AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kjøpte bil for ikke så lenge siden. Betalte den av egen lomme og får ikke noe hjelp av mannen til hverken service eller drivstoff. Han hadde ikke råd til å bidra med kjøp av bil, så vil derfor ikke ha utgifter på den heller. så bilen er min- fullt og helt. Likevel forventer han at den skal være tilgjengelig flere dager i uken, når jeg har sen og nattevakt. saken er at vi har barnehage 5 km unna. Tar mannen 1 time å reise kollektivt hjem fra barnehagen- så det er utelukket. jobben min er også 5 km unna. Tar meg omtrent 45 min å gå (mye bakker). Jeg jobber turnus, så er ofte sent ferdig og må ofte jobbe overtid. Siden jeg «ikke har bil», er jeg ofte ikke hjemme før 23.30/25.00 og må opp før 6 dagen etter. Jeg synes dette er utrolig krevende, da jeg virkelig har behov for den lille timen til å komme meg hjem å sove og være i seng tidligere enn 01.00! jeg forstår at mannen ønsker bilen de dagene han må hente i barnehage (ca 3 ganger i uken). Likevel synes jeg det er litt kjipt, når jeg så gjerne skulle hatt den selv. Tar meg også 1 Time å reise kollektivt hjem, og blir jo dyrt om jeg skal ta den kostnaden i tillegg. har prøvd å søke barnehage nærmere her vi bor, men stått på venteliste lenge nå! hva er deres helt ærlige mening om denne saken? Anonymkode: 8adcf...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmen Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Hvis det var en greie fra hans side om å ikke ønske seg/familien bil, men fullt og helt noe du må stå for - så tenker jeg at han bør klare seg uten (slik som før bil-kjøpet) de dagene du har behov for den selv! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Når han ikke vil ta utgiften og man velger separat økonomi, tenker jeg han må ta konsekvensen av det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker at dere ikke er en familie. Anonymkode: 62361...031 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du er virkelig ikke urimelig. Vil han bruke bilen, så får han være med å betale på de kostnadene det er å ha bil. Anonymkode: e9bcb...a75 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han hadde ikke råd til å bidra med kjøp av bil, så vil derfor ikke ha utgifter på den heller. Da har han heller ikke råd til å ha den disponibel flere dager i uken. Han får ta kollektiv, siden det er det han vil bruke penger på… Anonymkode: 1b9fc...d8d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Tenker at du egentlig har all rett på din side, men at dere kan dele litt på ulempene. F.eks ved at en av dagene tar du ulempen med å komme seint hjem/sove lite mens han tar to hentinger med kollektivtransport. I tillegg bør dere nok ha en liten samtale om hvordan dere deler fremtidige utgifter med bilen - om han skal fortsette å bruke den. Det er lov å låne innimellom, men om du må gi avkall på bruk fordi han trenger bilen jevnlig - ja, da bør han betale og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at dere ikke er en familie. Anonymkode: 62361...031 det tenkte jeg også og som andre sier; du har kjøpt den, dere har separate liv økonomisk, så da får han fikse seg transport selv eller være med å betale på bilen bruker han bilen gratis de tre dagene også, sånn i tillegg til at han ikke ville være med å kjøpe den? og du må betale både bilen og din egen kollektive transport hjem? selvfølgelig har du retten på din side her. vil han ikke betale så får han ikke godene av det heller. Anonymkode: 9322f...dda 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Du fikk barn med et barn. Og er nå overrasket over atferden. Ok. Anonymkode: c3448...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg kjøpte bil for ikke så lenge siden. Betalte den av egen lomme og får ikke noe hjelp av mannen til hverken service eller drivstoff. Han hadde ikke råd til å bidra med kjøp av bil, så vil derfor ikke ha utgifter på den heller. så bilen er min- fullt og helt. Likevel forventer han at den skal være tilgjengelig flere dager i uken, når jeg har sen og nattevakt. saken er at vi har barnehage 5 km unna. Tar mannen 1 time å reise kollektivt hjem fra barnehagen- så det er utelukket. jobben min er også 5 km unna. Tar meg omtrent 45 min å gå (mye bakker). Jeg jobber turnus, så er ofte sent ferdig og må ofte jobbe overtid. Siden jeg «ikke har bil», er jeg ofte ikke hjemme før 23.30/25.00 og må opp før 6 dagen etter. Jeg synes dette er utrolig krevende, da jeg virkelig har behov for den lille timen til å komme meg hjem å sove og være i seng tidligere enn 01.00! jeg forstår at mannen ønsker bilen de dagene han må hente i barnehage (ca 3 ganger i uken). Likevel synes jeg det er litt kjipt, når jeg så gjerne skulle hatt den selv. Tar meg også 1 Time å reise kollektivt hjem, og blir jo dyrt om jeg skal ta den kostnaden i tillegg. har prøvd å søke barnehage nærmere her vi bor, men stått på venteliste lenge nå! hva er deres helt ærlige mening om denne saken? Anonymkode: 8adcf...ad8 Han valgte å ikke være med på da får han komme seg rundt uten Anonymkode: 459c7...01f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg kjøpte bil for ikke så lenge siden. Betalte den av egen lomme og får ikke noe hjelp av mannen til hverken service eller drivstoff. Han hadde ikke råd til å bidra med kjøp av bil, så vil derfor ikke ha utgifter på den heller. så bilen er min- fullt og helt. Likevel forventer han at den skal være tilgjengelig flere dager i uken, når jeg har sen og nattevakt. saken er at vi har barnehage 5 km unna. Tar mannen 1 time å reise kollektivt hjem fra barnehagen- så det er utelukket. jobben min er også 5 km unna. Tar meg omtrent 45 min å gå (mye bakker). Jeg jobber turnus, så er ofte sent ferdig og må ofte jobbe overtid. Siden jeg «ikke har bil», er jeg ofte ikke hjemme før 23.30/25.00 og må opp før 6 dagen etter. Jeg synes dette er utrolig krevende, da jeg virkelig har behov for den lille timen til å komme meg hjem å sove og være i seng tidligere enn 01.00! jeg forstår at mannen ønsker bilen de dagene han må hente i barnehage (ca 3 ganger i uken). Likevel synes jeg det er litt kjipt, når jeg så gjerne skulle hatt den selv. Tar meg også 1 Time å reise kollektivt hjem, og blir jo dyrt om jeg skal ta den kostnaden i tillegg. har prøvd å søke barnehage nærmere her vi bor, men stått på venteliste lenge nå! hva er deres helt ærlige mening om denne saken? Anonymkode: 8adcf...ad8 Jeg tenker at det å drifte en familie er et felles prosjekt. Det betyr at alle parter bidrar og strekker seg litt for å få ting til å gå rundt. Det betyr videre at de ressursene man har i husstanden bør være å betrakte som felles ressurser som deles etter behov uten at noen av partene maser om at "dette er mitt fordi det har jeg betalt for, så du får klare deg sjøl". Og sånn helt konkret, 5km, det er da ingenting? Da blir dere bare enige om hvem som skal ha bilen, og den som har bilen må da både hente i barnehagen og hente den billøse på jobb. Så kan jo det bli litt utfordrende hvis mannen skal hente deg på jobben midt på natta når barna sover, så her må dere snakke om hvordan det kan løses. Kanskje må dere ha en bil til, kanskje en elsykkel, eller ta taxi en gang i blant eller låne bil av naboen eller svigermor eller bytte jobb eller arbeistider eller..... Poenget er at slike utfordringer som regel kan løses dersom begge parter er mer opptatt av hva man kan hjelpe hverandre med, enn av hva man har krav på. Det blir lett dårlig stemning mellom par som stadig krever sin rett. Mye hyggeligere når begge ofrer seg litt for hverandre og tilbyr seg å hjelpe hverandre. Anonymkode: 87d11...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor i alle dager har du gått med på det i det hele tatt? Dette burde du bare sagt nei til med en gang. Enten er han med på kostnadene ellers er bilen din.. Anonymkode: 870f9...dcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at dere ikke er en familie. Anonymkode: 62361...031 Enig. Utrolig sært å kjøpe bil alene og så sitte og knuge på den. Bare hold på bilen din du TS, du kommer til å trenge den til å bo i når han ber om skilsmisse en gang i nær framtid. Anonymkode: 909d2...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Men hvordan løste dere dette før du kjøpte bil? Anonymkode: 3f26b...c30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Nei altså, skal han ha den må han betale. Ellers må han ta konsekvensene. Han får få seg el-sykkel, da er 5 km veldig lite. Anonymkode: f3bf6...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Han ønsker ikke å være med på å kjøpe/betale for bil, dvs han får leve uten. Det handler om prioriteringer. Han prioriterer ikke å ha bil, og det trenger han jo hvertfall ikke nå, han kan jo bruke din! Sett foten ned! Det er din bil, du har førsterett. Jeg har ikke bil men samboer har, jeg har mange gang måtte gå til og fra barnehagen, både i regn og annet ekkelt vær (ungene sitter varmt og godt inni sykkelvogn 😅) fordi han har vært på jobb veldig tidlig eller sent. Kjipt for meg noen ganger men sånn er det når jeg velger å ikke ha en egen bil. Får dog låne bilen når han ikke må ha den selv. Anonymkode: 05003...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Hvordan kommer han seg på jobb da? Om han ikke jobber så tenker jeg at han henter i barnehagen før du begynner på jobb. Anonymkode: 5db7c...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #18 Del Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Utrolig sært å kjøpe bil alene og så sitte og knuge på den. Bare hold på bilen din du TS, du kommer til å trenge den til å bo i når han ber om skilsmisse en gang i nær framtid. Anonymkode: 909d2...a44 Litt usikker på hva du mener her? Mener du at TS er kjip? Når hun har kjøpt bilen og står for alle kostnader i tillegg til offentlig transport fordi mannen ikke vil betale noenting og bare bruke den? Det er mannen som er den kjipe her som ikke vil være med på å betale noenting på bilen. Anonymkode: 9322f...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #19 Del Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Utrolig sært å kjøpe bil alene og så sitte og knuge på den. Bare hold på bilen din du TS, du kommer til å trenge den til å bo i når han ber om skilsmisse en gang i nær framtid. Anonymkode: 909d2...a44 Hilsen snyltende sur gubbe...... Anonymkode: f1226...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå