AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Jeg skal begynne å telle kalorier i alt jeg spiser Lifesum og i den forbindelse lurer jeg på: Hvordan teller man kalorier på enklest mulig måte i middager? Gjerne så det blir så nøyaktig som mulig også? F.eks hvis man lager spaghetti med kjøttdeig og tomatsaus. Eller en grønnsakssuppe. Eller en linsegryte med kokosmelk og knuste tomater? Anonymkode: 3ef11...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Jeg foretrekker å gjøre det grunding èn gang, så har jeg det for alle andre ganger jeg lager retten. F.eks spaghetti med tomatsaus - kalorier i spaghettien er lett å måle, samme med kjøttdeigen. Tomatsaus - kjøper du den så står det på pakken. Lager du selv så er det såpass lite kalorier i tomater at det hadde jeg ikke brydd meg så mye om. Men husk å ta med kaloriene i smøret/oljen du steker kjøttdeigen i. Linesegryte - vei linsene. Kokosmelk - står på pakken Knuste tomater - står på pakken (mer er nok lite kalorier, hvis du ikke kjøper noe som inneholder sukker). Anonymkode: 47311...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar Veier det og regner ut kaloriene da Anonymkode: a4920...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foretrekker å gjøre det grunding èn gang, så har jeg det for alle andre ganger jeg lager retten. F.eks spaghetti med tomatsaus - kalorier i spaghettien er lett å måle, samme med kjøttdeigen. Tomatsaus - kjøper du den så står det på pakken. Lager du selv så er det såpass lite kalorier i tomater at det hadde jeg ikke brydd meg så mye om. Men husk å ta med kaloriene i smøret/oljen du steker kjøttdeigen i. Linesegryte - vei linsene. Kokosmelk - står på pakken Knuste tomater - står på pakken (mer er nok lite kalorier, hvis du ikke kjøper noe som inneholder sukker). Anonymkode: 47311...5b0 Veier dere det både før og etterpå? Altså først alt dere putter i retten også måle alt man tar på fatet og spiser etterpå? AnonymBruker skrev (1 time siden): Veier det og regner ut kaloriene da Anonymkode: a4920...308 Veier dere det både før og etterpå? Altså først alt dere putter i retten også måle alt man tar på fatet og spiser etterpå? Anonymkode: 3ef11...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Kjøtt og grønnsaker veier jeg før(eller på kjøttet går jeg ut i fra vekten som står på pakken). Pasta og ris veier jeg etter det er kokt. Skal jeg ha en spiseskje med noe pleier jeg å google hvor mange gram det er(typ «hvor mange gram er en spiseskje rømme?»). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykepleierinnen Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar I lifesum kan du ta bilde av maten så beregner den inntaket. Fungerer overraskende bra, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Veier dere det både før og etterpå? Altså først alt dere putter i retten også måle alt man tar på fatet og spiser etterpå? Veier dere det både før og etterpå? Altså først alt dere putter i retten også måle alt man tar på fatet og spiser etterpå? Anonymkode: 3ef11...2d1 Bor du alene eller med andre? Hvis du skal spise hele måltidet selv, men over noen dager, er det jo lettest å føre ukesoversikt over kaloriene, i stedet for daglig. Ellers pleide jeg å ta porsjonene på øyemål, altså beregne halvparten av totalkalori, eller en tredjedel, en fjerdedel osv. Anonymkode: d527c...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Del Skrevet 30. januar Jeg logger totalen i vekt og kalorier, og regner ut basert på hvor mange gram jeg spiser for gryteretter ol. Om jeg spiser type fisk, potet og grønnsaker veier jeg opp hver for seg, tar bare kjøkkenvekta med til bordet. Men, jeg har ikke barn eller noe som kan bli påvirket av det da. Anonymkode: 80054...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar Kjøp fjorlands . Ferdig uteregnet, og vanskelig og forsyne seg litt ekstra. Ikke optimalt ernæringsmessig selvsagt, men en veldig lettvint og enkel måte og regne ut og å holde seg til kaloriene i en middag. Anonymkode: e3fe6...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå