AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Hei! Jeg trenger virkelig noen råd, da vi nettopp har fått en positiv graviditetstest med baby nummer tre. Dette var ikke planlagt, og vi føler oss helt fastlåste i valget om hvorvidt vi skal beholde barnet eller ikke. Vi er veldig fornøyde med de to barna vi har og har alltid sagt at vi ikke ønsker flere – fordi det allerede er krevende (og fint) nok som det er. Jeg klarer egentlig ikke å se noen fordeler med å beholde graviditeten, annet enn at jeg slipper å ta en abort, noe jeg helst vil unngå. Samtidig føler vi at vi ikke har tid eller energi til et tredje barn. Likevel er det en del av meg som tenker at dette kanskje skjer av en grunn. Jeg undrer meg over hvordan livet vårt ville vært med tre barn, og hva det ville innebære. Samtidig vet jeg at hvis vi hadde valgt å beholde, ville vi elsket dette barnet like høyt som de to andre og ikke angret et sekund. Vi hadde klart å omstille oss mentalt og funnet styrken til å ta imot barnet med åpne armer. Har noen av dere vært i en lignende situasjon? Hva valgte dere, og hvordan føler dere om valget i dag? (Jeg trenger forresten ingen kommentarer om at dette er uansvarlig – jeg vet det, og jeg skulle vært mer forsiktig.) Anonymkode: c0a5b...d86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Står i samme situasjon. Har store barn så redd hvordan de reagerer om jeg beholder også. Har ikke så mye erfaring å dele siden valget ikke er tatt enda... Anonymkode: b88bb...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar Jeg opplevde samme og for min del var det nyttig å lese om overgangen fra 2 til 3 barn i andre tråder her og på andre forum, samt å veie hva vi hadde av kapasitet i vår relasjon og individuelt, og om det var mest sannsynlig at det ble mest kos eller mest kaos Slapp likevel å ta valget for noen dager senere "ordnet kroppen opp" selv, så det ble ingen nr 3 her. Anonymkode: 91d0c...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Min far steriliserte seg etter mine to søstre, men de fant ut et par måneder senere at jeg var på vei. Min mor hadde blitt gravid rett før steriliseringen 🙈 De påstår at abort aldri var et tema, men lurer litt på det. Min eldste søster var prematur, og vi tre ble født i løpet av 4 år 🤪 Uansett sier min mor at jeg var en velsignelse og «som bestilt» som hun sier, da jeg var en ekstremt rolig og enkel baby/barn. Gråt aldri og var alltid fornøyd. Kunne sitte og leke/tegne for meg selv i timesvis. Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg ble født. Og har et kjempegodt forhold til mine søstre. Selv har vi straks to barn og skal egentlig stoppe der. Men jeg ble veldig i tvil når jeg pratet med to kollegaer i 50-årene. Begge har to barn og begge sier at hvis de kunne valgt om igjen så hadde de fått ett barn til. Det hadde vært mer arbeid i småbarnsfasen, men man setter pris på det senere ❤️ Anonymkode: 74f25...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min far steriliserte seg etter mine to søstre, men de fant ut et par måneder senere at jeg var på vei. Min mor hadde blitt gravid rett før steriliseringen 🙈 De påstår at abort aldri var et tema, men lurer litt på det. Min eldste søster var prematur, og vi tre ble født i løpet av 4 år 🤪 Uansett sier min mor at jeg var en velsignelse og «som bestilt» som hun sier, da jeg var en ekstremt rolig og enkel baby/barn. Gråt aldri og var alltid fornøyd. Kunne sitte og leke/tegne for meg selv i timesvis. Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg ble født. Og har et kjempegodt forhold til mine søstre. Selv har vi straks to barn og skal egentlig stoppe der. Men jeg ble veldig i tvil når jeg pratet med to kollegaer i 50-årene. Begge har to barn og begge sier at hvis de kunne valgt om igjen så hadde de fått ett barn til. Det hadde vært mer arbeid i småbarnsfasen, men man setter pris på det senere ❤️ Anonymkode: 74f25...9a8 Er ikke ts, men det siste avsnittet der har jeg også hørt flere eldre rundt meg si, og lurer derfor på å få et tredje barn siden jeg er usikker på om jeg er fornøyd med to eller bare sliten 🤣 Håper du ts finner riktig valg for dere! Anonymkode: 91d0c...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå