Gå til innhold

Dere som er sammen med noen fra annen etnisitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvir mye rasisme må dere tåle i hverdagen? Hvor har dere opplevd noe rasistisk/ xenofobisk? Hjemme eller borte? 

Hvor bor dere? 

Anonymkode: 72a6e...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sammen har vi ikke opplevd noe. Men han har ofte fått kommentaren"...Men DU er kul, da" av venner han har hatt som var rasister, bare ikke mot han. Må minne meg selv på at han er annen etnisitet enn meg selv, jeg glemmer det. Han har vokst opp i Norge og er norsk for meg.

Anonymkode: b02f9...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er den som er av annen etnisitet, har opplevd masse rasistiske kommentarer fra eksen hans som han har barn med. 
Blant annet at hun vil ikke at den neger det skal ta på hennes barn. Jeg liker å gå på ski, hun kommenterte at sånne svartinger som meg har ingenting i skiløype å gjøre. 
jeg vurderer egentlig å anmelde dette. 

Anonymkode: bc83e...d21

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er den som er av annen etnisitet, har opplevd masse rasistiske kommentarer fra eksen hans som han har barn med. 
Blant annet at hun vil ikke at den neger det skal ta på hennes barn. Jeg liker å gå på ski, hun kommenterte at sånne svartinger som meg har ingenting i skiløype å gjøre. 

Hun høres ikke helt god ut! Hva slags holdninger overfører hun til barnet sitt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😲

Det syntes jeg virkelig at du skal, anmelde altså!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kræsjer alltid. Best å være med sitt eget. Hatt samme problem.

Anonymkode: d928a...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gikk greit her til lands, følte egentlig folk møtte oss med nysgjerrighet istedenfor rasisme. 

Jeg derimot, møtte faktisk rein rasisme i hjemlandet hans, var adskillig mer fordommer der knyttet til å vere ilag med en utlending , enn her. 

Anonymkode: 90a52...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kone er av ikke-europisk opprinnelse. Svært, svært lite. Bor i en av de større byene i Canada og jeg tror det skal ekstremt mye til å få noen til å heve så mye som et øyebryn her. Ovenfor noe som helst.

En gang jeg møtte med en av mine venner ute og jeg hilste på det dem på deres morsmål fikk jeg en sleivete "speak english" kommentar fra en forbipasserende Karen, ironisk nok i en del av Canada hvor det eneste offisielle språket  er fransk...

Anonymkode: 838a5...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har annen etnisitet, men er vel av den bra typen tydeligvis. Fått noen spsm rundt det med religion osv, men ellers bare overhørt andre damer si at jeg er heldig med den kjekke mannen ;) Rart med det. Så lenge man er kjekk er det greit?

Anonymkode: c3620...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er norsk og jeg er gift med en muslimsk mann fra Midtøsten i 3 år. Har så langt ikke opplevd noe nevneverdig negativt i hverken inn eller utland, og min mann sier heldigvis han ikke opplever diskriminering i Norge.

Eneste jeg kommer på var da han nylig var flyttet hit og vi snakket sammen på engelsk på kafe. Overhørte jeg nabobordet si at det var skammelig at vi ikke snakket norsk i Norge, altså, de sa det på en sånn måte at de trodde jeg heller ikke forstod. 

Hender folk snakker engelsk til meg her i Norge men antagelig fordi vi fortsatt snakker på engelsk når vi er sammen. Samme skjer i hans hjemland. 

Min mor er vel den som er åpenbart negativ og rasistisk men det kom overhodet ikke som noen overraskelse. 

Anonymkode: 8162c...545

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig lite. Mannen er fra Midtøsten og jeg er halvt araber og halvt norsk. Jeg er veldig lys, så "alle" tror jeg er norsk. Vi har likevel aldri fått noen kommentarer på hans opprinnelse. 

Anonymkode: 7d3f2...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann er afro amerikaner og vi har kun opplevd grov rasisme i USA.

Her i Norge er det mer hverdagsrasisme/fordommer/forutinntatthet vi/han opplever.

Hvis vi er ute på byen f.eks, skjer det 9/10 ganger at noen kommer til han å spør om han selger kokain.

Andre typiske spørsmål er om han har vært i fengsel, hvordan det er å vokse opp i ghettoen (han kommer fra øvre middelklasse), om han er her fordi han er basketballspiller og jeg får ofte kommentarer om at jeg liker det stort mens de blunker med øyet.

Han opplever ofte å bli stoppet av Politiet og spurt om pass/oppholdstillatelse/prøvd å bli nektet inngang på utesteder, før de blir spake når de skjønner han er amerikaner. 

Men som sagt, den groveste rasismen har vi opplevd i USA, kan ikke telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blitt kalt en n****r whore, hvor han har fått slengt etter seg at han er en sell out osv osv.

Anonymkode: d1889...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde samme opplevelse med eksens eksdame, bare at jeg var en russerhore 🤣

Anonymkode: e9ec1...74a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...