54f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå