Gå til innhold

Skal reise for første gang med fly på veldig lenge, har spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal reise til USA i sommer og det blir min første flytur på mange år. Har ikke flydd siden 2012, så ting har nok endret seg siden det.

Jeg lurer på et par praktiske ting. Håper noen kan svare.

Printeren min hjemme er ødelagt og jeg bruker nesten aldri printer, så jeg har liten lyst til å kjøpe ny bare for å printe ut flybilletter. Får man billettene i posten da, kan man velge det? Eller hvordan gjøres det? Jeg vurderer å bestille turen (fly og hotell) samlet hos TUI.

Når man skal fly, må man jo sette mobilen i fly-modus (eller slå den av). Men er det kun telefonoppringninger/utring som dempes da, og ikke bruk av internett på telefonen? Man kan surfe og se på videoer osv på mobilen selv om den er på flymodus?

Anonymkode: 2d953...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får all info på mail og når du har smarttelefon bruker du den, for jeg regner med du har epost på mobilen din?

Du får printet ut på bibliotek hvis du fortsatt ønsker alt i papir.

Når mobilen er på flymodus er alt stengt for inn og ut på mobilen, men mange store fly har WiFi ombord du kan logge deg på.

Anonymkode: 973c0...d35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke hatt papir-billetter på årevis. Med unntak av hos enkelte, sære flyselskap, som spekulerer i gebyr om du ikke har det.

Du setter i flymodus, og skrur så på igjen wifi. 

Anonymkode: ce653...da4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du får all info på mail og når du har smarttelefon bruker du den, for jeg regner med du har epost på mobilen din?

Du får printet ut på bibliotek hvis du fortsatt ønsker alt i papir.

Når mobilen er på flymodus er alt stengt for inn og ut på mobilen, men mange store fly har WiFi ombord du kan logge deg på.

Anonymkode: 973c0...d35

Hvorfor må jeg ha epost på mobilen? Holder det ikke med en epostadresse jeg har til pc? Jeg er permanent innlogget der, og vet ikke engang passordet mitt til online.no epostadressen min. 

Men takk for info og svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal reise til USA i sommer og det blir min første flytur på mange år. Har ikke flydd siden 2012, så ting har nok endret seg siden det.

Jeg lurer på et par praktiske ting. Håper noen kan svare.

Printeren min hjemme er ødelagt og jeg bruker nesten aldri printer, så jeg har liten lyst til å kjøpe ny bare for å printe ut flybilletter. Får man billettene i posten da, kan man velge det? Eller hvordan gjøres det? Jeg vurderer å bestille turen (fly og hotell) samlet hos TUI.

Når man skal fly, må man jo sette mobilen i fly-modus (eller slå den av). Men er det kun telefonoppringninger/utring som dempes da, og ikke bruk av internett på telefonen? Man kan surfe og se på videoer osv på mobilen selv om den er på flymodus?

Du trenger ikke å printe ut billett, alt foregår på telefonen. De fleste flyselskaper har en app som du bruker til å sjekke inn og laste ned boarding pass.

Du får ikke brukt mobildata i flymodus. Noen fly har internett som man nesten alltid må betale for, og dette kan du bruke selv om du er i flymodus, men dette er ikke noe du kan regne med, så pass på å laste ned nok av underholdning.

Anonymkode: abf71...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk ESTA når du skal til USA forresten.

Anonymkode: abf71...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...