AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Hvordan takler man dette? Når den personen sprer falske rykter og løgner, er god på å snakke og manipulere. Hun klarer å få empati fra folk. Man får lyst til å skrike og vise folk hvor ond hun egentlig er. Dette er så frustrerende og føler at det ødelegger mitt liv og min lykke. Kan sånne mennesker stoppes? Hun er farlig for det blir gjort i det skjult og så har hun en høy stilling og er nok respektert og kjenner mange i denne lille bygda. Men alt er bare en fasade. Blir dette oppdaget noen gang? Vil folk se hennes ekte seg eller er det bare for meg å flytte fra mannen jeg elsker og langt vekk fra dette marerittet. Anonymkode: 332b9...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Vel. Jeg ville sagt flytt vekk. Men jeg har selv vært i et forhold med et slikt menneske. Psykisk mishandlet gjennom forholdet. Manipulert og gaslightet. Ble helt psykisk utslitt i perioder og måtte sykmeldes. Prøvde å komme meg vekk mange ganger, men ble manipulert tilbake. Så skjedde det som fikk begeret til å renne over og jeg gjorde det slutt. Dette tålte han IKKE. Han startet raskt å dikte opp massevis av falske påstander om meg: jeg hadde vært utro under forholdet, jeg hadde brutt han ned, jeg hadde skadet han mentalt, jeg hadde lånt masse penger av han som ikke fikk tilbake osv. Løgn på løgn. Den ene historien mer spinnvill enn den andre. Blokkerte han overalt, men han fant alltid en ny måte å kontakte meg på. Kontaktet meg fra venners telefoner og andres sosiale medier. Ringte og ringte og ringte fra skjult nummer. Skrev på sosiale medier at HAN nå endelig hadde forlatt «sin syke eks». Og at nå var «han fri». Realiteten var helt omvendt. Han har en enorm sjarm og er kjempegod med mennesker. Så folk tror jo på han. Jeg vet man bør heve hodet over det, men med mindre man har opplevd dette selv tror jeg neppe man forstår hvor psykisk skadelig det er. Politiet får ikke gjort noen ting. Ingen får stoppet han. Så om du orker dette her så kjør på. Men jeg hadde nok flyttet vekk. Anonymkode: bbd89...85b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 13.25): Hvordan takler man dette? Når den personen sprer falske rykter og løgner, er god på å snakke og manipulere. Hun klarer å få empati fra folk. Man får lyst til å skrike og vise folk hvor ond hun egentlig er. Dette er så frustrerende og føler at det ødelegger mitt liv og min lykke. Kan sånne mennesker stoppes? Hun er farlig for det blir gjort i det skjult og så har hun en høy stilling og er nok respektert og kjenner mange i denne lille bygda. Men alt er bare en fasade. Blir dette oppdaget noen gang? Vil folk se hennes ekte seg eller er det bare for meg å flytte fra mannen jeg elsker og langt vekk fra dette marerittet. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Kan du bare være sammen med den mannen om andre vet hvordan eksen hans er? Det er jo bare til å drite i hva hun sier, og leve livene deres uavhengig av hva hun sier og gjør? Om ikke så har hun jo lyktes med det hun ville, og dermed vunnet. Så hvorfor bry seg om hva en eks sier og gjør? Om dere bare overser henne og hennes utspill og utsagn, vil hun gå lei til slutt. Jeg vet hva jeg snakker om, mannen min har også en "gal" eks som virkelig gikk inn for å ødelegge mellom oss og vinne han tilbake. Jeg kan skrive bok om alt hun sa og gjorde. Det tok noen år, men så fant hun seg heldigvis en ny kjæreste, og siden har vi ikke hørt fra henne. Anonymkode: 8897a...cd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 22.12): Vel. Jeg ville sagt flytt vekk. Men jeg har selv vært i et forhold med et slikt menneske. Psykisk mishandlet gjennom forholdet. Manipulert og gaslightet. Ble helt psykisk utslitt i perioder og måtte sykmeldes. Prøvde å komme meg vekk mange ganger, men ble manipulert tilbake. Så skjedde det som