AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Del Skrevet 30. januar Har ei datter som har fått sin første deltidsjobb, er over 18. Vi sjekket skattekortet og der sto det frikort. Men jeg trodde egentlig at det måtte søkes om frikort? Har vi kanskje sett feil og det er noe som automatisk står dersom man ikke har skattekort? Og må frikortet leveres til arbeidsgiver på papir eller innhenter de det elektronisk? Takk for svar (fnner ikke svarene på akkurat de spørsmålene på nett) Anonymkode: 4ad2a...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Stemmer at frikort er "standarden" når man begynner å jobbe. Jeg trur det har med hvor mye inntekt man hadde året før. Er det null, så starter man med frikort. Jeg jobbet mange år i utlandet, og falt helt ut av trygdesystemet i Norge. Da jeg kom tilbake og fikk meg jobb i Norge betalte jeg 0% skatt på første lønning, fordi jeg ikke hadde registrert skattekort. Anonymkode: 69326...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar Dem henter det elektronisk. Jeg trur ikke vi gjorde noe med det selv nei. Men du finner det på skatteetaten sine sider hvert fall. Anonymkode: 57a58...adb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar Må vel bestille det første gangen, så skal det gå automatisk etter det. Dere har ikke gjort det en gang for mange år siden og glemt det da? Anonymkode: d9067...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Husk at et frikort må «aktiveres», ellers trekker arbeidsgiver 50% skatt uansett. Anonymkode: 1b8d0...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Husk at et frikort må «aktiveres», ellers trekker arbeidsgiver 50% skatt uansett. Anonymkode: 1b8d0...7a2 Hvordan aktiverer man det? Anonymkode: 4ad2a...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå