Gå til innhold

Referanser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Når dere oppgir referanser i et intervju, hvor mange har dere vanligvis klare på forhånd? Har dere kun tidligere ledere som referanser, eller inkluderer dere også kollegaer eller andre?

Anonymkode: 1a84f...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette syns jeg også er vanskelig. Sendte faktisk en søknad idag og la min leder som referanse. Vi har veldig god kjemi så er ikke redd  hun skal si noe feil om hun blir oppringt.. 

Anonymkode: b11f6...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min nåværende sjef + formann, nærmeste leder på en tidligere jobb, samt personlig referanse som også har tilknytning til tidligere jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her!

Rekrutteringsbyrået måtte ha to referanser, kun fra ledere. Jeg har kun fra min nåværende leder, kunde og kollega. Fra min forrige jobb har jeg ingen, ettersom jeg var tilkallingshjelp og aldri møtte eller visste hvem lederen var.

Anonymkode: 1a84f...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der kan bli vanskelig, spesielt når flere av mine tidligere lederene er døde, 2 av dem døde av hjerteinfarkt, de jobbet seg ihjel. Og den 3'dje lederen, han døde plutselig i ung alder, dødsårsaken  hans er uklar for han var frisk til det siste. Noen sier han tok selvmord, andre sier han hadde overdrevet medikamentbruk og døde av det...mens en annen mente han døde av plutselig hjertestans. ... Håpløst det der når de er døde, man må jo oppgi referanse som lever da..men når de er døde blir det  jo umulig... så hva gjør man da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en leder og en kollega fra daværende jobb, og en mellomleder fra en deltidsjobb.

AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 16.46):

Dette syns jeg også er vanskelig. Sendte faktisk en søknad idag og la min leder som referanse. Vi har veldig god kjemi så er ikke redd  hun skal si noe feil om hun blir oppringt.. 

Anonymkode: b11f6...31b

Man bør selvsagt ikke oppgi noen man tror vil si noe negativt. De fleste får vel litt inntrykk av hvordan den potensielle referansen stiller seg når man spør om de vil være referanse for den aktuelle jobben.

Anonymkode: 0d385...f55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...