fikk begeret til å renne over og jeg gjorde det slutt. Dette tålte han IKKE. Han startet raskt å dikte opp massevis av falske påstander om meg: jeg hadde vært utro under forholdet, jeg hadde brutt han ned, jeg hadde skadet han mentalt, jeg hadde lånt masse penger av han som ikke fikk tilbake osv. Løgn på løgn. Den ene historien mer spinnvill enn den andre. Blokkerte han overalt, men han fant alltid en ny måte å kontakte meg på. Kontaktet meg fra venners telefoner og andres sosiale medier. Ringte og ringte og ringte fra skjult nummer. Skrev på sosiale medier at HAN nå endelig hadde forlatt «sin syke eks». Og at nå var «han fri». Realiteten var helt omvendt. Han har en enorm sjarm og er kjempegod med mennesker. Så folk tror jo på han. Jeg vet man bør heve hodet over det, men med mindre man har opplevd dette selv tror jeg neppe man forstår hvor psykisk skadelig det er. Politiet får ikke gjort noen ting. Ingen får stoppet han. Så om du orker dette her så kjør på. Men jeg hadde nok flyttet vekk. Anonymkode: bbd89...85b Ekspander Mye av det du forteller her, om oppførselen etter bruddet, minner om min manns eks! Kanskje det finnes en oppskriftsbok? Det var så mange løgner og ville historier, og det verste er at det var et par som trodde på henne den gangen og kuttet vennskapet de hadde med mannen, men de har i ettertid kommet til han og sagt at de tok feil og at de aldri skulle hørt/trodd på henne, men for han er det for sent, han vil ikke ha et ordentlig vennskap med de da de har vist hvem de er innerst inne. Anonymkode: 8897a...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Hvordan vet dere at det er eksen som er gal? Hilsen den gale eksen. Her er ting snudd på hodet, det er mannen som sprer falske rykter og løgner, og alle rundt tror han er et offer for en gal eks som sprer falske rykter og løgner (meg) Anonymkode: bc51b...409 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 22.33): Hvordan vet dere at det er eksen som er gal? Hilsen den gale eksen. Her er ting snudd på hodet, det er mannen som sprer falske rykter og løgner, og alle rundt tror han er et offer for en gal eks som sprer falske rykter og løgner (meg) Anonymkode: bc51b...409 Ekspander Det kommer til et punkt hvor man begynner å tvile på seg selv ja og jeg husker jeg til og med oppsøkte fastlegen for å høre om de kunne undersøke om jeg hadde en diagnose etter at min daværende kjæreste hadde gaslightet meg så enormt. I mitt tilfelle så vet jeg at det er han som er «den gale» da det han sier om meg nå, var nøyaktig det samme han sa om eksen sin når vi først møttes. Dessuten har han allerede en diagnose og har blitt utsatt for grov omsorgssvikt, som nok har vært med på å forme han. Jeg slet med tanker om å gjøre slutt på livet mens jeg var sammen med han, fordi han brøt meg så langt ned over tid. Da var det ekstra spesielt å vite at han allerede hadde en tidligere kjæreste som tok livet sitt mens de var et par. Jeg har tenkt mye på det i etterkant av bruddet. Anonymkode: bbd89...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 22.33): Hvordan vet dere at det er eksen som er gal? Hilsen den gale eksen. Her er ting snudd på hodet, det er mannen som sprer falske rykter og løgner, og alle rundt tror han er et offer for en gal eks som sprer falske rykter og løgner (meg) Anonymkode: bc51b...409 Ekspander Ts her. Når eksen hans sender meldinger at hvis hun ser barna mine gå alene så skal hun banke og drepe dem så ja da er jeg 100% sikker på at det er hun som er gal. Anonymkode: 332b9...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 5.56): Ts her. Når eksen hans sender meldinger at hvis hun ser barna mine gå alene så skal hun banke og drepe dem så ja da er jeg 100% sikker på at det er hun som er gal. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Det som vanligvis setter sånne enorme følelser i sving, er gjerne utroskap. Vet ikke hva som skjedde mellom dere, men noe virker det som. Dette er altså en høyt respektert dame, som har en solid stilling. Hun har vært gift (?) med din kjæreste, så han mente nok ikke at hun var gal. Nå er hun plutselig "gal", truer med å drepe osv. Vel vel... Må jo være en politisak, om dette stemmer. Anonymkode: 3c04e...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 5.56): Ts her. Når eksen hans sender meldinger at hvis hun ser barna mine gå alene så skal hun banke og drepe dem så ja da er jeg 100% sikker på at det er hun som er gal. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Hva sier politiet når du har anmeldt dette? Anonymkode: d606d...16f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 5.56): Ts her. Når eksen hans sender meldinger at hvis hun ser barna mine gå alene så skal hun banke og drepe dem så ja da er jeg 100% sikker på at det er hun som er gal. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Og hva sa politiet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.01): Det som vanligvis setter sånne enorme følelser i sving, er gjerne utroskap. Vet ikke hva som skjedde mellom dere, men noe virker det som. Dette er altså en høyt respektert dame, som har en solid stilling. Hun har vært gift (?) med din kjæreste, så han mente nok ikke at hun var gal. Nå er hun plutselig "gal", truer med å drepe osv. Vel vel... Må jo være en politisak, om dette stemmer. Anonymkode: 3c04e...aca Ekspander Det er dette som er så skummelt. Min eks maler et sinnsykt scenario av hva som har skjedd mellom oss, og dette blir selvsagt trodd på. Dette er ekstremt farlige mennesker som ødelegger liv. Jeg hadde sikkert tenkt som deg før, men etter å selv ha vært gjennom noe lignende har jeg full forståelse og medfølelse for OJ. Politiet har vært involvert i mitt tidligere forhold også. Dessverre er det lite de går gjort annet enn å registrere i systemene sine og henlegge. Nå skal det sies at drapstrusler på barn ikke var en del av min historie, og det stiller seg nok annerledes. Men vær så snill å forstå at jo - det finnes mennesker som er ekstremt psykisk syke og som ikke tåler å bli forlatt. Anonymkode: bbd89...85b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar *mente TS i forrige innlegg. Anonymkode: bbd89...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 7.07): *mente TS i forrige innlegg. Anonymkode: bbd89...85b Ekspander Hvis TS har konkrete meldinger med drapstrusler, så er det klart noe politiet vil se på. Anonymkode: 3c04e...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar Ts her, politiet gjør ikke noe, har nylig anmeldt siden meldingen kom for kort siden. Hun har tidligere fått besøksforbud og gjort hærverk. Jeg synes det er kjipt å se at et sånt menneske klarer å være så psykopat og allikevel kunne ha en jobb, nå vet de sikkert ikke hva hun holder på med. Anonymkode: 332b9...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 13.25): Hvordan takler man dette? Når den personen sprer falske rykter og løgner, er god på å snakke og manipulere. Hun klarer å få empati fra folk. Man får lyst til å skrike og vise folk hvor ond hun egentlig er. Dette er så frustrerende og føler at det ødelegger mitt liv og min lykke. Kan sånne mennesker stoppes? Hun er farlig for det blir gjort i det skjult og så har hun en høy stilling og er nok respektert og kjenner mange i denne lille bygda. Men alt er bare en fasade. Blir dette oppdaget noen gang? Vil folk se hennes ekte seg eller er det bare for meg å flytte fra mannen jeg elsker og langt vekk fra dette marerittet. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Problemet her er andre damer. Menn vet at mange damer er slue og manipulerende, men damer går gjerne etter det mer overfladiske, og blir derfor lurt av fasade. Så her er du egentlig sjanseløs. Det er bare å gi opp fram til det tidspunktet eventuelt damer lærer seg å avsløre slike damer. Ingen ting tyder på noe utvikling i retning av det, så her er det bare å gi opp, og flytte til annen plass. Anonymkode: 4dfe7...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 13.25): Hvordan takler man dette? Når den personen sprer falske rykter og løgner, er god på å snakke og manipulere. Hun klarer å få empati fra folk. Man får lyst til å skrike og vise folk hvor ond hun egentlig er. Dette er så frustrerende og føler at det ødelegger mitt liv og min lykke. Kan sånne mennesker stoppes? Hun er farlig for det blir gjort i det skjult og så har hun en høy stilling og er nok respektert og kjenner mange i denne lille bygda. Men alt er bare en fasade. Blir dette oppdaget noen gang? Vil folk se hennes ekte seg eller er det bare for meg å flytte fra mannen jeg elsker og langt vekk fra dette marerittet. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Jeg ble konfrontert med noe hun sa av en veninde av henne. Så jeg sa at nå må hun slutte å sette ut slike rykter om meg. Ellers må jeg begynne å åpne kjeften jeg også. Jeg vet om mye jeg ikke trenger å lyve om engang. Hun påsto at jeg var utro mot kjærsten min bla. Iallefall det funket. Hun begynte med mye annet da, men det håndterte vi etterhvert. Så det går an å bruke jungeltelegrafen andre veien også. Bare ikke legg deg på samme nivå Anonymkode: 44146...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 6.01): Det som vanligvis setter sånne enorme følelser i sving, er gjerne utroskap. Vet ikke hva som skjedde mellom dere, men noe virker det som. Dette er altså en høyt respektert dame, som har en solid stilling. Hun har vært gift (?) med din kjæreste, så han mente nok ikke at hun var gal. Nå er hun plutselig "gal", truer med å drepe osv. Vel vel... Må jo være en politisak, om dette stemmer. Anonymkode: 3c04e...aca Ekspander Det er lett å anta om man ikke har vært borti mennesker i ubalanse. Det kan minst like gjerne være en med en forstyrret æresfølelse (i mangel av et bedre eller mer dekkende begrep) som ikke tåler at noen forlater de. De som har vært ofre i et usunt forhold vil ofte være veldig forsiktige med å spre rykter, fordi erfaringen tilsier at den tidligere partneren ikke har noen grenser for hvordan h*n kan hevne seg. Min erfaring gjør at jeg ville tenkt at det er stor sannsynlighet for at den som sprer rykter om tidligere partner og hvor forferdelig h*n oppførte seg ikke er den jeg kan stole på. (Snakker ikke om at man kan dele episoder med noen man stoler på fordi man trenger å sette ord på hva som skjedde.) Å gå ut på større plattformer/foraer for å nå flere og påføre tidligere partner skade - er for meg et rødt flagg. Anonymkode: 2c2b0...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 5.56): Ts her. Når eksen hans sender meldinger at hvis hun ser barna mine gå alene så skal hun banke og drepe dem så ja da er jeg 100% sikker på at det er hun som er gal. Anonymkode: 332b9...efc Ekspander Om du har MELDINGER med denne type innhold, da anmelder du Anonymkode: ae33f...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 9.13): Jeg ble konfrontert med noe hun sa av en veninde av henne. Så jeg sa at nå må hun slutte å sette ut slike rykter om meg. Ellers må jeg begynne å åpne kjeften jeg også. Jeg vet om mye jeg ikke trenger å lyve om engang. Hun påsto at jeg var utro mot kjærsten min bla. Iallefall det funket. Hun begynte med mye annet da, men det håndterte vi etterhvert. Så det går an å bruke jungeltelegrafen andre veien også. Bare ikke legg deg på samme nivå Anonymkode: 44146...392 Ekspander Det siste man gjør med en narsissist, er å ta igjen med samme mynt. TS, har selv fått livet mitt ødelagt i et par år takket være en sånn person. Anonymkode: 97575...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå