AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Har en gutt som fekk innvilget hjelpestønad i 2019 pga diagnose. I brevet stå det at de vil ta en ny vurdering etter 3 år og de vil kontakt oss. Jeg hørte ikke noe i begynnelsen av 2022. ringte in til nav for at spør og svar fekk jeg vi hører av oss når vi skal ta en ny vurdering. Har ikke tenkt mer på dette her da jag ikke har hørt mer fra de. Og idag rydder jeg i noen papirer og mapper der finner jag de brevet fra nav og kom tenke på det. hva gjør jeg? Skal jeg fortsette vente eller skal jeg kontakt de?? nav har vel kontroll på sånt eller er der blitt noen forbedring i reglementet som jeg ikke har fått med meg.? Noen andre her inne som har hjelpestønad og har mer erfaring en meg?? takk på forhånd Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Skrevet 30. januar Jeg hadde kontaktet de og spurt jeg, så er du på den sikre siden. Anonymkode: 0b8fd...721
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Du er pliktig til å gi beskjed om behovet reduseres. Utover det er det NAV som skal ta kontakt om de mener det er behov. Bare pass på at vedtaket ikke har en utløpsdato. Det forekommer, da vil i så fall utbetaling stoppe. Anonymkode: 79581...2a1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Skrevet 30. januar Er det forhøyet hjelpestønad? Anonymkode: 515a5...cd2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Skrevet 30. januar Jeg hørte aldri noe, men sendte dem brev da hjelpebehovet ble redusert. Anonymkode: 08ad7...3f2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det forhøyet hjelpestønad? Anonymkode: 515a5...cd2 Nei det er ordinær hjelpestønad. Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hørte aldri noe, men sendte dem brev da hjelpebehovet ble redusert. Anonymkode: 08ad7...3f2 Hadde du ordinær hjelpestønad og hvor lenge hadde du for den ble redusert?? Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er ordinær hjelpestønad. Anonymkode: 4e3e2...5f9 Eller jo Shit det var tydeligvis sats 2 det går under forhøyet hjelpestønad. måtte se litt på nav sine sider for at vite sikkert. Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Skrevet 30. januar I lov om hjelpestønad står det at ved forhøyet hjelpestønad skal det revurderes etter 3 år. Her er det som står om ordinær hjelpestønad: Anonymkode: 515a5...cd2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I lov om hjelpestønad står det at ved forhøyet hjelpestønad skal det revurderes etter 3 år. Her er det som står om ordinær hjelpestønad: Anonymkode: 515a5...cd2 Hmm så rart at de ikke har hørt av seg fast jeg tom ringte in og sa det hadde gått 3 år den tid. Fekk bara til svar at jeg vil høre fra nav og at de vil sende et brev når det skal vurderes på nytt. Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #11 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hmm så rart at de ikke har hørt av seg fast jeg tom ringte in og sa det hadde gått 3 år den tid. Fekk bara til svar at jeg vil høre fra nav og at de vil sende et brev når det skal vurderes på nytt. Anonymkode: 4e3e2...5f9 Du skal jo bli kontaktet. Det du kan gjøre er å ringe og spørre igjen og be om at det blir lagd et samtalereferat slik at det blir registrert at du har vært i kontakt om det. Anonymkode: 515a5...cd2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Skrevet 30. januar Ble så bekymret nå at jeg er inne på nav sin side og skal finne ut om det er referat fra den tid jeg ringte in Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #13 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble så bekymret nå at jeg er inne på nav sin side og skal finne ut om det er referat fra den tid jeg ringte in Anonymkode: 4e3e2...5f9 Er muligens lagret på barnet sitt fødselsnummer da, og da vil ikke du kunne se det. Anonymkode: 515a5...cd2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Skrevet 31. januar Når min datter hadde hjelpestønad,så måtte en hvert 3 år cirka levere inn en slags bekreftelse på at hun fremdeles hadde diagnosene sine og det samme eller økt hjelpebehov. Det er da helt vanlig uansett hva barnet feiler. Anonymkode: db98c...445
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Skrevet 31. januar Vi har også forhøyet hjelpestønad. Jeg kommer ikke til å sende noe til NAV hvis de ikke ber om det. Lage enda mer styr for saksbehandlerne der kanskje uten grunn. Det var så mye styr å få vurdert den første søknaden, Bup skulle sende over dokumentasjon men det er så vanskelig å få noe skriftlig fra dem, fastlegens korte diagnosebekreftelse var ikke nok for Nav, etc. Det er en påkjenning i en allerede veldig tung hverdag. Vi er jo i systemet, så jeg regner med de sier fra hvis de trenger noe mer fra oss. Anonymkode: aeff9...401
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har også forhøyet hjelpestønad. Jeg kommer ikke til å sende noe til NAV hvis de ikke ber om det. Lage enda mer styr for saksbehandlerne der kanskje uten grunn. Det var så mye styr å få vurdert den første søknaden, Bup skulle sende over dokumentasjon men det er så vanskelig å få noe skriftlig fra dem, fastlegens korte diagnosebekreftelse var ikke nok for Nav, etc. Det er en påkjenning i en allerede veldig tung hverdag. Vi er jo i systemet, så jeg regner med de sier fra hvis de trenger noe mer fra oss. Anonymkode: aeff9...401 🩷 skjønner det veldig godt. Ja du ikke enkelt at ha barn med diagnose. Kan jeg spør hva diagnose ditt barn har? Min har autisme Anonymkode: 4e3e2...5f9
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 🩷 skjønner det veldig godt. Ja du ikke enkelt at ha barn med diagnose. Kan jeg spør hva diagnose ditt barn har? Min har autisme Anonymkode: 4e3e2...5f9 Autisme her også. Da vi søkte, var det "vanlig" autismeproblematikk. Hvis NAV kontakter oss igjen kan vi fylle på med skolevegring, depresjon, selvskading, you name it De vanskelige tenårene i tillegg til diagnosen, det er beintøft for hele familien, ikke bare barnet selv... Anonymkode: aeff9...401
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Autisme her også. Da vi søkte, var det "vanlig" autismeproblematikk. Hvis NAV kontakter oss igjen kan vi fylle på med skolevegring, depresjon, selvskading, you name it De vanskelige tenårene i tillegg til diagnosen, det er beintøft for hele familien, ikke bare barnet selv... Anonymkode: aeff9...401 Kjære deg❤️ Uff så tøft at høre. Får vondt av dere. Anonymkode: 4e3e2...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Autisme her også. Da vi søkte, var det "vanlig" autismeproblematikk. Hvis NAV kontakter oss igjen kan vi fylle på med skolevegring, depresjon, selvskading, you name it De vanskelige tenårene i tillegg til diagnosen, det er beintøft for hele familien, ikke bare barnet selv... Anonymkode: aeff9...401 Hvis det har skjedd endringer i helsetilstanden må du jo gi beskjed. Det kan jo vurderes om du har rett på høyere sats Anonymkode: 515a5...cd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå