AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg jobber et sted hvor vi vet etternavnet til diverse "stam"kunder. Kunne vært hvilken som helst butikk hvor man oppgir navnet sitt for å få registrert kjøpet. De fleste kjøper bare vanlige, typiske ting der. Mens noen kunder skiller seg ut og en kollega ser at hun har en litt sær greie til felles med en kunde. Hun vurderte å følge han i sosiale medier, men siden eneste grunn til at hun kan søke han opp der er jobben så har hun hørt på meg og et par andre på pauserommet om å ligge unna. En dag så hun du vedkommende i lokalavisa, i den greia med at 4 tilfeldige på gata blir stilt et som f.eks. hvor vil de på sommerferie i år. Der står etternavnet til den som skiller seg ut. Er det greit å følge vedkommende på snap eller instagram? Jeg synes ikke det. Kollegaen tenker at siden vedkommende hadde fullt navn og bilde i avisa må det være ok nå, endelig. Hun vil følge en som i ny og ne er i butikken vi jobber i. Hun hadde ikke visst om den felles interessen deres om det ikke var for jobben hennes, og jeg synes ikke hun må bruke den opplysningen privat på en måte? Vet også at han jobber i serviceyrke selv og kan vel klage på uproff oppførsel? Kollegaen min gjør en veldig bra jobb, men hun er ganske voksen og har nylig skaffet seg snap. Jeg er ung og "ferdig" med snap, men fulgte aldri andre enn venner, bekjente og noen kjendiser. Dette ble en debatt på jobb i dag, hva tenker dere? Er jeg for prippen? Skrev stamkunde i anførselstegn fordi det ikke er en kunde som nærmest daglig er innom og man dermed blir litt kjent med. De fleste husker han fordi han en sjelden gang er innom og har veldig annerledes kjøp enn de fleste, som gjerne må bestilles. Anonymkode: f157a...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Kan sammenligne fra da jeg jobbet i skolen; ikke venner med foreldre på sosiale medier, innafor om det var en relasjon fra før. Men da tenke seg om man poster noe relatert til jobb. Så nei, ligg unna denne fyren. Anonymkode: 0a5bd...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan sammenligne fra da jeg jobbet i skolen; ikke venner med foreldre på sosiale medier, innafor om det var en relasjon fra før. Men da tenke seg om man poster noe relatert til jobb. Så nei, ligg unna denne fyren. Anonymkode: 0a5bd...770 Ikke sant! Jeg har jobbet i barnehage før og tenkte det samme. La ikke til kollegaer engang😅 Det er kanskje litt sært av meg, men jeg jobba ikke der kjempelenge. Anonymkode: f157a...5ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Dette er litt rart synes jeg, godt mulig at det er fordi jeg er en voksen dame som kun bruker Snap og FB til å lese og se hva andre legger ut . Hva får en ut av å FØLGE en pers som ikke er offentlig eller i nærheten av å være kjendis som en ikke har noe kjennskap/vennskap på Instagram? Hemmelig forelskelse eller bare nysgjerrig og liker å grave i andres liv ? Anonymkode: 1a3eb...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Og om man snur det; Om dette var en fyr som begynte å oppsøke/stalke henne og det var fordi han visste hvem hun var via jobben hadde det vært temmelig ubehagelig. Om hun møter han i en annen privat setting hvor han ønsker videre kontakt er det anderledes fordi han også samtykker til det. Anonymkode: 0a5bd...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Jeg synes det er uprofesjonelt, med mindre dere er typ ungdommer. Anonymkode: 88c1b...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er litt rart synes jeg, godt mulig at det er fordi jeg er en voksen dame som kun bruker Snap og FB til å lese og se hva andre legger ut . Hva får en ut av å FØLGE en pers som ikke er offentlig eller i nærheten av å være kjendis som en ikke har noe kjennskap/vennskap på Instagram? Hemmelig forelskelse eller bare nysgjerrig og liker å grave i andres liv ? Anonymkode: 1a3eb...93e Instagramsida hans er dedikert til interessen han har felles med hun på jobben min. Tror ikke det er noe bilder av familie, venner eller han selv engang der. Han følges av nesten 2000, sikkert mange ukjente. Det gjør det litt mer forståelig at hun synes det er innafor, men uansett hadde hun jo ikke ant hvem han var om han ikke var innom butikken. Instagrammen hans er åpen, så hun kan jo bare titte innom litt uten å følge🤔 Anonymkode: f157a...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Om profilen er åpen er det ingen problemer, da er det offentlig informasjon (enkelte glemmer dette) Sende venneforespørsler er litt mer i gråsonen , om da det ikke er for å flørte da er alt lovt. Anonymkode: 8518d...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå