Milly GeoCad Skrevet 2. februar #21 Skrevet 2. februar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tar ikke lang tid å behandle saken din, normalt bare noen minutter. Problemet er at det kommer inn mange tusen søknader hver dag, og dermed blir saken liggende lenge før noen gjør noe - fordi eldre saker må behandles først. Vi har skyhøyt sykefravær i Norge. Nav også..trykket på disse avdelingene har vært stort lenge. Nav er på vei over på nytt saksbehandlingssystem, som automatisk behandler søknader. Dermed går det på minutter for noen, og tar 8 uker for andre. Dessverre er det i hovedsak søknader med refusjon til arbeidsgiver som behandles i det nye systemet. Det har vært masse kluss med det også, som er en av grunnene til at saksbehandlingstiden igjen har økt. Anonymkode: ce590...871 Takk for svar på dette Endret 2. februar av Milly GeoCad
AnonymBruker Skrevet 2. februar #22 Skrevet 2. februar Jeg ble sykemeldt i april i fjor. Har fått utbetaling i september, november, halve desember og skal etter planen få utbetaling i løpet av neste uke. Etterslep hele veien så utbetaling i september var tom august, utbetaling i november var for september, osv. Sjansespill når de sykepengene fra nav behandles og utbetales… Anonymkode: 35b06...066
AnonymBruker Skrevet 2. februar #23 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): De har rutiner for å sende info når de får sykemeldingen, venter ikke på sykepengesøknad. Sykemeldingen fikk de elektronisk via NAVs system og da jeg sendte første sykepengesøknaden to uker etterpå, hadde NAV fått inntektsmeldingen. Men når arbeidsgiver fikk pengene fra NAV, vet jeg ikke. Anonymkode: 47612...78d Det er ikke mulig. Skjemaet for inntektsmelding dukker ikke opp på navs arbeidsgiverside for innsending før sjukepengesøknaden er sendt. Anonymkode: b278f...0c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå