Gå til innhold

Mitt barn utestenges fra svømmeopplæring

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Mitt barn går i 4 klasse og har for tiden svømming på skolen. Idag fikk jeg telefon fra lærer om at mitt barn må stå over neste uke som en konsekvens. Dette på bakgrunn av en beskjed som visst ikke ble fulgt, etter gjentatte beskjeder. Jeg er for at barn skal få konsekvenser, men mitt spørsmål er har skolen lov å stenge barn ute fra opplæring de har rett på? 

Anonymkode: 481d5...6f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er relatert til svømmetreningen, feks ikke løpe i bassengområdet eller herje i bassenget, så vil jeg si ja, da det er viktig at de følger beskjeder i slike settinger. Det har jo blant annet med sikkerhet å gjøre. 

Anonymkode: 35790...7b3

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det! Hvis barnet eks gjør ting som ikke er trygt! Eller gjør andre utrygge. Uansett en uting å ikke høre på beskjeder på skolen. Må oppdra ungene! Konsekvenser er helt nødvendig. Og særlig om det handler om andres trygghet i svømmehallen. 

Anonymkode: 2597b...e45

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det på grunn av sikkerhet, enten for seg selv, eller gjerne alle som er med? Tolker som nå har skjedd i svømmehallen, og ikke bare i klassen, og da vil vel lærer sette grenser og være tydelig for å sette et eksempel. Si løping eller tull og tøys med dytting er ikke noe en gjør på glatte gulv nær bassengkanten, og lærer kan ha gitt beskjed igjen og igjen, og fått nok. Tatt som eksempel. Ring eventuelt kommunen og hør der. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke du hva dette handler om, men det med å ikke høre på læreren skjedde i garderoben. Barnet har tørket føttene, men lærer mener ikke de er tørket godt nok. Barnet protesterer, og lærer sier jeg noterer meg dette. Barnet slang en kommentar som "da noterer jeg deg". Dette er jo ikke greit, å svare på den måten. Men her høres det ut som en krenka lærer som "straffer" barnet ...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tenker det er helt greit.  Stort ansvar å ha med en gjeng på svømming og når noen ikke hører etter kan det bli vanskelig. ville tatt tak i problemet med hvorfor det er som det er og om du er bekymret for svømmeundervisningen kan du ta med barnet i svømmehallen.  

Endret av Vasa
  • Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Vasa skrev (Akkurat nå):

Tenker det er helt greit.  Stort ansvar å ha med en gjeng på svømming og når noen ikke hører etter kan det bli vanskelig ville tatt tak i problemet med hvorfor det er som det er og om du er bekymret for svømmeundervisningen kan du ta med barnet i svømmehallen selv.  Kan ikke basere seg på at de skal bli svømmedyktige av de få gangene de har svlmming

Barnet er 9 år og svømmer helt fint, er ikke det dette handler om. 

AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (3 minutter siden):

Ikke vær den forelderen. Nå har ungen din oppført seg dårlig og får en konsekvens for det. Vær på lag med læreren og utnytt denne situasjonen til å snakke med ungen din om forventa oppførsel både hjemme og på skolen. Å stå over èn svømmetime skader ikke opplæringa. Du kan jo gå i svømmehallen med ungen din som en belønning hvis oppførselen er god de neste par ukene. 

Pluss en på denne!

Anonymkode: 421e3...bf3

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei! 
Mitt barn går i 4 klasse og har for tiden svømming på skolen. Idag fikk jeg telefon fra lærer om at mitt barn må stå over neste uke som en konsekvens. Dette på bakgrunn av en beskjed som visst ikke ble fulgt, etter gjentatte beskjeder. Jeg er for at barn skal få konsekvenser, men mitt spørsmål er har skolen lov å stenge barn ute fra opplæring de har rett på? 

Det er én gang. Jeg regner med at beskjeden som ikke ble fulgt av ditt barn skjedde nettopp under svømmeundervisningen...

Kom gjerne med forlag på konsekvenser du synes hadde passet bedre da? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, dette har skolen lov til. Flere skoler burde for øvrig følge dette eksempelet i stedet for å dulle med de som stadig vekk forstyrrer undervisningsopplegget.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Flott gjort av skolen! Dette skulle det vært mer av!!

Anonymkode: e3e01...ba7

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Det er én gang. Jeg regner med at beskjeden som ikke ble fulgt av ditt barn skjedde nettopp under svømmeundervisningen...

Kom gjerne med forlag på konsekvenser du synes hadde passet bedre da? 

Som skrevet over, det jeg reagerer på er at dette skjedde i garderoben. En diskusjon med lærer om føttene var tørket godt nok. Lærer sa dette noterer jeg meg, som en advarsel.. men da min sønn svarte noe som "da noterer jeg deg", ble konsekvensen at han ikke får bli med neste gang. Nei, han skal ikke svare en lærer på den måten. Men syns konsekvensen lyser gjennom at læreren ble krenket og ønsket da straffe barnet med å utestenge han fra noe som er gøy... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og ja, dette har skolen lov til. Flere skoler burde for øvrig følge dette eksempelet i stedet for å dulle med de som stadig vekk forstyrrer undervisningsopplegget.

Han forstyrret ikke undervisningsopplegget ....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som skrevet over, det jeg reagerer på er at dette skjedde i garderoben. En diskusjon med lærer om føttene var tørket godt nok. Lærer sa dette noterer jeg meg, som en advarsel.. men da min sønn svarte noe som "da noterer jeg deg", ble konsekvensen at han ikke får bli med neste gang. Nei, han skal ikke svare en lærer på den måten. Men syns konsekvensen lyser gjennom at læreren ble krenket og ønsket da straffe barnet med å utestenge han fra noe som er gøy... 

Garderoben er fortsatt del av svømmehallen. 

kan du ikke heller bruke tiden din på å snakke med barnet og forklare hvorfor dårlig oppførsel får konsekvenser? 

Anonymkode: 02a3a...16e

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...