Gå til innhold

Mannen min ansatt en kvinne i bedriften sin..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke du skjønner helt hvordan ansettelsesprosesser foregår i selskaper med en ansatt….

Anonymkode: 1ee0c...50e

Hva er det jeg ikke skjønner? 

Anonymkode: bbe49...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du overreagerer. Han må da få ansette folk uavhengig av kjønn. Det kan ikke akkurat være slik at folk ikke kan være med, jobbe med og snakke med det motsatte kjønn fordi kona eller mannen blir sjalu. 

Ender ikke automatisk i sex og utroskap bare fordi menn og kvinner jobber sammen. Husk at menn og kvinner jobber hver eneste dag sammen i all slags jobber uten at det skjer noe seksuelt eller forelskelse mellom dem. 

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 30.1.2025 den 15.09):

Gjør noe med kontrollbehovet og sjalusien din.

Helt korrekt1

Og dersom han var ute etter noe med noen, han hadde da ikke ansatt ei som har mann og barn.

Dette er mest av alt en problemstilling i hodet til TS, altså fordi den ansatte er kvinne og i hennes øyne attraktiv (ikke dermed sagt at mannen hennes synes hun er like attraktiv). TS må få la mannen ha ambisjoner for eget firma, se positivt på at han satser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne, og har vært i arbeidslivet i over tjue år. 
Har periodevis jobbet tett med menn, ofte alene på vakt med en mannlig kollega. 
Og selv om begge har vært i forhold eller gift, så er det nesten umulig at det ikke oppstår «noe» over tid. 
En gnist eller en spenning, selv om man i utgangspunktet ikke var ute etter noe og har det greit med partner hjemme. 
Jeg har flere ganger opplevd at en mannlig kollega etterhvert har innrømmet følelser for meg, at de synes jeg er attraktiv, sexy, flott…at om de ikke allerede hadde vært gift, så skulle de gjerne ha datet meg. 
Jeg ble tidlig gift og fikk tidlig to barn, men det var ikke noen hindring for kollegaene mine. De fleste var jo ute etter sex, og det ble hinta om vi skulle ha oss en kjappis på bakrommet og lignende. 

Nå jobber jeg på en kvinnedominert arbeidsplass med få menn. Han som er høy og mørk her, får en del oppmerksomhet. Ser han nyter det. Men vet han også har kone og flere barn hjemme…så🤷🏼‍♀️

Så jeg skjønner trådstarter godt, jeg. 
Et lite AS med to ansatte som skal jobbe tett sammen over tid. Det er garantert at noe vil oppstå. Og de kan jo lett ha seg uten at noen oppdager det. 

Anonymkode: 75758...bee

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tvertimot skrev (29 minutter siden):

Helt korrekt1

Og dersom han var ute etter noe med noen, han hadde da ikke ansatt ei som har mann og barn.

Dette er mest av alt en problemstilling i hodet til TS, altså fordi den ansatte er kvinne og i hennes øyne attraktiv (ikke dermed sagt at mannen hennes synes hun er like attraktiv). TS må få la mannen ha ambisjoner for eget firma, se positivt på at han satser.

Betatthet, forelskelse og utroskap oppstår sjelden som en kalkulert og planlagt greie. Ingen tror at mannen til TS planlegger å være utro med denne damen. Han forteller sikkert seg selv (og andre) at han ansetter henne kun på bakgrunn av kvalifikasjoner.
Men har man levd noen år så vet man at emosjonell og intellektuell nærhet ofte kan balle på seg - helt uten at noe er planlagt. Det har jeg sett maaange ganger. Man jobber tett sammen, blir veldig godt kjent, reiser på en jobbreise, tar noen drinker og … vips. Mange ekteskap ryker på den måten.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er kvinne, og har vært i arbeidslivet i over tjue år. 
Har periodevis jobbet tett med menn, ofte alene på vakt med en mannlig kollega. 
Og selv om begge har vært i forhold eller gift, så er det nesten umulig at det ikke oppstår «noe» over tid. 
En gnist eller en spenning, selv om man i utgangspunktet ikke var ute etter noe og har det greit med partner hjemme. 
Jeg har flere ganger opplevd at en mannlig kollega etterhvert har innrømmet følelser for meg, at de synes jeg er attraktiv, sexy, flott…at om de ikke allerede hadde vært gift, så skulle de gjerne ha datet meg. 
Jeg ble tidlig gift og fikk tidlig to barn, men det var ikke noen hindring for kollegaene mine. De fleste var jo ute etter sex, og det ble hinta om vi skulle ha oss en kjappis på bakrommet og lignende. 

Nå jobber jeg på en kvinnedominert arbeidsplass med få menn. Han som er høy og mørk her, får en del oppmerksomhet. Ser han nyter det. Men vet han også har kone og flere barn hjemme…så🤷🏼‍♀️

Et lite AS med to ansatte som skal jobbe tett sammen over tid. Det er garantert at noe vil oppstå. Og de kan jo lett ha seg uten at noen oppdager det. 

Dine personlige erfaringer er lite representativ for hvordan menn og kvinner forholder seg til hverandre i arbeidsforhold, normaliteten er at det er veldig profesjonellt, dine personlige erfaringer endrer ikke det og sier mest bare noe om deg og de du har jobbet med og miljøet dere har hatt.

Tenker at både din og TS sin tankegang, at det bygger på usikkerhet mer enn noe annet. Faktum er at usikre mennesker de tenker ofte at om mann og dame møtes, ja så må det nødvendigvis utvikle seg til noe. Slik er det ikke!!

Hadde han skulle ansette noen med den hensikt å skaffe seg muligheter for noe med ei annen, da hadde han ansatt noen i en annen rolle enn den mannen til TS har ansatt ei nå, han kunne ansatt ei sekretær for eksempel. I så fall kunne han lempet på krav for kompetanse og erfaring etc., fått et mye større utvalg av aktuelle å ansette, og han hadde jo gått for ei som var singel og ikke gift og med tre barn som han jo har.

Så er tullete tanker dere er innom nå, usikre mennesker tenderer kraftig mot å se for seg det verste (og slik forsøker de å være forberedt på det verste). Legge fra dere tankegang om at dette er ille og nødvendigvis må føre til noe, for det er altså feil...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Betatthet, forelskelse og utroskap oppstår sjelden som en kalkulert og planlagt greie. Ingen tror at mannen til TS planlegger å være utro med denne damen. Han forteller sikkert seg selv (og andre) at han ansetter henne kun på bakgrunn av kvalifikasjoner.
Men har man levd noen år så vet man at emosjonell og intellektuell nærhet ofte kan balle på seg - helt uten at noe er planlagt. Det har jeg sett maaange ganger. Man jobber tett sammen, blir veldig godt kjent, reiser på en jobbreise, tar noen drinker og … vips. Mange ekteskap ryker på den måten.

Karakterløse personligheter, ja slike finnes.

Men ei gift dame med tre barn, det holder man seg unna og da hjelper det ikke at hun er attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tvertimot skrev (1 minutt siden):

Dine personlige erfaringer er lite representativ for hvordan menn og kvinner forholder seg til hverandre i arbeidsforhold, normaliteten er at det er veldig profesjonellt, dine personlige erfaringer endrer ikke det og sier mest bare noe om deg og de du har jobbet med og miljøet dere har hatt.

Tenker at både din og TS sin tankegang, at det bygger på usikkerhet mer enn noe annet. Faktum er at usikre mennesker de tenker ofte at om mann og dame møtes, ja så må det nødvendigvis utvikle seg til noe. Slik er det ikke!!

Hadde han skulle ansette noen med den hensikt å skaffe seg muligheter for noe med ei annen, da hadde han ansatt noen i en annen rolle enn den mannen til TS har ansatt ei nå, han kunne ansatt ei sekretær for eksempel. I så fall kunne han lempet på krav for kompetanse og erfaring etc., fått et mye større utvalg av aktuelle å ansette, og han hadde jo gått for ei som var singel og ikke gift og med tre barn som han jo har.

Så er tullete tanker dere er innom nå, usikre mennesker tenderer kraftig mot å se for seg det verste (og slik forsøker de å være forberedt på det verste). Legge fra dere tankegang om at dette er ille og nødvendigvis må føre til noe, for det er altså feil...!!

Ok, du skjønte ikke hva jeg skrev. Da skal jeg gjenta det. Jeg tror ikke at mannen har til HENSIKT å innlede et forhold til denne kvinnen. Så langt der i fra. Ingen planlegger å falle for noen andre.

Men når man jobber svært tett sammen, bare to, ingen andre, så kan gnister veldig fort oppstå. Helt uten at det er villet og planlagt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en leser her, så skulle en nesten tro at kvinner synes det er best om kvinner og menn blir adskilt i arbeidslivet😅 Har en problem med at partneren jobber med en av motsatt kjønn, så er det det definitivt en selv som er problemet 

Endret av Arild37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, du skjønte ikke hva jeg skrev. Da skal jeg gjenta det. Jeg tror ikke at mannen har til HENSIKT å innlede et forhold til denne kvinnen. Så langt der i fra. Ingen planlegger å falle for noen andre.

Men når man jobber svært tett sammen, bare to, ingen andre, så kan gnister veldig fort oppstå. Helt uten at det er villet og planlagt.

Men gnist kan oppstå hvor som helst. Når som helst. Jeg kan bli betatt av en tilfeldig person på butikken. Eller tenke litt mer enn vanlig på noen i vennekretsen.

Spørsmålet da blir hva man gjør med gnisten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (19 minutter siden):

Men gnist kan oppstå hvor som helst. Når som helst. Jeg kan bli betatt av en tilfeldig person på butikken. Eller tenke litt mer enn vanlig på noen i vennekretsen.

Spørsmålet da blir hva man gjør med gnisten.

Ja da, men det handler også om i hvilken grad forholdene ligger til rette for at det blir noe mer. Det gjør det i liten grad med han du så på butikken eller en i vennekretsen. En du jobber tett med dag ut og dag inn, kun dere to, reiser sammen, bor på hotell, osv - litt enklere å snuble da.
Mange tror (eller rettere sagt vil gjerne tro) at det finnes to typer mennesker i verden, de utro og de trofaste. Sannheten er en annen. For de fleste handler det også om omstendighetene.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tvertimot skrev (37 minutter siden):

Da er du naiv. 

De fleste kunne vært utro om omstendighetene ligger til rette. 
Jeg tror ikke mannen til trådstarter har noen skumle hensikter, men som noen andre skrev lenger oppe, så leker han med ilden.

Min ene, mannlige kollega som fikk følelser for meg, er fortsatt gift med kona. Hun var hjemme med de fire barna deres, mens han var på jobb og flørtet med meg.

En annen hadde en nyfødt hjemme, men ville ha seg med meg mens vi var på en event sammen.
Mener de også er gift fortsatt. Det er jo kjempelett å lure seg unna eller finne på unnskyldninger om man jobber innen rette bransjen og eventuelt er litt oppfinnsom. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja da, men det handler også om i hvilken grad forholdene ligger til rette for at det blir noe mer. Det gjør det i liten grad med han du så på butikken eller en i vennekretsen. En du jobber tett med dag ut og dag inn, kun dere to, reiser sammen, bor på hotell, osv - litt enklere å snuble da.
Mange tror (eller rettere sagt vil gjerne tro) at det finnes to typer mennesker i verden, de utro og de trofaste. Sannheten er en annen. For de fleste handler det også om omstendighetene.

Det handler om mange variabler. Jeg er enig med deg i at det er for enkelt å tenke at enten er man utro eller så er man ikke det. Det er mer komplekst enn det.

Men allikevel handler det om hvordan man som person håndterer disse møtene. Disse gnistene. Og respekt for kjæreste. Verdier. Grenser. Og selvkontroll.

Jeg tror at alle kan være utro når alle de rette forholdene ligger til rette for det. Men hva gjør man som person og kjæreste for å unngå at forholdene ligger til rette for det?

Og har man et godt forhold til kjæresten, trygg på seg selv, godt verdigrunnlag, respekt for seg selv og andre så er jeg av den oppfatning at en gnist her eller der ikke resulterer i utroskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da er det greit at kvinner forbigås av menn ved ansettelse dersom leder er mann?

Anonymkode: cfd44...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tvertimot skrev (1 time siden):

Karakterløse personligheter, ja slike finnes.

Men ei gift dame med tre barn, det holder man seg unna og da hjelper det ikke at hun er attraktiv.

God moral, men den går ofte ut når folk er tett på hverandre over tid. Men det er en risiko de fleste må leve med. 

Anonymkode: a141d...381

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

God moral, men den går ofte ut når folk er tett på hverandre over tid. Men det er en risiko de fleste må leve med. 

Anonymkode: a141d...381

Er man tett på noen over tid, da blir den andre bare mer og mer uaktuell for noe fysisk i alle fall, de man ser daglig blir mindre og mindre attraktive.

Så det taller til TS fordel med hennes sjalusi og kontrollbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva er problemet med å ansette kvinner? Jesess. Jeg jobber selv i en mannlig bransje kunne aldri tenkt meg å rotet med sjef, kolleger eller noe. Vi må få lov til å få jobbe med noe vi også liket.

Anonymkode: b78a9...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 15.03):

Jeg (kvinne, 36) og samboeren min (mann, 40) har vært sammen i 10 år og gift i 6. Han har lenge jobbet med sin egen bedrift, og nå går det veldig bra økonomisk, er kjempe stolt av ham! Han driver alt alene og har lenge snakket om å få hjelp, altså å ansette noen. Bedriften hans driver med bedriftsrådgivning for næringslivet, og han har kommet i kontakt med en kvinne som passer perfekt til rollen han ser for seg.

Han nevnte henne til meg og forklarte at de skal nå jobbe tett sammen, men understreket at det er profesjonelt. Han ønsker å utvide virksomheten, og dette føles som et naturlig første steg.

Stalket hun på Facebook. Veldig attraktiv, gift og har tre barn. Føler meg utrygg... Hvorfor må det absolutt være en dame og ikke enn mann??

Overreagerer jeg?

Anonymkode: 7faa6...868

Ja, du er i overkant sjalu 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet tett sammen med en veldig vakker kvinne i 2-3 år nå, har gått fint her👍

Men skjønner at du er litt nervøs da vi menn ofte kan bli mo knærna med fine kvinner rundt oss.

Anonymkode: 6cfab...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 15.03):

Jeg (kvinne, 36) og samboeren min (mann, 40) har vært sammen i 10 år og gift i 6. Han har lenge jobbet med sin egen bedrift, og nå går det veldig bra økonomisk, er kjempe stolt av ham! Han driver alt alene og har lenge snakket om å få hjelp, altså å ansette noen. Bedriften hans driver med bedriftsrådgivning for næringslivet, og han har kommet i kontakt med en kvinne som passer perfekt til rollen han ser for seg.

Han nevnte henne til meg og forklarte at de skal nå jobbe tett sammen, men understreket at det er profesjonelt. Han ønsker å utvide virksomheten, og dette føles som et naturlig første steg.

Stalket hun på Facebook. Veldig attraktiv, gift og har tre barn. Føler meg utrygg... Hvorfor må det absolutt være en dame og ikke enn mann??

Overreagerer jeg?

Anonymkode: 7faa6...868

Min tanke "hun har 3 barn, hun må virkelig elske mannen sin og de har sikkert et bra forhold når de klarer 3 barn sammen." 

Hadde vært mer bekymret om hun var single. 

Anonymkode: 4630d...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...