Gå til innhold

Gave/ minne/ favour

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere jenter som skal gi "gaver" til gjestene? Jeg mener egentlig et slags minne som gjestene kan ta med hjem, enten det er spiselig eller noe som de kan ta vare på. Har dere noen forslag som ikke koster flesk? og hvor man evt. kan få tak i slike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikke noen forslag eller svar til deg, tenkte bare å si at du ikke må finne på å gi gjestene dine brudeparfigurer! (sånne som står på kaken) :ler:

Jeg fikk faktisk det i et bryllup vi var i, og har ennå ikke fattet poenget.. Holdt på å kveles mens jeg prøvde å la være å le, det var virkelig noe av det snåleste!

Skrevet

:D, nei det tror jeg nok ikke jeg ville ha funne på å gi gjestene.... det blir litt for snålt for min smak ;)

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Vi skal ikke ha noe sånt, nei. Ser ikke det store poenget i det.

Gjest Svimle
Skrevet

Vi skal heller ikke gi souvernirer, har aldri blitt helt fortrolig med tanken på det. Om vi skulle brukt vinglassene eller telyse-staker til bordkort, så hadde selvfølgelig gjestene fått dette med hjem. Men å gi "noe annet" enn en (forhåpentligvis) fin dag og morsom fest, samt takkekort i ettertid, har jeg som sagt aldri vært fortrolig med. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Love Hearts oppi bordkortposer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi legger ved en liten eske med to gode konfektbiter fra en spesialforretning. Hjerteformede, så vidt jeg kan huske. Eskene er hvite, helt enkle, og vi pynter med papir og bånd slik at de matcher resten av oppdekkingen. Kostet 20 kr per eske (med sjokolader).

http://www.daskalides.be/en/default.aspx

Sjekket forresten priser på å kjøpe esker selv, og evt da kjøpe sjokoladebitene separat, men fant ut at det ikke lønte seg:-)

Skrevet

Ser på dette som en lite norsk og meget utenlandsk inspirert tradisjon, som i all hovedsak er importert hit til landet av handelstanden i et forsøk på å selge brudepar ennå en ting de ikke trenger.

Om du absolutt MÅ gjøre noe slikt, finn på noe som gjestene ikke kommer til å stue bort i et skap eller en skuff. De fleste har nok "dill og dall" liggende fra før, og trenger ikke mer.

Tipper noe spiselig ville være det beste.

Har man små figurer som bordkort, er det jo vanlig at mange gjester tar disse med seg hjem.

Gjest Binna
Skrevet

drops eller sjokolade synes jeg kan være søtt.. men mer i det å f.eks strø loveharts over bordet..

Gjest Fruktfat
Skrevet
Er det noen av dere jenter som skal gi "gaver" til gjestene? Jeg mener egentlig et slags minne som gjestene kan ta med hjem, enten det er spiselig eller noe som de kan ta vare på. Har dere noen forslag som ikke koster flesk? og hvor man evt. kan få tak i slike?

hva er vitsen med det??

de som vil ha minner tar bilder selv og får takkekort fra dere, noen tar med bordkort om de har lyst til det, men hvem i all verden gidder å ta vare på noe sånt da? som bare står og samler støv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...