Gå til innhold

Psykisk vold og skilsmisse, har felles barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er i en veldig vanskelig situasjon. Kona driver med psykisk mishandling og jeg sliter veldig mentalt pga henne. Opp i det hele har vi en 9 mnd gammel baby. Hun nekter meg i å bestemme over datteren vår. Hun sier at foreldrene mine ikke får møte henne fordi hun vil straffe meg. Straffe kan være fordi jeg glemte kjøpe blomster en dag, eller ikke tar med hun ut på date. Jeg har mistet følelsene for henne men er med hun pga datteren vår. Foreldrene mine har ikke fått se henne på 4 mnd nå tross vi bor 15 min fra hverandre: Jeg får ikke lov å gå på sammenkomster med jobb, trene eller være noen steder der andre damer er. 

hun er ekstrem sjalu og ønsker å ha kontroll.  Hvis jeg gjør noe i mot så skriker hun til meg i flere timer, kaller meg masse stygge ting, truer med å ta barnet fra meg osv. jeg ønsker å forlate henne men da kommer trusseler om at jeg aldri får se barnet vårt igjen. Hun sier også at hun kommer til å lyve og si at jeg har vært voldelig (jeg har aldri vært det), både i mot hun og barnet. Hun har og sagt at oftest tror folk på kvinner når dem sier dem har blitt utsatt for vold. Hun har sagt hun ikke vil skille seg og kommer ikke til å samarbeide for da kommer hun dårlig ut av det. Med det mener hun at vi må selge huset vårt, jeg får mer samvær alene med barnet osv. hun vil ha 100% kontroll.

Jeg føler meg fanget, utmattet, psykisk nedbrutt og mistet lysten på å leve. Hvordan går jeg frem uten å risikere å miste retten på mitt barn? Hva gjør jeg når hun nekter å skille seg, selge felles bolig eller gå på mekling? Føler meg helt fortapt.

Anonymkode: 186ec...2fe

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare sagt ja til alt hun sier for å holde husfred. Hvis jeg sier noe i mot henne, eller f eks lar mine foreldre se barnet da blir det helvetes bråk hjemme. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan ikke nekte skilsmisse. 

Det finnes krisesentere for menn. De tilbyr også samtaler. 

Anonymkode: 8707e...bc6

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

1) Ta lydopptak.

2) Kontakt krisesenter, vurder å ta med barnet og dra dit. 

Anonymkode: 6fa9a...9c6

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei

Jeg er i en veldig vanskelig situasjon. Kona driver med psykisk mishandling og jeg sliter veldig mentalt pga henne. Opp i det hele har vi en 9 mnd gammel baby. Hun nekter meg i å bestemme over datteren vår. Hun sier at foreldrene mine ikke får møte henne fordi hun vil straffe meg. Straffe kan være fordi jeg glemte kjøpe blomster en dag, eller ikke tar med hun ut på date. Jeg har mistet følelsene for henne men er med hun pga datteren vår. Foreldrene mine har ikke fått se henne på 4 mnd nå tross vi bor 15 min fra hverandre: Jeg får ikke lov å gå på sammenkomster med jobb, trene eller være noen steder der andre damer er. 

hun er ekstrem sjalu og ønsker å ha kontroll.  Hvis jeg gjør noe i mot så skriker hun til meg i flere timer, kaller meg masse stygge ting, truer med å ta barnet fra meg osv. jeg ønsker å forlate henne men da kommer trusseler om at jeg aldri får se barnet vårt igjen. Hun sier også at hun kommer til å lyve og si at jeg har vært voldelig (jeg har aldri vært det), både i mot hun og barnet. Hun har og sagt at oftest tror folk på kvinner når dem sier dem har blitt utsatt for vold. Hun har sagt hun ikke vil skille seg og kommer ikke til å samarbeide for da kommer hun dårlig ut av det. Med det mener hun at vi må selge huset vårt, jeg får mer samvær alene med barnet osv. hun vil ha 100% kontroll.

Jeg føler meg fanget, utmattet, psykisk nedbrutt og mistet lysten på å leve. Hvordan går jeg frem uten å risikere å miste retten på mitt barn? Hva gjør jeg når hun nekter å skille seg, selge felles bolig eller gå på mekling? Føler meg helt fortapt.

Kjære deg, dette er ikke bra.. skulle ønske jeg hadde konkrete råd. Ser noen nevner krisesenter, kanskje det kunne funke. Eller at du kan være hos noen andre. Barna må jo også beskyttes her. Ønsker deg masse lykke til og håper dette ordner seg for deg og at du får full omsorg for barna.💜💜💜

Anonymkode: 0834e...3e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få skilsmisse ved dom hvis du kan bevise mishandling med lydopptak eller på annet vis.

Anonymkode: 0834e...3e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1) Ta lydopptak.

2) Kontakt krisesenter, vurder å ta med barnet og dra dit. 

Anonymkode: 6fa9a...9c6

Støtter denne. Prøv å få litt bevis før du gjør noe mer. Så ville jeg kontaktet krisesenter. Lykke til. Håper det ordner seg. ❤️

Anonymkode: cfe04...9df

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet jævla røy. Ta opptak så tar du barnet ditt og går på krisesenter for menn. Hun kommer til å ødelegge jenta også.

Anonymkode: ba21a...43e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hun fødseldepresjon? svulst i hodet? Hormonkræsj?

Hvordan har du behandlet henne og vært for henne etter fødselen? 

Sover hun?

Var hun sånn før dere fikk barn? Rart om noen bare skal snu rundt, må ligge noe mer bak her! 

Søk hjelp på fvk eller krisesenter om hun er helt gæren! Flytt!

Men det kan godt være hun trenger din støtte og hjelp om det kom etter fødsel. At hun sliter. 

Anonymkode: ae3de...acc

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg skal prøve å få tatt opp lydopptaker. Hun var sånn før barnet også, men fikk det til å tro det var min feil at hun var sånn og at jeg fortjente det. Men det ble mye værre etter vi fikk barn. Jeg giftet meg og altfor fort med henne. Det tok et år fra vi møttes til vi var gift. Jeg var veldig forelsket og dum som jeg var trodde jeg at jeg hadde funnet en herlig dame. Hun var ikke sånn det første året. Det var etter ekteskapet hun endret seg og det ble mye værre etter barn. Hun sa hun gikk på prevensjon men hun løy, jeg ønsket ikke å få barn når vi hadde så mye problemer. Jeg har vært der for henne i alt som har med barnet å gjøre tross hvordan hun behandler meg. Hennes egne foreldre har og sagt at hun alltid har vært sånn men de trodde hun skulle endre seg etter hun fant kjærligheten og fikk egen familie. Dessverre har dem å sagt at i en eventuel rettssak så kommer dem ikke til å si noe som kan gjøre at hun mister omsorg for barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg delt dette med noen. Helst fastlege eller psykolog (gå i arbeidstiden). De må journalføre det. Og selv om det kan bli ord mot ord, er det i det minste dokumentert et sted. 

Du kan også dele med familie. Gjerne en informerende sms om hvordan du har hatt det i det siste og hvorfor de ikke har fått sett barnet. Hun kommer til å lage et helvette når det blir slutt uansett, så selv om det er vanskelig, tror jeg det beste er at du spiller med åpne kort for familie og venner. Da er det lettere for de å forstå at påfunnene hennes er løgn. 

Du kan også kontakte familievernkontoret. Be gjerne om en samtale alene i første omgang. 

Hvordan er hun med barnet? Skriker hun foran det? Går dette utover barnet på noen som helst måte? 

Hva skjer hvis du tar med datteren din til foreldrene dine en dag? Uten å spørre om lov. Er det tomme trusler hun kommer med, eller klikker det faktisk for henne?

Husk at menn også kan oppsøke krisesenter med barn.

Anonymkode: 235aa...f26

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Ta lydopptak, skaff deg bevis. 

Anonymkode: 29a71...d1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg var deg ville jeg delt dette med noen. Helst fastlege eller psykolog (gå i arbeidstiden). De må journalføre det. Og selv om det kan bli ord mot ord, er det i det minste dokumentert et sted. 

Du kan også dele med familie. Gjerne en informerende sms om hvordan du har hatt det i det siste og hvorfor de ikke har fått sett barnet. Hun kommer til å lage et helvette når det blir slutt uansett, så selv om det er vanskelig, tror jeg det beste er at du spiller med åpne kort for familie og venner. Da er det lettere for de å forstå at påfunnene hennes er løgn. 

Du kan også kontakte familievernkontoret. Be gjerne om en samtale alene i første omgang. 

Hvordan er hun med barnet? Skriker hun foran det? Går dette utover barnet på noen som helst måte? 

Hva skjer hvis du tar med datteren din til foreldrene dine en dag? Uten å spørre om lov. Er det tomme trusler hun kommer med, eller klikker det faktisk for henne?

Husk at menn også kan oppsøke krisesenter med barn.

Anonymkode: 235aa...f26

Hvis lege får vite slikt melder de muligens til barnevernet fordi det er vold i hjemmet. Om damen er manipulerende kan det kjapt snu mot ts. Så skal han gjøre dette bør han skaffe bevisene først. Uansett hva han gjør videre må han ha bevis. Enten det er mann eller dame som utfører psykisk vold og manipulering, så er de såpass lure at man stiller svakt uten. 

Har opplevd det samme med en liten baby i hus, jeg er kvinne og ble utsatt for ekstrem psykisk vold som gjorde at jeg avsluttet forholdet. 1 måned etter jeg dro så hadde jeg ringt politiet 8 ganger allerede. Han var virkelig ute etter å ta meg. Da han begynte å forstå at jeg klarte å stå i dette gikk han bare hardere til verks. Han snudde alle imot meg, jeg hadde ingen. Heldigvis hadde jeg flere lydopptak og tilslutt anmeldte jeg han. Jeg er så glad jeg anmeldte da jeg gjorde, dagen etter fikk jeg barnevernet på døra. Da forsøkte han å lure de også, men jeg hadde bevisene på min telefon så det roet seg ganske kjapt. 

Derfor. Bevis! Du vil redde deg selv og barnet ditt for å gjøre dette på forhånd.

I lydopptakene jeg hadde så hørte man at han forsøkte å ha sex med meg mot min vilje. At han stengte meg inne, holdt meg fast og nektet meg å reise. At han nektet meg å hente barnet når samværet var over. At han har jaget meg ut i bilen samtidig som han roper ut trusler. At han har sparket i ruta på bilen min for å komme til meg. At han drapstruer mine nærmeste. At han har mange på utkikk etter meg i byen så jeg kan regne med at han får med seg alt jeg driver med.

Det finnes mennesker som fremdeles tror på han, men de har heller aldri spurt meg om hva som skjedde. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sover hun?

Var hun sånn før dere fikk barn? Rart om noen bare skal snu rundt, må ligge noe mer bak her! 

Men det kan godt være hun trenger din støtte og hjelp om det kom etter fødsel. At hun sliter. 

Noen er slik at de får barn for å bli låst til et menneske for alltid. Når barnet har kommet til verden er han eller hun trygg på at partner ikke bare kan stikke. Så da begynner han eller hun å oppføre seg som den vil. Forklart av min lege. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk for svar! Jeg skal prøve å få tatt opp lydopptaker. Hun var sånn før barnet også, men fikk det til å tro det var min feil at hun var sånn og at jeg fortjente det. Men det ble mye værre etter vi fikk barn. Jeg giftet meg og altfor fort med henne. Det tok et år fra vi møttes til vi var gift. Jeg var veldig forelsket og dum som jeg var trodde jeg at jeg hadde funnet en herlig dame. Hun var ikke sånn det første året. Det var etter ekteskapet hun endret seg og det ble mye værre etter barn. Hun sa hun gikk på prevensjon men hun løy, jeg ønsket ikke å få barn når vi hadde så mye problemer. Jeg har vært der for henne i alt som har med barnet å gjøre tross hvordan hun behandler meg. Hennes egne foreldre har og sagt at hun alltid har vært sånn men de trodde hun skulle endre seg etter hun fant kjærligheten og fikk egen familie. Dessverre har dem å sagt at i en eventuel rettssak så kommer dem ikke til å si noe som kan gjøre at hun mister omsorg for barnet. 

Det ble verre når hun anså at hun hadde deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp alle truslene på opptak, ikke bli oppdaget. Gå og snakke med advokat. Legg en plan i all hemmelighet. Vær sikker på at du har tenkt ut alt. Høres ut som du er sammen med en psykopat. De er slue som faen. Kalkulerende og onde. Du må tenke alt nøye ut. Det hun sier er jo samme Amber Heard sa til Johnny Depp. Ekkelt som faen. Sørg for å ha bevis på hvordan hun er og hva hun sier. Lykke til. ♥️

Anonymkode: 4c69f...ccf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sover hun?

Hun er psykopat. Babyen var kortet hun ventet på. Psykopater er kalkulerende som faen. Kan heller ikke se at han sa det startet et etter fødsel. Ikke legg skyld på offeret at det må være noe han har gjort. Dette er typisk psykopat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig viktig å huske på at folk ALDRI forandrer seg. Vi må slutte å lure oss selv ang det. De blir verre, aldri bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en sånn kamera i brannvarsleren? Vet ikke om det finnes lover mot det. Det er jo ditt hjem. Men lyd opptak er sikkert nok. Lyd opptak leste jeg nettopp i avisen er lov. Men husker ikke noe mer enn det. Du har ikke sagt noe om fysisk vold. Men min mor er psykopat og hun gjorde fæle ting mot meg og mine søsken. Hver dag var en krigssone hjemme. Forvent krig når du går. Og beskyldninger mot deg. Du kommer garantert til å bli beskyldt for vold. Muligens pedo også. Sørg for å ha bevis når du går for hvem den voldelige er. Og krisesenter for menn når du har bevis vil jo lage mere bevis. Du må ta innersvingen på henne mens hun tror hun har deg i sine hule hånd. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Start med å sikre deg økonomisk. Sett av penger til sparing til barnet og ta opp samtlige samtaler du har med henne. Se om hun innrømmer at hun skal lyve om deg dersom du går fra henne. Slike mennesker, uansett kjønn, er farlige. Det er sikkert tungt nå, men på sikt kommer du og barnet til å tjene på det. Føler med deg. Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 19977...9f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...